bougie eruit geknalf
-
- Eend ontdekker
bougie eruit geknalf
Gister wou ik de auto starten, maar toen was het alleen een plof. Kap open, was de bougie eruit geknald. Schroefdraad is helemaal gaar. kan dit gemaakt worden? Zo ja, hoe?
GRoeten
GRoeten
ook meegemaakt AZL57 geeft het antwoordt..
cilinderkop demonteren bougie meenemen en richting een revisie bedrijfje.. daar zijn er genoeg van en anders weet een autodealer of speciaalzaak er wel een te vinden..
klusje van niks voor die jongens
cilinderkop demonteren bougie meenemen en richting een revisie bedrijfje.. daar zijn er genoeg van en anders weet een autodealer of speciaalzaak er wel een te vinden..
klusje van niks voor die jongens
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
Twee mogelijkheden: 1. Helicoil, duur als je zelf een reparatieset wilt aanschaffen, maar de nieuwe schroefdraad is sterker dan het origineel. 2. Midlock: goedkopere reparatieset met dunne schroefdraadhulzen. De set bevat een gecombineerde ruimer/snij-ijzer die je zonder demontage van de kop kunt gebruiken. Van Helicoil weet ik dat het prima spul is, met Midlock heb ik zelf goede ervaringen.
dan nog zou ik mij zorgen maken over het snij-vuil wat in de kop kan vallen.. cilinder kop verwijderen is zoveel werk niet en maakt de hele klus een stuk makkelijker/handzamer.
en als je het zelf doet en er belandt snijvuil in je cilinder kun je best een vastloper tegenkomen.. of in iedergeval meer kapot maken als je lief is.
Be smart, work safe....
en als je het zelf doet en er belandt snijvuil in je cilinder kun je best een vastloper tegenkomen.. of in iedergeval meer kapot maken als je lief is.
Be smart, work safe....
Listen to the bearded fellow
Bij de garage smeerden ze het snijijzer in met vet dat hield het grootste deel van snijvuil vast, daarna werd de kop met perslucht uitgeblazen. Nooit een probleem gehad. En dat spul is van aluminium dus nogal zacht materiaal. Maar inderdaad voorkomen is beter dan genezen 

diverse Citroens, wat anders.