problemen met koppelingsplaten en drukgroep. help......??

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker

problemen met koppelingsplaten en drukgroep. help......??

Bericht door Timmmmie » di 22 mar, 2011 21:24

Gisteren vol goede moed begonnen met het vervangen van de koppelingsplaten van de eend van mijn vader. Ging prima in een uurtje stond het blokje naast de eend en vandaag wilde we hem weer inbouwen met de nieuwe koppeling.

Toen begon het probleem toen we namelijk de drukgroep vastschroefde zag ik al dat het diafragmaveren naar binnen bogen en toen we het blokje terug aan de versnellingsbak hadden zitten was we geen druk meer op het koppelingspedaal. het lijkt of de koppelingsplaten te dik zijn ik weet het even niet meer.

klinkt dit iemand bekent in de oren of weet iemand raad....ik hoor het graag

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 22 mar, 2011 22:04

Wel handig als we weten wat voor drukgroep er in zat? Van welk jaar is de eend? Ik kan ook wel ff komen kijken als het in den bosch is.

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » di 22 mar, 2011 23:34

heb je een complete set nieuwe set gebruikt?
dat die vingers naar binnen buigen is normaal.

heb je je kabel goed op gespand??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Timmmmie » wo 23 mar, 2011 19:50

Ik heb een compleet nieuwe set gekocht bij mark op de a-markt afgelopen zaterdag. Het is voor een motor uit 87 met dun vliegwiel dus.

Backfire bedankt voor het aanbod zou fijn zijn maar ik ben inmiddels verhuist naar schijndel.....is niet echt ver van den bosch maar toch.

Is niet de eerste keer dat ik dit doe rij al meer als 10 jaar 2cv maar op een of andere manier doe ik iets fout of de platen zijn niet goed.

Oja siemen ik heb de kabel idd. al tot het maximum opgespand maar dit mocht niet baten.

Ik had ook begrepen dat de diafragma veren naar binnen moet buigen maar nu zit er 16mm ruimte tussen de veren en het 'mondje'van de koppelingsplaten. Bedankt voor het meedenken.

Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » wo 23 mar, 2011 22:46

Plaat verkeerd om gemonteerd?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 23 mar, 2011 23:35

Vreemd probleem, durf zo ook niet te zeggen wat de oorzaak is, maar vermoed dat Peter het misschien bij het juiste eind heeft. In het verleden al meerdere van deze koppelingen gemonteerd en zonder problemen. Als je er echt niet uitkomt, wil ik ook wel even naar Schijndel afzakken. Rijd er regelmatig langs af.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

HB
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door HB » do 24 mar, 2011 06:27

kun je anders een aantal foto's maken van het geheel,

en loshalen moet je waarschijnlijk toch om achter het probleem te komen..
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Timmmmie » do 24 mar, 2011 07:07

Plaat verkeerd om gemonteerd?
hieraan had ook gedacht omdat dit nu een nieuw model koppelingsplaat is met van die veren in het midden maar ik heb even de leverencier gebeld en die vertelde mij dat dit niet uitmaakt en uitgelegd hoe de plaat gemonteerd moest worden.

Toch stiekem even andersom geprobeerd maar dit was ook niet goed.

Daarna voor de zekerheid oude platen terug gezeten toen werkte het weer prima.........raar maar waar. Dat bevestigde mijn vermoeden dat er iets mis is met de nieuwe onderdelen.

Nu blokje er maar weer uitgehaald..zucht

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 24 mar, 2011 08:17

Wat ik als laatste kan verzinnen en wat ik denk dat ook het euvel is, is dat je een verkeerde koppelingsset hebt voor een dik vliegwiel. De leverancier waar je de koppeling gehaald heeft levert namelijk alleen nog maar diafragma koppelingen voor zowel het dikke als het dunne vliegwiel. Gezien bij een dik vliegwiel de holte waar de koppelingsplaat invalt dieper is, zal de koppelingsplaat ook dikker zijn. Dus bij een dun vliegwiel te veel uitsteken en daarom eerder de veren van de drukgroep aanspannen.
Vergelijk de drukgroep en plaat maar eens met de afbeelding in de catalogus. Ik vermoed dat je dus de verkeerde set hebt meegenomen/gekregen. Wat op de doos staat, hoef je ook niet te geloven. Het blijven fransen he. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Timmmmie » vr 25 mar, 2011 18:23

morgen komt de leverancier zelf even langs......luxe of nie.Neemt hij gelijk even nieuwe platen mee en de verschillende versies.

Hopelijk is het morgen dus opgelost......ik laat het weten.

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Timmmmie » za 26 mar, 2011 20:26

Nou hij is langs geweest maar het is nog niet opgelost........ander vliegwiel erop nieuwe platen en drukgroep.........nog steeds geen weerstand bij het intrappen koppeling en dus werkt de koppeling nogsteeds niet. We konden met drie man sterk er niet achter komen wat er nou aan de hand is........

Onder de auto geleden en je ziet het lager gewoon tegen het diafragma aan komen.

Iemand nog ideeen..ik hoor ze graag

HB
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door HB » za 26 mar, 2011 21:01

toch misschien beugel verbogen dan kan het lager wel tegen het diafragma aan komen maar de veer niet in duwen..

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Timmmmie » za 26 mar, 2011 22:18

das een hele goeie.....maar helaas hebben we hier al naar gekeken en deze bleek gewoon goed te zijn.

Het is ook zo als ik de oude koppeling even terug zet alles gewoon weer prima werkt. Vreemd

HB
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door HB » za 26 mar, 2011 22:21

misschien dat de koppelingskabel versleten is en dus uitrekt ? iets anders kan ik niet meer verzinnen..

de verklaring dat hij met de oude drukgroep nog wel werkt is dat de spanning op de veer is gedaalt tijdens gebruik en opwarming enz..

Timmmmie
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Timmmmie » zo 27 mar, 2011 09:33

hmmmm daar zit iets in, je gaat er eigenlijk vanuit dat zo'n kabel niet verslijt maar een andere koppelingskabel erop zetten is niet zoveel moeite heb ik nog wel een liggen. Ga ik doen

thanx

Plaats reactie