rempedaal zakt weg bij warme remmen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
duckystyle
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 dec, 2010 14:13

rempedaal zakt weg bij warme remmen

Bericht door duckystyle » do 14 apr, 2011 17:46

heeft iemand dit probleem misschien eerder gehad?

zodra mijn remmen warm worden word mijn pedaal sponzig. als ik een of twee keer pomp heb ik gewoon remdruk. (stiekem best vervelend als je snel moet reageren :roll: )

ik heb inmiddels mijn remklauwen en remcilinders voorzien van nieuw rubber en mijn hoofdremcilinder en remvloeistof ( LHM ) vervangen. de achter remmen staan goed afgesteld dus zou zelf even niet meer weten waar het nog aan kan liggen

als mijn remmen koud zijn staat mijn vloeistof precies op pijl
zodra de remmen warm zijn staat de vloeistof iets boven het pijl

Gebruikersavatar
reiziger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 7 nov, 2007 22:45
Locatie: Zoetermeer

Bericht door reiziger » do 14 apr, 2011 18:16

eerste indruk: toch water of lucht in de leidingen. de LHM is nl. vrijwel ongevoelig voor temp. schommelingen.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 15 apr, 2011 06:40

als ik een of twee keer pomp heb ik gewoon remdruk.
Dan zou ik zeggen,De achterremmen stellen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 15 apr, 2011 09:24

zodra de remmen warm zijn staat de vloeistof its boven het pijl
Kijk je remblokken eens na, als deze dun worden voeren ze warmte minder goed af en geven het door aan de remvloeistof.

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » vr 15 apr, 2011 09:37

Heb je al eens geprobeert de remmen op dat moment te ontluchten? (natuurlijk eerst stoppen als dat nog kan :-)). Als het vaak voorkomt zou ik de remvloeistof vervangen.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 15 apr, 2011 12:11

Zelfde probleem ooit gehad.

Alle LHM vervangen. Achterremmen afstellen. Kijken of de remleiding niet te dicht langs te uitlaat loopt. En GOED ontluchten. Eerst auto vlak ontluchten en daarna nogmaals met de zijde waar het ontluchtingsnippel zit iets opgekrikt. Dit voor de voorremmen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

duckystyle
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 dec, 2010 14:13

Bericht door duckystyle » zo 17 apr, 2011 21:03

alle LHM is vervangen en goed doorgespoeld (maar zal het nog eens met de krik of een vacuüm proberen)

mijn remblokken zijn zo goed als nieuw dus daar zou het ook niet aan hoeven liggen

vorige zomer (in frankrijk met aanhangertje) kwamen er belletjes uit bij de voorremmen wanneer ik deze ontluchten. vervolgens remde hij weer een aantal kilometer goed maar dat is sins de nieuwe rubbertjes geen probleem meer

plan van aanpak:
ik ga toch nieuwe remschoenen zetten (na 3x grondig schoon gemaakt te hebben piepen ze nog) dus zal ik gelijk mijn stelnokken ook vervangen. eentje functioneert er niet 100% meer maar waarom zou hij dan pas problemen geven wanneer hij warm word??
remleiding in de buurt van de uitlaat een beetje verleggen (ook al word deze niet bizonder warm )
en de leidingen nog eens flink doorspoelen

nog meer suggesties ???

Gebruikersavatar
reiziger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 7 nov, 2007 22:45
Locatie: Zoetermeer

Bericht door reiziger » ma 18 apr, 2011 22:33

en de genoemde tip om de voorkant goed op te krikken en dan ontluchten.

duckystyle
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 dec, 2010 14:13

Bericht door duckystyle » ma 25 apr, 2011 21:14

heey! bedankt allemaal voor de tips en dergelijke maar tot mijn spijt moet ik toch zeggen dat ik nog steeds zodra mijn remmen heet worden geen remdruk heb.

inmiddels dus:
nieuwe remleidingen en ontluchting nippel voor
achter nieuwe rem cilinders en aan een kant nieuwe stelnokken (kan iemand mij vertellen hoe je deze officieel hoort te monteren met een pers ofzo ?)
verder is iedere druppel remvloeistof 3x rond geweest dus ontlucht is hij inmiddels echt wel. tijdens het ontluchten voor de remblokken helemaal terug geduwd en vast gezet (om de kamers zo klein mogelijk te houden)

remschoenen achter zitten echt tegen de trommel aan

ik heb zelf het idee dat het in de voorremmen zit als ik deze vanuit de nippel met een slang naar het reservoir door laat stromen (door te pompen met het pedaal) word daarna al gouw de druk weer normaal

zijn er nog meer suggesties ? (afstelling van hoofdremcilinder?)

Plaats reactie