warmloper..
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
daarstraks nog eens gekeken en blijkbaar zat er toch een pakking op. allesinds ga ik er een nieuwe opsteken als ze toekomen.
dan nog eens een testritje gedaan. de olie bleef mooi zitten maar ik had zwaar problemen om te schakelen, meer bepaald terugschakelen kraakte zwaar. ik raakte maar niet in versnelling.
oja en de ventilator is weeral los gekomen. iemand tips?
dan nog eens een testritje gedaan. de olie bleef mooi zitten maar ik had zwaar problemen om te schakelen, meer bepaald terugschakelen kraakte zwaar. ik raakte maar niet in versnelling.
oja en de ventilator is weeral los gekomen. iemand tips?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
van die veerring zal ik morgen eens bekijken. hoe zet die er ongeveer uit? ik neem aan dat die tussen de ventilator en de motor zit?
de koppeling afstellen, ik merk dat die de pedaal heel licht is als ik die intrap in vergelijking met alle andere autos waar ik mee gereden heb. of is dat gewoon zo bij een geit?
en dat afstellen, ik heb gelezen dat dat 2 moeren richting motor of schutbord instellen is. waar zitten deze 2 moeren precies?
de koppeling afstellen, ik merk dat die de pedaal heel licht is als ik die intrap in vergelijking met alle andere autos waar ik mee gereden heb. of is dat gewoon zo bij een geit?
en dat afstellen, ik heb gelezen dat dat 2 moeren richting motor of schutbord instellen is. waar zitten deze 2 moeren precies?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Als je de motorkap open hebt en aan de bestuurderskant van de auto gaat staan zie je het schutbord. Als je dan iets verder naar beneden kijkt waar het schutbord overgaat in de voetenbak zie je een dikke kabel eruit komen met een stuk schroefdraad en 2 moeren erop. Dat is je koppelingskabel. onderste moer losdraaien, met een waterpomptang de uitsparingen onderaan de schroefdraad stevig vastklemmen en dan de vaste moer draaien. rechtsom draaien is de kabel strakker zetten, linksom is losser. Na het stellen de losse moer weer tegen de stelmoer aandraaien en borgen met 2 sleutels. Klaar!JieKie schreef: en dat afstellen, ik heb gelezen dat dat 2 moeren richting motor of schutbord instellen is. waar zitten deze 2 moeren precies?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
aha oke, klink makkelijk maar is waarschijnlijk veel vloeken en prutswerk. de kappen moeten er toch niet af hoop ik?
en die 2 moeren, dat zijn geen 2 aparte moeren maar de een is de borgmoer van de andere dus?
als mn koppeling te losjes staat neem ik aan dat ik dan rechtsom moet draaien? in wijzerzin dus? moet ik veel strakker draaien of is het heel gevoelig?
en die 2 moeren, dat zijn geen 2 aparte moeren maar de een is de borgmoer van de andere dus?
als mn koppeling te losjes staat neem ik aan dat ik dan rechtsom moet draaien? in wijzerzin dus? moet ik veel strakker draaien of is het heel gevoelig?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Het wordt pas prutswerk als je schroefdraad nogal verroest is... Kappen hoeven er verder niet af, je kan er zo bij.
De ene is inderdaad de borgmoer van de ander, maar ze zijn identiek. Als je koppeling te slap staat afgesteld moet je inderdaad rechtsomdraaien, rustig iedere keer een slag, dan borgen en testen. Als je er van bovenaf opkijkt rechtsom, dus als t ware schroef je de moer verder op de schroefdraad richting het schutbord. Succes!
De ene is inderdaad de borgmoer van de ander, maar ze zijn identiek. Als je koppeling te slap staat afgesteld moet je inderdaad rechtsomdraaien, rustig iedere keer een slag, dan borgen en testen. Als je er van bovenaf opkijkt rechtsom, dus als t ware schroef je de moer verder op de schroefdraad richting het schutbord. Succes!
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
alles stond redelijk losjes, zelf de borgmoer stond niet tegen de moer om af te stellen. maar ik heb geen tijd gehad om het op te lossen.
de veermoer zit erop, ik heb hem nog eens extra hard proberen op te spannen
en in de loop van deze week hoop ik de pakkingen ontvangen
de veermoer zit erop, ik heb hem nog eens extra hard proberen op te spannen
en in de loop van deze week hoop ik de pakkingen ontvangen
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
net even zitten sleutelen en voor even was het opgelost. maar na een tijdje begon het weer licht te kraken. dan thuis terug nog wat zitten afstellen maar toen ging het weer helemaal niet meer.
wat voor effect geeft het als ik de moer teveel naar het schutbord draai? kraakt die dan ook?
wat voor effect geeft het als ik de moer teveel naar het schutbord draai? kraakt die dan ook?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ik heb bij mij ook de koppeling gesteld. De borgmoer was niet eens vastgedraaid zag ik.
Ik heb een stukje katon gepakt en dit met de korte kant op het schuine deel van de voetenbak gezet naast het pedaal. Daar een streepje gezet. Dan het pedaal indrukken tot je weestand voelt (dus geen vrije slag meer voelt. Dan weer een streepje. Je meet de afstand tussen de streepjes. Die moet dan tussen 2 en 2,5 cm zijn. Ik heb 2, 5 aangehouden omdat ik dat prettig vind. Controleer dan of de koppeling wel echt vrij komt. Als dat zo is borgmoer vast en klaar.
Hoe strakker de kabel hoe minder vrije slag... Geen vrije slag betekend snel einde druklager...
Ik heb een stukje katon gepakt en dit met de korte kant op het schuine deel van de voetenbak gezet naast het pedaal. Daar een streepje gezet. Dan het pedaal indrukken tot je weestand voelt (dus geen vrije slag meer voelt. Dan weer een streepje. Je meet de afstand tussen de streepjes. Die moet dan tussen 2 en 2,5 cm zijn. Ik heb 2, 5 aangehouden omdat ik dat prettig vind. Controleer dan of de koppeling wel echt vrij komt. Als dat zo is borgmoer vast en klaar.
Hoe strakker de kabel hoe minder vrije slag... Geen vrije slag betekend snel einde druklager...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640