engels chassis?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
slootweg
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 24 mar, 2011 23:13
Locatie: anna paulowna

engels chassis?

Bericht door slootweg » do 24 mar, 2011 23:37

In de UK bied 2cv city, 2cv chassis (verzinkt) aan voor 350 pound.
zijn deze chassis in nederland verkrijgbaar? en is het een beetje goed spul?
zijn ze geaccepteerd door de RDW. Ik vind nergens enige info over deze chassis, terwijl een beetje chassis in Nl toch op zo'n E800,- komt.
Wie weet er iets van? groet, Marco.

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 25 mar, 2011 14:18

Het enige chassis uit Engeland dat ik ken is het Wheels Chassis. Je hebt (goedkope) gegalvaniseerde Argentijnse chassis die echt waardeloos zijn. Slechte kwaliteit. Ik zou navraag doen over de herkomst van het chassis.

In Nederland zijn de regels veranderd omtrent chassis wissels. Op het forum zijn daar diverse topics over. Forummer Erikjan heeft hier zelfs de brief van de RDW over geplaatst.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

huub
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 22:09

Bericht door huub » vr 25 mar, 2011 17:20

ik ken een aantal mensen die met een 2cvcity chassis rondrijden, er is helemaal niets mis mee.

ze zijn een paar jaar achter elkaar met een vrachtauto met chassis naar de franse nationale gereden , en met een lege vrachtauto weer terug .
iedere keer toch een honderd chassis aan de man gebracht...
was wel leuk gezicht , per uur werd de stapel op de vrachtauto lager , en halverwege de zaterdag waren ze op.

ik heb een tijdje geprobeert er een acadiane chassis van 2cvcity te bestellen , maar het lijkt er op dat de website een achterhaald email adres bevat.
je zou het via de telefoon kunnen proberen.

ze zijn overigens niet in nederland goedgekeurd , dus volgens de letter der wet mag je er hier niet mee rijden.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 25 mar, 2011 21:12

Begin er niet aan, je reduceert je A-type tot een berg schroot aangezien je auto dan niet meer legaal is.

Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
Locatie: vlaardingen

engels chassis

Bericht door Roadrunner » za 26 mar, 2011 07:39

In GB zijn ook chassis' te koop van SLC/ Ken Hanna. Mijn collega gebruikt altijd deze chassis'. Je hebt er wel veel meer werk aan om te monteren omdat niet alles is voorgeboord en er niet overal draad is getapt. In GB wordt dit bedrijf ook wel 2CV Shitty genoemd. Zegt dat genoeg?

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 26 mar, 2011 11:28

Ik wil niemands bussenis kapot maken, maar ik heb uit mijn engelse vrienden en bekenden kring alleen maar slechte verhalen gehoort over dit goedkope chassis. Vermoeiingsscheuren, afbreken van schokdemperophangpunten en slechte kwaliteit van laswerk.

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » ma 28 mar, 2011 00:27

al die verhalen van iedereen. niemand spreekt hier uit eigen ervaring.

dit weekend hebben we hier de acadyane van mijn zwager rob voorzien van een gegalvaniseerd chassis van 2cv city.

we hebben maar liefst 4!!!!! gaatjes op moeten boren.
het is een stevig en goed gegalvaniseerd chassis.

een paar jaar geleden hebben we onder de eend van ons moeder en een paar jaar daarvoor bij ons vader een chassis van der fransoze geplaatst. bij die chassis's van der fransoze hebben we meer gaatjes op moeten boren. en die chassis zijn eens zo duur!!

ook netjes en stevig hoor, maar wel eens zo duur.

groeten theo

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » za 2 apr, 2011 21:41

Maar je weet wel niet wat dit chasis over enkele jaren gaat doen

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 2 apr, 2011 22:27

als hij goed glimt dan is die goed verzinkt!

ach ands giet je er toch nog wat ml in.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » za 2 apr, 2011 22:33

dat kan zowiezo nooit kwaad.. die van mij heeft ook altijd een badje met rx7 rond rollen :)

elkjaar de verspuit even op de uiteinden van de balken en dan dan die weer door..
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

2pkaatje
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 jan, 2011 22:35

Bericht door 2pkaatje » di 12 apr, 2011 10:31

In België is het niet mogelijk dit chassis op een legale manier onder je 2CV te plaatsen, daar het chassis niet gekeurd werd door een erkend Europees testlabo en zij het certificaat van Citroën dat het chassis als vervangonderdeel mag gebruikt worden niet kunnen voorleggen. Ook in Nederland zal dit het zelfde probleem zijn. Zowel de Belgische als de Nederlandse keuringsinstanties zullen daarom het chassis niet goedkeuren.

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » di 12 apr, 2011 17:59

Ben het eens met 2pkaatje.

Voor de wissel is er dan tenminste nog een Burton van te bouwen, daarna is dit niet meer mogelijk. :twisted:
:wink:

Zonder gekheid, er zijn goede, legale mogelijkheden om je chassis te vervangen. Weliswaar ben je dan in eerste instantie duurder uit maar je autootje blijft, naar mijn mening, ook meer waard.

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 15 apr, 2011 13:23

Gisteren bij de RDW een gesprek gehad met de keurmeester. Bij een chassiswissel is schouwen noodzakelijk en moet er bij een nieuw/vervangend chassis een certificaat zitten. Bij de RDW is een lijst op te vragen welke chassis zijn goedgekeurd. Dat geldt ook voor gegalvaniseerde chassis. Als er maar een certificaat meegeleverd wordt waar een RDW-kenmerk opzit of een gelijkwaardige organisatie in een EU-land. Zonder certificaat wordt het niet goedgekeurd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie