Inhouden
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ja maar ik begreep, dat als je rustig rijdt en daarna doortrekt, pas na een tijdje de snelheid terugzakt, of heb ik het nu verkeerd? Want als dat niet zo is, dan kan het ook maar zo zijn dat de kleppen niet ver genoeg open gaan, waardoor hij bij lage toeren goed werkt, maar bij hoge toeren er een tekort aan brandbaar mengsel aangezogen wordt.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Nou, het lijkt toch een te kleine klepspeling geweest te zijn.
Rechter uitlaatklep stond strak.
Alles moet nog warm gecontroleerd worden, meteen combineren met olie verversen.
Een stukje rijden ging goed.
Rechter cilinder heeft nog wel lagere compressie, 7 bar tegen 8,5 links.
Rechter uitlaatklep stond strak.
Alles moet nog warm gecontroleerd worden, meteen combineren met olie verversen.
Een stukje rijden ging goed.
Rechter cilinder heeft nog wel lagere compressie, 7 bar tegen 8,5 links.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Andre,ik ben er bang voor dat de zetel van de kleppen iets doorgezakt zijn en nu is de hoek van de zitting en de klep iets verschillend,waardoor het dragend gedeelte van de klep te weinig warmte kan afvoeren
Je kan het alleen controleren door de kleppen eruit te halen en kijken of de kop nog vlak is.
Je kan het alleen controleren door de kleppen eruit te halen en kijken of de kop nog vlak is.

- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ja, hij doet het weer.
Het was de uitlaatklep van de rechter cilinder die te strak stond.
Een beetje mijn eigen schuld, ik doe de beurten 1x per jaar, en vorige keer was al 10000km geleden.
Heeft nooit problemen gegeven, moet ook meestal nauwelijks iets verstellen, maar nu 1 klep, de rest was goed.
Zal het komend jaar eerder controleren.
Anders een kop revisie, of een andere, ik heb nog wel wat liggen.
Het was de uitlaatklep van de rechter cilinder die te strak stond.
Een beetje mijn eigen schuld, ik doe de beurten 1x per jaar, en vorige keer was al 10000km geleden.
Heeft nooit problemen gegeven, moet ook meestal nauwelijks iets verstellen, maar nu 1 klep, de rest was goed.
Zal het komend jaar eerder controleren.
Anders een kop revisie, of een andere, ik heb nog wel wat liggen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Deze even ophalen, de betreffende uitlaatklep bleef sneller slijten.
Op gegeven moment bleef de motor slecht lopen ondanks voldoende speling.
Eind vorig jaar een andere klep ingeslepen,
en vandaag gecontroleerd.
Het lijkt er op dat alles weer in orde is, geen overmatige slijtage meer,
de iets te ruime afstelling die ik de laatste keer heb toegepast heb ik er nu maar uit gesteld.
Op gegeven moment bleef de motor slecht lopen ondanks voldoende speling.
Eind vorig jaar een andere klep ingeslepen,
en vandaag gecontroleerd.
Het lijkt er op dat alles weer in orde is, geen overmatige slijtage meer,
de iets te ruime afstelling die ik de laatste keer heb toegepast heb ik er nu maar uit gesteld.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.