rempedaal zakt weg bij warme remmen
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 12 dec, 2010 14:13
rempedaal zakt weg bij warme remmen
heeft iemand dit probleem misschien eerder gehad?
zodra mijn remmen warm worden word mijn pedaal sponzig. als ik een of twee keer pomp heb ik gewoon remdruk. (stiekem best vervelend als je snel moet reageren )
ik heb inmiddels mijn remklauwen en remcilinders voorzien van nieuw rubber en mijn hoofdremcilinder en remvloeistof ( LHM ) vervangen. de achter remmen staan goed afgesteld dus zou zelf even niet meer weten waar het nog aan kan liggen
als mijn remmen koud zijn staat mijn vloeistof precies op pijl
zodra de remmen warm zijn staat de vloeistof iets boven het pijl
zodra mijn remmen warm worden word mijn pedaal sponzig. als ik een of twee keer pomp heb ik gewoon remdruk. (stiekem best vervelend als je snel moet reageren )
ik heb inmiddels mijn remklauwen en remcilinders voorzien van nieuw rubber en mijn hoofdremcilinder en remvloeistof ( LHM ) vervangen. de achter remmen staan goed afgesteld dus zou zelf even niet meer weten waar het nog aan kan liggen
als mijn remmen koud zijn staat mijn vloeistof precies op pijl
zodra de remmen warm zijn staat de vloeistof iets boven het pijl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zelfde probleem ooit gehad.
Alle LHM vervangen. Achterremmen afstellen. Kijken of de remleiding niet te dicht langs te uitlaat loopt. En GOED ontluchten. Eerst auto vlak ontluchten en daarna nogmaals met de zijde waar het ontluchtingsnippel zit iets opgekrikt. Dit voor de voorremmen.
Alle LHM vervangen. Achterremmen afstellen. Kijken of de remleiding niet te dicht langs te uitlaat loopt. En GOED ontluchten. Eerst auto vlak ontluchten en daarna nogmaals met de zijde waar het ontluchtingsnippel zit iets opgekrikt. Dit voor de voorremmen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 12 dec, 2010 14:13
alle LHM is vervangen en goed doorgespoeld (maar zal het nog eens met de krik of een vacuüm proberen)
mijn remblokken zijn zo goed als nieuw dus daar zou het ook niet aan hoeven liggen
vorige zomer (in frankrijk met aanhangertje) kwamen er belletjes uit bij de voorremmen wanneer ik deze ontluchten. vervolgens remde hij weer een aantal kilometer goed maar dat is sins de nieuwe rubbertjes geen probleem meer
plan van aanpak:
ik ga toch nieuwe remschoenen zetten (na 3x grondig schoon gemaakt te hebben piepen ze nog) dus zal ik gelijk mijn stelnokken ook vervangen. eentje functioneert er niet 100% meer maar waarom zou hij dan pas problemen geven wanneer hij warm word??
remleiding in de buurt van de uitlaat een beetje verleggen (ook al word deze niet bizonder warm )
en de leidingen nog eens flink doorspoelen
nog meer suggesties ???
mijn remblokken zijn zo goed als nieuw dus daar zou het ook niet aan hoeven liggen
vorige zomer (in frankrijk met aanhangertje) kwamen er belletjes uit bij de voorremmen wanneer ik deze ontluchten. vervolgens remde hij weer een aantal kilometer goed maar dat is sins de nieuwe rubbertjes geen probleem meer
plan van aanpak:
ik ga toch nieuwe remschoenen zetten (na 3x grondig schoon gemaakt te hebben piepen ze nog) dus zal ik gelijk mijn stelnokken ook vervangen. eentje functioneert er niet 100% meer maar waarom zou hij dan pas problemen geven wanneer hij warm word??
remleiding in de buurt van de uitlaat een beetje verleggen (ook al word deze niet bizonder warm )
en de leidingen nog eens flink doorspoelen
nog meer suggesties ???
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 12 dec, 2010 14:13
heey! bedankt allemaal voor de tips en dergelijke maar tot mijn spijt moet ik toch zeggen dat ik nog steeds zodra mijn remmen heet worden geen remdruk heb.
inmiddels dus:
nieuwe remleidingen en ontluchting nippel voor
achter nieuwe rem cilinders en aan een kant nieuwe stelnokken (kan iemand mij vertellen hoe je deze officieel hoort te monteren met een pers ofzo ?)
verder is iedere druppel remvloeistof 3x rond geweest dus ontlucht is hij inmiddels echt wel. tijdens het ontluchten voor de remblokken helemaal terug geduwd en vast gezet (om de kamers zo klein mogelijk te houden)
remschoenen achter zitten echt tegen de trommel aan
ik heb zelf het idee dat het in de voorremmen zit als ik deze vanuit de nippel met een slang naar het reservoir door laat stromen (door te pompen met het pedaal) word daarna al gouw de druk weer normaal
zijn er nog meer suggesties ? (afstelling van hoofdremcilinder?)
inmiddels dus:
nieuwe remleidingen en ontluchting nippel voor
achter nieuwe rem cilinders en aan een kant nieuwe stelnokken (kan iemand mij vertellen hoe je deze officieel hoort te monteren met een pers ofzo ?)
verder is iedere druppel remvloeistof 3x rond geweest dus ontlucht is hij inmiddels echt wel. tijdens het ontluchten voor de remblokken helemaal terug geduwd en vast gezet (om de kamers zo klein mogelijk te houden)
remschoenen achter zitten echt tegen de trommel aan
ik heb zelf het idee dat het in de voorremmen zit als ik deze vanuit de nippel met een slang naar het reservoir door laat stromen (door te pompen met het pedaal) word daarna al gouw de druk weer normaal
zijn er nog meer suggesties ? (afstelling van hoofdremcilinder?)