problemen met koppelingsplaten en drukgroep. help......??
problemen met koppelingsplaten en drukgroep. help......??
Gisteren vol goede moed begonnen met het vervangen van de koppelingsplaten van de eend van mijn vader. Ging prima in een uurtje stond het blokje naast de eend en vandaag wilde we hem weer inbouwen met de nieuwe koppeling.
Toen begon het probleem toen we namelijk de drukgroep vastschroefde zag ik al dat het diafragmaveren naar binnen bogen en toen we het blokje terug aan de versnellingsbak hadden zitten was we geen druk meer op het koppelingspedaal. het lijkt of de koppelingsplaten te dik zijn ik weet het even niet meer.
klinkt dit iemand bekent in de oren of weet iemand raad....ik hoor het graag
Toen begon het probleem toen we namelijk de drukgroep vastschroefde zag ik al dat het diafragmaveren naar binnen bogen en toen we het blokje terug aan de versnellingsbak hadden zitten was we geen druk meer op het koppelingspedaal. het lijkt of de koppelingsplaten te dik zijn ik weet het even niet meer.
klinkt dit iemand bekent in de oren of weet iemand raad....ik hoor het graag
Ik heb een compleet nieuwe set gekocht bij mark op de a-markt afgelopen zaterdag. Het is voor een motor uit 87 met dun vliegwiel dus.
Backfire bedankt voor het aanbod zou fijn zijn maar ik ben inmiddels verhuist naar schijndel.....is niet echt ver van den bosch maar toch.
Is niet de eerste keer dat ik dit doe rij al meer als 10 jaar 2cv maar op een of andere manier doe ik iets fout of de platen zijn niet goed.
Oja siemen ik heb de kabel idd. al tot het maximum opgespand maar dit mocht niet baten.
Ik had ook begrepen dat de diafragma veren naar binnen moet buigen maar nu zit er 16mm ruimte tussen de veren en het 'mondje'van de koppelingsplaten. Bedankt voor het meedenken.
Backfire bedankt voor het aanbod zou fijn zijn maar ik ben inmiddels verhuist naar schijndel.....is niet echt ver van den bosch maar toch.
Is niet de eerste keer dat ik dit doe rij al meer als 10 jaar 2cv maar op een of andere manier doe ik iets fout of de platen zijn niet goed.
Oja siemen ik heb de kabel idd. al tot het maximum opgespand maar dit mocht niet baten.
Ik had ook begrepen dat de diafragma veren naar binnen moet buigen maar nu zit er 16mm ruimte tussen de veren en het 'mondje'van de koppelingsplaten. Bedankt voor het meedenken.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vreemd probleem, durf zo ook niet te zeggen wat de oorzaak is, maar vermoed dat Peter het misschien bij het juiste eind heeft. In het verleden al meerdere van deze koppelingen gemonteerd en zonder problemen. Als je er echt niet uitkomt, wil ik ook wel even naar Schijndel afzakken. Rijd er regelmatig langs af.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
hieraan had ook gedacht omdat dit nu een nieuw model koppelingsplaat is met van die veren in het midden maar ik heb even de leverencier gebeld en die vertelde mij dat dit niet uitmaakt en uitgelegd hoe de plaat gemonteerd moest worden.Plaat verkeerd om gemonteerd?
Toch stiekem even andersom geprobeerd maar dit was ook niet goed.
Daarna voor de zekerheid oude platen terug gezeten toen werkte het weer prima.........raar maar waar. Dat bevestigde mijn vermoeden dat er iets mis is met de nieuwe onderdelen.
Nu blokje er maar weer uitgehaald..zucht
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Wat ik als laatste kan verzinnen en wat ik denk dat ook het euvel is, is dat je een verkeerde koppelingsset hebt voor een dik vliegwiel. De leverancier waar je de koppeling gehaald heeft levert namelijk alleen nog maar diafragma koppelingen voor zowel het dikke als het dunne vliegwiel. Gezien bij een dik vliegwiel de holte waar de koppelingsplaat invalt dieper is, zal de koppelingsplaat ook dikker zijn. Dus bij een dun vliegwiel te veel uitsteken en daarom eerder de veren van de drukgroep aanspannen.
Vergelijk de drukgroep en plaat maar eens met de afbeelding in de catalogus. Ik vermoed dat je dus de verkeerde set hebt meegenomen/gekregen. Wat op de doos staat, hoef je ook niet te geloven. Het blijven fransen he.
Vergelijk de drukgroep en plaat maar eens met de afbeelding in de catalogus. Ik vermoed dat je dus de verkeerde set hebt meegenomen/gekregen. Wat op de doos staat, hoef je ook niet te geloven. Het blijven fransen he.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Nou hij is langs geweest maar het is nog niet opgelost........ander vliegwiel erop nieuwe platen en drukgroep.........nog steeds geen weerstand bij het intrappen koppeling en dus werkt de koppeling nogsteeds niet. We konden met drie man sterk er niet achter komen wat er nou aan de hand is........
Onder de auto geleden en je ziet het lager gewoon tegen het diafragma aan komen.
Iemand nog ideeen..ik hoor ze graag
Onder de auto geleden en je ziet het lager gewoon tegen het diafragma aan komen.
Iemand nog ideeen..ik hoor ze graag
misschien dat de koppelingskabel versleten is en dus uitrekt ? iets anders kan ik niet meer verzinnen..
de verklaring dat hij met de oude drukgroep nog wel werkt is dat de spanning op de veer is gedaalt tijdens gebruik en opwarming enz..
de verklaring dat hij met de oude drukgroep nog wel werkt is dat de spanning op de veer is gedaalt tijdens gebruik en opwarming enz..
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300