Motor naar Euro 95 aanpassen

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Motor naar Euro 95 aanpassen

Bericht door Thijs » do 17 mar, 2011 18:13

Graag zou ik willen weten wat er allemaal nodig is om een A06-635 motor aan te passen voor Euro 95. Is dit enkel de zuigers en de cilinders aanpassen aan de juiste compressie?

Zijn die cilindersets van Goldcircle dan geschikt voor euro 95?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 17 mar, 2011 19:01

de meeste 635 blokjes lopen gewoon prima op euro 95, je moet het gewoon proberen. gaat het goed lekker goedkoop tanken!

ik zou er zelf niet aan beginnen waarom je motor openmaken als hij lekker loopt?!


ik heb zelf een aantal eenden met motor types, A06 635, ak2 A06 664, aya2 en visa alles loop mij op 95


ramon

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 17 mar, 2011 19:15

Mijn burton met A06/636 blok met rode plaatje prima op euro95. En ik heb er niks aan gewijzigd. Zelfs de dyane loopt op euro95. Probeer het gewoon.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » do 17 mar, 2011 19:48

als je de onsteking niet te snel zet is er niks aan de hand
gewoon 95 tanken
en zorgen dat je kleppen goed staan
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 18 mar, 2011 06:39

Raymon schreef:
gaat het goed lekker goedkoop tanken!
Hoe bedoel je, lekker goedkoop tanken met de huidige benzineprijzen?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 18 mar, 2011 09:02

wat kost 95? en wat kost 98? nou dan is het toch goedkoop! vergeleken bij 98!!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 18 mar, 2011 10:27

1,55.9 tegenover 1,73.9 is zeker veel :)
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 18 mar, 2011 13:41

Hier is de peut €1,529 voor 1 liter euro95.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 18 mar, 2011 14:13

Ik vind gewoon proberen nogal een vreemde aanbeveling. Die motor moet volgens het boekje 98 hebben. Waarschijnlijk loopt ie goed op 95 en als je je ontsteking niet tevroeg hebt staan en je er niet altijd volgas mee rijd blijft ie dat waarschijnlijk ook wel doen. Maar ik zou als je flink scheurt er toch 98 mee tanken.

Er komen nu waarschijnlijk verhalen van mensen die wel altijd scheuren en altijd 95 tanken en er gaat nooit wat mis. Dan hebben zij geluk gehad!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » vr 18 mar, 2011 16:46

ik ben er zo een, met de eend 2 ton op die manier gereden, als ie niet pingeld op 95 geen probleem, eventueel voor je eigen gemoedsrust wat loodvervanger erbij. ik zou het in ieder geval proberen en als het niet goed voelt kun je altijd nog ombouwen
2cv6 azu-b 250

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 18 mar, 2011 17:13

Ik wordt niet bepaald vrolijk van deze 'adviezen'.
De motor hoort gewoon op 98 te lopen en met 95 kun je aardig wat schade oplopen.
Aangezien ik 5 dagen in de week 150km per dag rijd, heb ik een paar nieuwe cilinders zo terugverdiend.

En deze opmerking slaat helemaal kant noch wal:
eventueel voor je eigen gemoedsrust wat loodvervanger erbij.
Het gaat hier om het octaangetal, dit houdt geen verband met het al of niet aanwezig zijn van lood. Het is gewoon onzin om er loodvervanger in te gooien die motoren hebben helemaal geen lood nodig. waarom koop je die rommel dan?

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 18 mar, 2011 18:13

beste thijs, als je om tips vraagt en er nogal wat mensen zijn die zeggen dat het geen moer uitmaakt wat je tankt (wat ik uit een 20 jarige ervaring met a-types ook ondervonden heb) en je reageert zo, vraag dan niets.

en over loodvervanger: lood werd vroeger in benzine gedaan om de klopvastheid en dus het octaangetal te verhogen, dus die opmerking is wel terecht.

prettig weekend.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 19 mar, 2011 20:26

hahaha mooie discussie idd, maar ik zeg gewoon proberen!!!

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » zo 20 mar, 2011 23:01

Nou Thijs , het antwoord op je vraag is ,dat je zuigers 7.9 moet plaatsen om aan de juiste compressie te voldoen voor octaan 95
Houd het hoofd luchtgekoeld

Doris D.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 mei, 2006 16:06
Locatie: Eindhoven

Bericht door Doris D. » do 24 mar, 2011 11:59

Het is wel steeds lastiger om nog aan super 98 te komen.
Op de snelweg wordt het schaarser (en onbetaalbaar) en in en om Eindhoven toch ook...
Wij hebben dus altijd octaanbooster in de kofferbak, voor het geval er alleen 95 wordt aangeboden.

Parallelvraag:
Hoe zit het nu met Shell V-Power?
Dat zou een octaangetal van 97 hebben en dus als Super gebruikt kunnen worden.
Is dat nog zo?
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans

Plaats reactie