Benzine verbruik 2cv6
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Benzine verbruik 2cv6
Ik heb met mijn huidige 2cv6, een nogal hoog benzineverbruik vergeleken met mijn vorige eenden.
Het verbruik ligt rond de 1:6. Ik rij wel voornamelijk korte stukjes van 3km naar het werk, en 3 km terug. Choke is er na 400 mtr af.
Op langere ritten gaat het verbruik naar gemiddeld 1:10, ook op de snelweg.
Ik heb de brandstofleiding gecontroleerd op lekkage, ook het stukje bovenop de tank.
Sproeierbezetting is standaard.
Met mijn vorige eenden haalde ik gemiddeld 1:18, en de rijstijl is hetzelfde gebleven.
Er zit een nieuwe benzinepomp op het blok, en een 123 ontsteking afgesteld met een stroboscoop. Kleppen zijn gesteld, olieverbruik is nihil, en er is nergens iets te merken van valse lucht.
De eend rijd verder prima, slaat altijd direct aan, heeft alleen een dipje bij plankgas geven vanuit lage toeren.
Iemand een idee waar dit hoge benzineverbruik aan kan liggen?
Het verbruik ligt rond de 1:6. Ik rij wel voornamelijk korte stukjes van 3km naar het werk, en 3 km terug. Choke is er na 400 mtr af.
Op langere ritten gaat het verbruik naar gemiddeld 1:10, ook op de snelweg.
Ik heb de brandstofleiding gecontroleerd op lekkage, ook het stukje bovenop de tank.
Sproeierbezetting is standaard.
Met mijn vorige eenden haalde ik gemiddeld 1:18, en de rijstijl is hetzelfde gebleven.
Er zit een nieuwe benzinepomp op het blok, en een 123 ontsteking afgesteld met een stroboscoop. Kleppen zijn gesteld, olieverbruik is nihil, en er is nergens iets te merken van valse lucht.
De eend rijd verder prima, slaat altijd direct aan, heeft alleen een dipje bij plankgas geven vanuit lage toeren.
Iemand een idee waar dit hoge benzineverbruik aan kan liggen?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik heb wel eens gehoord dat er een sproeier los was gekomen 1:6 is idd wel erg hoog. mijne rijdt ook erg onzuinig (op benzine 1:12 a 13) maar gaat dan ook wel als een speer, maar 1:6 -1:10 is abnormaal
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
De carburateur is 2000 km terug ultrasoon gereinigd, en vlotterhoogte is/was goed, maar ga die van het weekeind maar eens nakijken.
De eend haalt 125 km/uur, en de compressie lijkt goed, maar ga morgen eens op zoek naar een compressiemeter bij een garage op het dorp.
Kunnen versleten zuigerveren voor zo een hoog benzineverbruik zorgen?
De eend haalt 125 km/uur, en de compressie lijkt goed, maar ga morgen eens op zoek naar een compressiemeter bij een garage op het dorp.
Kunnen versleten zuigerveren voor zo een hoog benzineverbruik zorgen?
Met versleten zuigerveren heb je een lage compressie waardoor je geen 125 km per uur haalt! Rookt je uitlaat???tweeceevee schreef:De carburateur is 2000 km terug ultrasoon gereinigd, en vlotterhoogte is/was goed, maar ga die van het weekeind maar eens nakijken.
De eend haalt 125 km/uur, en de compressie lijkt goed, maar ga morgen eens op zoek naar een compressiemeter bij een garage op het dorp.
Kunnen versleten zuigerveren voor zo een hoog benzineverbruik zorgen?
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Twee weken geleden kwam ik er achter dat de carburateur van mijn BX
ondanks juist afgestelde vlotterhoogte toch een overlopende vlotterkamer had
doordat 1 van de 2 vlotters niet meer vlotterde.
Controleer dus in ieder geval of ze nog wel drijven in benzine.
Bij de BX lostte het een aantal problemen op die al 14 jaar zo af en toe de kop opstaken.
ondanks juist afgestelde vlotterhoogte toch een overlopende vlotterkamer had
doordat 1 van de 2 vlotters niet meer vlotterde.

Controleer dus in ieder geval of ze nog wel drijven in benzine.
Bij de BX lostte het een aantal problemen op die al 14 jaar zo af en toe de kop opstaken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel