Borging achteruit

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » ma 23 mei, 2011 10:57

Dank.

Ik ga zo maar eens da slag met doorslag en hamer en dan maar hopen dat ik onderweg naar Salbris niet nogmaals de bak open moet maken :D
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » za 11 jun, 2011 19:35

ondertussen al weer een paar weken verder en bak houdt het goed.

Heb naast 5 slagen ook wat borgmiddel op de borgmoer gesmeerd :-)
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 25 jun, 2012 22:17

Ik heb net een eend gekocht voor restauratie, de bak zit ook vast in de achteruitversnelling.
Inmiddels al een vervangende bak gevonden, maar wil ook proberen de oude bak te repareren.

Omdat het topic al wat ouder is en de foto's links niet meer werken hier een nieuwe link naar de betreffende moer:

http://www.entmontage.de/getriebe_e.htm

Afbeelding
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » vr 20 sep, 2013 21:06

Pistachke schreef:Misschien helpt dit een handje :

http://fotoalbum.seniorennet.be/tweecvp ... ngsbak_2cv

Veel sleutelplezier gewenst !

Pistachke
topic al even bejaard als bewuste senior maar bij deze de moeite om op te rakelen:

met de hulp van bewuste link op seniorennet heb ik mijn bak kunnen herstellen.
maw: vergeet al het gezever rond borging achteruit, zoals het hier beschreven is moet het, zo werkte het terug, zo rij ik terug rond...
Mehari '78

rode geit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 26 feb, 2009 19:04
Locatie: Leuven

Bericht door rode geit » wo 18 dec, 2013 15:19

Ik ben ook het slachtoffer van een geblokkeerde versnellingsbak, en ben aan de slag gegaan zoals hier op seniorennet beschreven.

Alleen krijg ik hem niet in 1e gezet, en geraak ik dus niet verder. De hele middelste as blijft aan elkaar gekoppeld. Het is me gelukt om achteruit vrij te krijgen, en hij staat dus in neutraal. Ik kan enkel ring 4 en 5 vanop de foto niet los bewegen, en krijg hem dus niet in vooruit gezet. Wat doe ik mis... Iemand ideeën, ben nu aan het sleutelen op het plein waar hij blokkerde dus snelle antwoorden worden geaprecieerd :-)

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

bak

Bericht door wusten-fuchs » wo 18 dec, 2013 17:52

:o even snel als je er aan de rechterkant voor staat moet meestal eerst de EERSTE gaffel los gedraaid worden ( sleuteltje 6 ) deze moet eerst weer op zijn plek binnen in zit uitsparing voor synchromesh

dan pas kan je de TWEEDE gaffel met de ring weer op zijn plek krijgen

soms is het makkelijker de erste en de tweede gaffel even los te maken van het asje ( sleutel6) heb je meer plaats

beter kan ik het je niet uitleggen vanaf hier

succes
wat niet kan doen we lekker toch

rode geit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 26 feb, 2009 19:04
Locatie: Leuven

Bericht door rode geit » wo 18 dec, 2013 22:39

Ik had het dus niet zo heel goed gelezen in het tekstje op seniorennet. De binnenste ring die ik mee naar voor moest schuiven had ik niet gezien.

Door daar wat mee te spelen kon ik het naar voor schuiven en stond hij weer volledig in zijn vrij en kon ik de synchro ring weer vast zetten. Ik ben weer op weg met mijn geitje :-)

Plaats reactie