tomtom in 6V 2cv.
tomtom in 6V 2cv.
Hoe krijg ik een TomTom in een 6 Volt AZAM?
- André Post
- Heavy user
Waarschijnlijk doet hij het gewoon op 6 volt.
Ik gebruik een Palm probleemloos op 6 volt.
Veel van die aparaten werken intern op 5 volt of minder.
Met die omzetter kan je natuurlijk wel een autoradio aansluiten.
Ik gebruik een Palm probleemloos op 6 volt.
Veel van die aparaten werken intern op 5 volt of minder.
Met die omzetter kan je natuurlijk wel een autoradio aansluiten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Beginner
- Contacteer:
Standaard sigarettenaansteker-USB-oplader zit gewoon een 7805 in, da's een chipje van nog geen halve euro dat alles slikt van 5 tot 35 volt ofzo, en precies 5 volt uitspuugt. Dat gaat dus probleemloos werken op 6 volt. Reken maar dat een dergelijk chipje in vrijwel elk in-de-auto-oplaadbaar apparaat zit, en zolang de batterijspanning/voedingsspanning van het apparaat lager is dan je accuspanning gaat het vrijwel altijd gewoon werken.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973
- bartje2212
- Regelmatige poster
Al een oude post zo te zien.
Dus er moeten al enige 2cv rijders geexperimenteerd hebben.
Zelf wil ik ook de TOMTOM in mijn AK350 kunnen gebruiken.
Heeft al iemand geprobeerd of dit gewoon op 6 volt via sigarettenaanstekerplug kan ?
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van 6 volt rijders
Dus er moeten al enige 2cv rijders geexperimenteerd hebben.
Zelf wil ik ook de TOMTOM in mijn AK350 kunnen gebruiken.
Heeft al iemand geprobeerd of dit gewoon op 6 volt via sigarettenaanstekerplug kan ?
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van 6 volt rijders
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- André Post
- Heavy user
Vandaag de Tomtom aan de test onderworpen.
Aangezien het mij niet lukte het voltage aan de kleine usb aansluiting te meten heb ik de stekker uit elkaar gedraaid.
Input 6,35 volt (accu spanning) output 5,11volt.
Output voltage 5,11 / 5,12 volt (laatste cijfer verspringt net op het moment dat de foto genomen word)
Nu weet ik tenminste zeker dat ik met de Tomtom naar Salbris kan
Aangezien het mij niet lukte het voltage aan de kleine usb aansluiting te meten heb ik de stekker uit elkaar gedraaid.
Input 6,35 volt (accu spanning) output 5,11volt.
Output voltage 5,11 / 5,12 volt (laatste cijfer verspringt net op het moment dat de foto genomen word)
Nu weet ik tenminste zeker dat ik met de Tomtom naar Salbris kan
De 6 volt aansluiting heb ik nu ook aangelegd.
Omdat ik de AK origineel wil houden en niet wil boren enz. heb ik een onopvallende plek boven de voorruit verwarming gekozen.
Op de ruitenwissermotor zit een permanente + (en nog een + via de ruitenwisserschakelaar).
De kabel met de paarse kabelhoes heb ik bij de permanente plus erbij gezet. en de Aarde is de kabel met de gele kabelhoes in het frame.
Bij de praxis een 12 volt verlengkabel gekocht, en hier enkel de plug van gebruikt, hier 2 dikkere draden aan gesoldeerd.
De plug heb ik met wat isolatieschuim tussen de verwarming geklemd.
Het geheel is eenvoudig aan te leggen, enkel de kunststof cover achter de ventillatieklep demonteren.
Omdat ik de AK origineel wil houden en niet wil boren enz. heb ik een onopvallende plek boven de voorruit verwarming gekozen.
Op de ruitenwissermotor zit een permanente + (en nog een + via de ruitenwisserschakelaar).
De kabel met de paarse kabelhoes heb ik bij de permanente plus erbij gezet. en de Aarde is de kabel met de gele kabelhoes in het frame.
Bij de praxis een 12 volt verlengkabel gekocht, en hier enkel de plug van gebruikt, hier 2 dikkere draden aan gesoldeerd.
De plug heb ik met wat isolatieschuim tussen de verwarming geklemd.
Het geheel is eenvoudig aan te leggen, enkel de kunststof cover achter de ventillatieklep demonteren.