engels chassis?
engels chassis?
In de UK bied 2cv city, 2cv chassis (verzinkt) aan voor 350 pound.
zijn deze chassis in nederland verkrijgbaar? en is het een beetje goed spul?
zijn ze geaccepteerd door de RDW. Ik vind nergens enige info over deze chassis, terwijl een beetje chassis in Nl toch op zo'n E800,- komt.
Wie weet er iets van? groet, Marco.
zijn deze chassis in nederland verkrijgbaar? en is het een beetje goed spul?
zijn ze geaccepteerd door de RDW. Ik vind nergens enige info over deze chassis, terwijl een beetje chassis in Nl toch op zo'n E800,- komt.
Wie weet er iets van? groet, Marco.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Het enige chassis uit Engeland dat ik ken is het Wheels Chassis. Je hebt (goedkope) gegalvaniseerde Argentijnse chassis die echt waardeloos zijn. Slechte kwaliteit. Ik zou navraag doen over de herkomst van het chassis.
In Nederland zijn de regels veranderd omtrent chassis wissels. Op het forum zijn daar diverse topics over. Forummer Erikjan heeft hier zelfs de brief van de RDW over geplaatst.
In Nederland zijn de regels veranderd omtrent chassis wissels. Op het forum zijn daar diverse topics over. Forummer Erikjan heeft hier zelfs de brief van de RDW over geplaatst.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
ik ken een aantal mensen die met een 2cvcity chassis rondrijden, er is helemaal niets mis mee.
ze zijn een paar jaar achter elkaar met een vrachtauto met chassis naar de franse nationale gereden , en met een lege vrachtauto weer terug .
iedere keer toch een honderd chassis aan de man gebracht...
was wel leuk gezicht , per uur werd de stapel op de vrachtauto lager , en halverwege de zaterdag waren ze op.
ik heb een tijdje geprobeert er een acadiane chassis van 2cvcity te bestellen , maar het lijkt er op dat de website een achterhaald email adres bevat.
je zou het via de telefoon kunnen proberen.
ze zijn overigens niet in nederland goedgekeurd , dus volgens de letter der wet mag je er hier niet mee rijden.
ze zijn een paar jaar achter elkaar met een vrachtauto met chassis naar de franse nationale gereden , en met een lege vrachtauto weer terug .
iedere keer toch een honderd chassis aan de man gebracht...
was wel leuk gezicht , per uur werd de stapel op de vrachtauto lager , en halverwege de zaterdag waren ze op.
ik heb een tijdje geprobeert er een acadiane chassis van 2cvcity te bestellen , maar het lijkt er op dat de website een achterhaald email adres bevat.
je zou het via de telefoon kunnen proberen.
ze zijn overigens niet in nederland goedgekeurd , dus volgens de letter der wet mag je er hier niet mee rijden.
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
engels chassis
In GB zijn ook chassis' te koop van SLC/ Ken Hanna. Mijn collega gebruikt altijd deze chassis'. Je hebt er wel veel meer werk aan om te monteren omdat niet alles is voorgeboord en er niet overal draad is getapt. In GB wordt dit bedrijf ook wel 2CV Shitty genoemd. Zegt dat genoeg?
al die verhalen van iedereen. niemand spreekt hier uit eigen ervaring.
dit weekend hebben we hier de acadyane van mijn zwager rob voorzien van een gegalvaniseerd chassis van 2cv city.
we hebben maar liefst 4!!!!! gaatjes op moeten boren.
het is een stevig en goed gegalvaniseerd chassis.
een paar jaar geleden hebben we onder de eend van ons moeder en een paar jaar daarvoor bij ons vader een chassis van der fransoze geplaatst. bij die chassis's van der fransoze hebben we meer gaatjes op moeten boren. en die chassis zijn eens zo duur!!
ook netjes en stevig hoor, maar wel eens zo duur.
groeten theo
dit weekend hebben we hier de acadyane van mijn zwager rob voorzien van een gegalvaniseerd chassis van 2cv city.
we hebben maar liefst 4!!!!! gaatjes op moeten boren.
het is een stevig en goed gegalvaniseerd chassis.
een paar jaar geleden hebben we onder de eend van ons moeder en een paar jaar daarvoor bij ons vader een chassis van der fransoze geplaatst. bij die chassis's van der fransoze hebben we meer gaatjes op moeten boren. en die chassis zijn eens zo duur!!
ook netjes en stevig hoor, maar wel eens zo duur.
groeten theo
https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
dat kan zowiezo nooit kwaad.. die van mij heeft ook altijd een badje met rx7 rond rollen
elkjaar de verspuit even op de uiteinden van de balken en dan dan die weer door..
elkjaar de verspuit even op de uiteinden van de balken en dan dan die weer door..
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
In België is het niet mogelijk dit chassis op een legale manier onder je 2CV te plaatsen, daar het chassis niet gekeurd werd door een erkend Europees testlabo en zij het certificaat van Citroën dat het chassis als vervangonderdeel mag gebruikt worden niet kunnen voorleggen. Ook in Nederland zal dit het zelfde probleem zijn. Zowel de Belgische als de Nederlandse keuringsinstanties zullen daarom het chassis niet goedkeuren.
Ben het eens met 2pkaatje.
Voor de wissel is er dan tenminste nog een Burton van te bouwen, daarna is dit niet meer mogelijk.
Zonder gekheid, er zijn goede, legale mogelijkheden om je chassis te vervangen. Weliswaar ben je dan in eerste instantie duurder uit maar je autootje blijft, naar mijn mening, ook meer waard.
Voor de wissel is er dan tenminste nog een Burton van te bouwen, daarna is dit niet meer mogelijk.
Zonder gekheid, er zijn goede, legale mogelijkheden om je chassis te vervangen. Weliswaar ben je dan in eerste instantie duurder uit maar je autootje blijft, naar mijn mening, ook meer waard.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Gisteren bij de RDW een gesprek gehad met de keurmeester. Bij een chassiswissel is schouwen noodzakelijk en moet er bij een nieuw/vervangend chassis een certificaat zitten. Bij de RDW is een lijst op te vragen welke chassis zijn goedgekeurd. Dat geldt ook voor gegalvaniseerde chassis. Als er maar een certificaat meegeleverd wordt waar een RDW-kenmerk opzit of een gelijkwaardige organisatie in een EU-land. Zonder certificaat wordt het niet goedgekeurd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak