Donker resonerend geluid tijdens het remmen.
-
- Veelvuldig poster
Donker resonerend geluid tijdens het remmen.
Alleen als ik wat langer gereden heb, zeg een rit van twee uur gaan mijn remmen geluid geven. Ik kom er niet achter of het voor of achter is. Het gebeurt als ik de rem flink intrap. Een soort laag, dof resonerend geluid. Ik heb een Dyane met schijfremmen. De auto remt verder normaal.
Heeft iemand enig idee waardoor het komt?
Heeft iemand enig idee waardoor het komt?
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Schopje.
Voor eenzelfde resonantiegeluid uit de remmen heb ik heb de remschijven en de remblokken pas laten vervangen door nieuw materiaal.
Ook met de nieuwe set hebben we weer dezelfde resonanties. Dit is zo hevig, dat de hele koets meetrilt...
(bij hard of zacht remmen en bij hoge of lage snelheden is de frequentie van het geluid hetzelfde. Alleen het trillen is bij harder remmen heviger)
Op onze 2CV zijn Dyane remklauwen gemonteerd. (al langer dan 15 jaar, en voorheen niet deze problemen gehad)
Ook hier een slappe opsluitveer de waarschijnlijke oorzaak?
Voor eenzelfde resonantiegeluid uit de remmen heb ik heb de remschijven en de remblokken pas laten vervangen door nieuw materiaal.
Ook met de nieuwe set hebben we weer dezelfde resonanties. Dit is zo hevig, dat de hele koets meetrilt...

(bij hard of zacht remmen en bij hoge of lage snelheden is de frequentie van het geluid hetzelfde. Alleen het trillen is bij harder remmen heviger)
Op onze 2CV zijn Dyane remklauwen gemonteerd. (al langer dan 15 jaar, en voorheen niet deze problemen gehad)
Ook hier een slappe opsluitveer de waarschijnlijke oorzaak?
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Heb net overleg gehad met mijn garage en zij geven aan dat met remblokken van ABS het eigenlijk over zou moeten zijn. Gaan we dus uitproberen.
Wordt vervolgd...
[edit]
OK, vorige week de Bendix blokken eruit en de ABS erin.
We zijn nu 100 km verder en de ABS remplanken bevallen tot nu toe prima!
Wordt vervolgd...
[edit]
OK, vorige week de Bendix blokken eruit en de ABS erin.
We zijn nu 100 km verder en de ABS remplanken bevallen tot nu toe prima!
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans