RDW perikelen heractiveren Azam6
RDW perikelen heractiveren Azam6
Het is eindelijk zover dat we de azam6 haar slapende kenteken kunnen wakker maken. We hadden netjes een afspraak en een ééndaagskenteken (heerlijk erheen gereden, wat rijdt dat anders dan m'n eigen eend!) De keurmeester heeft het chassisnummer schoongemaakt en vertelde ons dat ie de manier van inslaan niet herkende en dus vermoedde dat er een illegale chassiswissel plaats had gevonden. Nou kennen wij de historie van de auto en de eerste eigenaar erg goeden we weten dus 100% dat de koets nóóit van het chassis geweest is. Er staan geen Chevrons voor en na het chassisnummer maar ik weet niet of ze dat in België wel deden.
Nu gaat de RDW Citroën Nederland mailen met de vraag of chassis en motornummer samen verstrekt zijn. Is dit zo, en dit is zo, dan wordt het kenteken heractiveert... tot die tijd moeten we wachten.
Heeft iemand hier eerdere ervaring mee?
Nu gaat de RDW Citroën Nederland mailen met de vraag of chassis en motornummer samen verstrekt zijn. Is dit zo, en dit is zo, dan wordt het kenteken heractiveert... tot die tijd moeten we wachten.
Heeft iemand hier eerdere ervaring mee?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
RDW
Ik heb behoorlijk veel met de RDW te maken, zeg maar bijna wekelijks. Je had dit voor kunnen zijn door een homologatieverklaring aan te vragen bij Meneer Molleman van Citroën Nederland. Deze afdeling geeft zo'n homologatieverklaring gratis af en bij de RDW wordt dit erkend. Goeie les voor de volgende keer. Bij oude auto's staan er inderdaad geen chevrons als openings en sluitteken en staat alleen het nummer op de bodem. Ik zou er maar niet van wakker liggen. In 95% van de gevallen komt het goed, tenzij je toch stieken hebt gerommeld.....
-
- Las Expert
- Contacteer:
Volgens mij hebben de ouderen eenden geen chervron logo. Ik ben zo heen gegaan en de man heeft het chassis nummer alleen bekeken en was in orde!
ook niet naar de motor of niks gekeken. alleen even gevoeld als er speling op de fusee waren en op de remmen testbank geweest.
klaar.
ook niet naar de motor of niks gekeken. alleen even gevoeld als er speling op de fusee waren en op de remmen testbank geweest.
klaar.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
Ik heb van verschillende mensen (die het kunnen weten!) gehoord dat in de jaren 70 bij veel (alle?) eenden het chassis nummer met de hand is ingeslagen zonder chevrons! dus dit zou in jou geval normaal en waarschijnlijk een origineel chassisnummer zijn van je eend!
maar leg dat maar eens uit een de vrienden bij de RDW....
greetzzzzzzzzz
Rusty
maar leg dat maar eens uit een de vrienden bij de RDW....
greetzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
...ja dat is heel lastig uit te leggen aan de vrienden van de RDW :S
Zo had ik twee jaar terug een chassis van een belgische ami 8 aangeboden ter schouwing. Daar werden de chassisnummers ook handingeklopt.
RDW was niet overtuigt of het wel helemaal fris was en dat terwijl het 100% origineel was. Enkel bij aanwezigheid van de koets met typeplaatje mocht het ami chassis door naar de volgende ronde.
Moet ooit nog gebeuren. Tot die tijd staat er een gerestaureerde ami koets op te wachten
Zo had ik twee jaar terug een chassis van een belgische ami 8 aangeboden ter schouwing. Daar werden de chassisnummers ook handingeklopt.
RDW was niet overtuigt of het wel helemaal fris was en dat terwijl het 100% origineel was. Enkel bij aanwezigheid van de koets met typeplaatje mocht het ami chassis door naar de volgende ronde.
Moet ooit nog gebeuren. Tot die tijd staat er een gerestaureerde ami koets op te wachten

Citroén rolls better than a Rolls!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
belgische eenden hadden ook soms een nummer op een plaatje dat onder de voorzitting werd vastgelast. En inderaad zonder chevrons! We hebben een keer problemen met een SM gehad omdat een dronken fransman op de fabriek op maandagmorgen een nummer op de kop had ingeslagen.........
diverse Citroens, wat anders.