AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 11 mar, 2011 16:47

om en om in andere richting meppen. Naar een richting meppen kan wel een beschadiging opleveren. Succes
diverse Citroens, wat anders.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » za 12 mar, 2011 18:56

YES, kruipolie heeft z'n werk gedaan en forse klappen naar alle kanten deed de rest. Gelukt dus, los!!!

Op naar het volgende probleem??!!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 12 mar, 2011 19:01

Ik zou de poelie even goed onderzoeken op haarscheuren, die door de flinke klappen ontstaan kunnen zijn.

anders kan er dit gebeuren:
Afbeelding
Afbeelding

Kun je er beter nu achterkomen dan onderweg (been there, done that)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 24 mei, 2011 21:46

Zo, weer eens lekker aan de slag geweest en mijn blokje eruit getakeld.

Eerst een balk opgehangen met schommelhaak en daaraan een lier. Een vriend had er een liggen dus kwam goed van pas. Spanbanden om het blokje en hopla hij lag eruit!
Nu het blokje eens flink schoonmaken! Hier en daar lekkage verhelpen, beplating spuiten, 30 jaar vet van olievulpijp en koeler verwijderen en natuurlijk zullen er hier en daar wel wat verrassingen tevoorschijn komen.
Ondertussen kan de koets naar de lasser om nieuwe bodemplaten te plaatsen en enkele gaten te vullen.
Voldoende te doen dus.

Adviezen zijn altijd welkom!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
CVosje1994
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
Locatie: Linne

Bericht door CVosje1994 » di 24 mei, 2011 22:11

hvdh schreef:
Afbeelding
Had elke 2cv die plaat standaard of is het iets extra's geweest?

Ik heb er in elk geval geen maar lijkt me wel verstandig om er een te hebben.

En voor de rest; Goed werk :wink:
Georges, de rode 2cv6 Club - nu Celeste Bleu

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » di 24 mei, 2011 23:24

volgens mij niet standaard maar kan je zo bestellen.. heb ook zo'n plaat liggen en één onder de rijdende eend.

ben er geen fan van.. komt veel rommel op te liggen en is lastig schoon te houden.. maakt het klussen ook lastiger maar ieder zijn ding..
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 24 mei, 2011 23:37

Op originele chassis zitten ze standaard. Op alle chassis die nu geleverd worden zitten ze niet meer. Zijn wel los verkrijgbaar en er is ook een plaat verkrijgbaar die te demonteren is.

Zonder die vastgelaste plaat wordt het sleutelen wel een stuk makkelijker. Hij zit namelijk erg in de weg bij het monteren van een blokje en ook bij het verversen van de olie. Bij mijn Ami hadden ze er al gedeeltelijk de zaag in gezet en zelf hebben we hem geheel verwijderd. Zit nu een losse plaat op. Nooit geen spijt van gehad. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

jeroen AK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 21:53
Locatie: Velp

Bericht door jeroen AK » wo 25 mei, 2011 14:32

Zo ziet er nog netjes uit daar.
Beetje vuil weghalen en het zier er weer als nieuw uit!

Groetjes,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 25 mei, 2011 20:40

jeroen AK schreef:Beetje vuil weghalen en het zier er weer als nieuw uit!
Jazeker! Het chassis is origineel en hard (behalve een kleine plek in de bovenplaat onder de stoelen). Ga hem gewoon lekker schoonmaken en laat de plaat onder de motor er mooi inzitten. Hij zit voor mij niet in de weg en 'zagen' vind ik zonde.

Overigens, waarmee moet ik het chassis behandelen (na de schoonmaak) om hem gaaf te houden?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

jeroen AK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 21:53
Locatie: Velp

Bericht door jeroen AK » do 26 mei, 2011 08:43

Zo nog een origineel chassis dan is je AK goed bewaard gebleven.
Ik heb het chassis goed schoongemaakt en ontvet, daarna ingesmeerd met rx-5 en rx-10.

De auto rijdt nog niet zo lang dus ik kan niet zeggen of het goed blijft.
Maar ik hoor veel goede verhalen!

Hoe lang gaat je projectje nog duren denk je?

Groet,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 26 mei, 2011 15:56

jeroen AK schreef:Zo nog een origineel chassis dan is je AK goed bewaard gebleven.

Jazeker en daar ben ik héél blij mee.
Ik heb het chassis goed schoongemaakt en ontvet, daarna ingesmeerd met rx-5 en rx-10.

En heb je hem dan eerst schoongemaakt met een staalborstel?
Hoe lang gaat je projectje nog duren denk je?

Het is mijn eerste auto die ik in- en uit elkaar leg dus moet nog veel 'uitvinden'. Heb geen ervaring behalve vroeger sleutelen aan mijn bromfiets (waarbij altijd onderdelen overbleven). Ik doe het alleen en in m'n vrije tijd. Dus weet het niet, maar hoop dat hij dit jaar naar de RDW kan.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

jeroen AK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 21:53
Locatie: Velp

Bericht door jeroen AK » vr 27 mei, 2011 13:05

Ach komt helemaal goed maar vaak duurt het wat langer dan je denkt zo ook bij ons project.
Het chassis heb ik schoongemaakt met een staalborstel, verfkrabber/plamuurmes om het grove werk er af te steken. Maar ik heb wel geprobeerd de coating die er nog op zat een beetje intact te houden, dus niet alles helemaal kaal of iets dergelijks. Wat ook goed werkt is de boel insmeren met diesel of een bus met een of ander reinigingsgoedje zo laat het ergste vuil wel los.
Maar dat is een stink karweitje hoor!

Er zijn ongetwijfeld mensen die hier een ander plan van aanpak voor hebben; voor mij ook mijn eerste project. Maar het werkte wel.

Zet hem op en veel plezier,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 27 mei, 2011 20:30

Jeroen, hoeveel liter RX5 en 10 heb je gebruikt voor je chassis? Weet ik wat ik moet bestellen.

Bedankt trouwens voor je support. En ben jij al klaar?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

jeroen AK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 21:53
Locatie: Velp

Bericht door jeroen AK » ma 30 mei, 2011 00:00

Uhm ongeveer een liter rx 5 en een liter rx 10.
Als je het goed doet doe je twee ruime lagen rx 5 maar dan weet ik niet of je uitkomt met de rx 5 dus daar misschien nog iets meer van.

Denk dat je dan wel uitkomt.

Onze eend heeft zijn eerste paar ritjes al achter de rug maar is nog niet af.

Groeten.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » zo 5 jun, 2011 18:12

In mijn zoektocht naar de juiste kleurcode voor velgen, koplampensteun, bumper enz. kom ik twee nummers tegen, AC 136 en AC 140 beide Gris Rosé.

Welk nummer is nu de juiste of hangt dat af van het bouwjaar. Zo ja, welke hoort dan bij mijn jaargang van '75?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Plaats reactie