uitlaatpot/versnellingsbak
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
uitlaatpot/versnellingsbak
Hallo,
Als ik het goed zie hoort de uitlaat pot die dwars onder de bak hangt daaraan vast te zitten. Daarvoor horen er twee bevestiginsbouten in de bak te kunnen. Bij mij lijkt er één afgebroken en de andere zit los. Is dit erg of gebruikelijk bij een Eend?
Als ik het goed zie hoort de uitlaat pot die dwars onder de bak hangt daaraan vast te zitten. Daarvoor horen er twee bevestiginsbouten in de bak te kunnen. Bij mij lijkt er één afgebroken en de andere zit los. Is dit erg of gebruikelijk bij een Eend?
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
versnellingsbak/ uitlaat
En als je er toch boutjes in doet, ik doe het namelijk altijd wel, niet te lange nemen. Te lange boutjes kunnen het versnellingsbakhuis kapot maken waardoor ongemerkt de olie wegloopt.
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
uitlaatpot
Met AZL57 helemaal eens. Er zijn zelfs nog Eenden met remschijfkoeling, waar ik trouwens een groot voorstander van ben, die daar met hetzelfde boutje vast horen te zitten.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ik heb wel schijfremmen maar duidelijk geen extra koeling. De rem herhaal proef laat zien dat het zaakje dan ook gewoon ged, lees het zelfde, remt. Vandaag geprobeerd met erg warm weer dus...
EJ
EJ
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Die remkoelingen bewijzen pas echt hun nut in de bergen weet ik uit ervaring.ejfrolich schreef:Ik heb wel schijfremmen maar duidelijk geen extra koeling. De rem herhaal proef laat zien dat het zaakje dan ook gewoon ged, lees het zelfde, remt. Vandaag geprobeerd met erg warm weer dus...
EJ
In NL zijn ze waarschijnlijk wel overbodig of je moet op het scherp van de snede op circuits rijden.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
uitlaat
Die remkoeling is best goed hoor. Misschien merk je er nu niks van, maar geloof me, als je vaak snel in de stad rijdt, zoals de meeste BMW's dan heb je ze nodig. Ook in de bergen zijn ze zeer aan te raden. Het voordeel is ook dat de schijven niet nat worden als je door plassen rijdt. De meeste auto's hebben geen plaat meer onder de versnellingsbak, zodat de schijven nat kunnen worden. Ietsje meer werk en iets meer onderhoud, maar een groot voordeel.