Toerenteller van 4 naar 2 cilinder
-
- Heavy user
Precies, de IGN moet op de contact geschakelde plus bv de plus aansluiting vd bobine en de trig moet aan de min aansluiting (kontaktpuntje) van de bobine.
Mooi tellertje trouwens maar ik denk dat ie alleen goed aangeeft met een vaste contacthoek, als je een 123 of een VISA motor hebt zal ie -denk ik- niet goed aangeven, tenzij het huis ook als aarde aansluiting moet werken en de meter dus eigenlijk 3 aansluitingen heeft, dan kan zou ie wel met varabele dwell kunnen werken.
Mijn metertjes zijn niet zo mooi verchroomd maar werken wel goed met een 123 of visa onsteking.
/Aryan
Mooi tellertje trouwens maar ik denk dat ie alleen goed aangeeft met een vaste contacthoek, als je een 123 of een VISA motor hebt zal ie -denk ik- niet goed aangeven, tenzij het huis ook als aarde aansluiting moet werken en de meter dus eigenlijk 3 aansluitingen heeft, dan kan zou ie wel met varabele dwell kunnen werken.
Mijn metertjes zijn niet zo mooi verchroomd maar werken wel goed met een 123 of visa onsteking.
/Aryan
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Dat komt omdat een 123 een variabele dwell / contacthoek heeft. Als je met puntjes rijdt heb je een vaste contacthoek. Sommige meters meten alleen het aantal pulsen per sec om het toerental te bepalen en zijn dus contacthoek onafhankelijk maar eenvoudige meters meten meer een soort gemiddelde bobinespanning waardoor de contacthoek de uitslag beinvloed.Lelijke Eend schreef:Overigens, Aryan, hoe verklaar jij dat het toerental fout wordt aangegeven ?
Ik ga er dus even van uit dat dat inderdaad gebeurt bij een 123 ontsteking.
/aryan
-
- Heavy user
Gewoon proberen? Maar als ie echt maar 2 aansluitingen heeft (geen massa aan huis) dan moet het hast wel een een eenvoudige (gemiddelde bobine spanning) meter zijn. Dus dat is denk ik een aardige test doet hij het zonder geaard huis ook is ie waarschijnlijk niet 123 ready.Lelijke Eend schreef:Hoe kan ik nagaan of mijn toerenteller pulsen telt of die gemiddelde bobinespanning ?
/Aryan
-
- Heavy user