RDW perikelen heractiveren Azam6

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

RDW perikelen heractiveren Azam6

Bericht door CitRoel » di 28 jun, 2011 20:42

Het is eindelijk zover dat we de azam6 haar slapende kenteken kunnen wakker maken. We hadden netjes een afspraak en een ééndaagskenteken (heerlijk erheen gereden, wat rijdt dat anders dan m'n eigen eend!) De keurmeester heeft het chassisnummer schoongemaakt en vertelde ons dat ie de manier van inslaan niet herkende en dus vermoedde dat er een illegale chassiswissel plaats had gevonden. Nou kennen wij de historie van de auto en de eerste eigenaar erg goeden we weten dus 100% dat de koets nóóit van het chassis geweest is. Er staan geen Chevrons voor en na het chassisnummer maar ik weet niet of ze dat in België wel deden.
Nu gaat de RDW Citroën Nederland mailen met de vraag of chassis en motornummer samen verstrekt zijn. Is dit zo, en dit is zo, dan wordt het kenteken heractiveert... tot die tijd moeten we wachten.
Heeft iemand hier eerdere ervaring mee?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

RDW

Bericht door schroef » di 28 jun, 2011 21:11

Ik heb behoorlijk veel met de RDW te maken, zeg maar bijna wekelijks. Je had dit voor kunnen zijn door een homologatieverklaring aan te vragen bij Meneer Molleman van Citroën Nederland. Deze afdeling geeft zo'n homologatieverklaring gratis af en bij de RDW wordt dit erkend. Goeie les voor de volgende keer. Bij oude auto's staan er inderdaad geen chevrons als openings en sluitteken en staat alleen het nummer op de bodem. Ik zou er maar niet van wakker liggen. In 95% van de gevallen komt het goed, tenzij je toch stieken hebt gerommeld.....

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 28 jun, 2011 21:13

Oké bedankt, goede les! Ik dacht dat dat alleen makkelijk was met uitvoeren/invoeren. Er is 100% niet mee gerommeld dus ik ga ervan uit dat het in orde komt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 29 jun, 2011 17:43

Volgens mij hebben de ouderen eenden geen chervron logo. Ik ben zo heen gegaan en de man heeft het chassis nummer alleen bekeken en was in orde!
ook niet naar de motor of niks gekeken. alleen even gevoeld als er speling op de fusee waren en op de remmen testbank geweest.
klaar.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 30 jun, 2011 09:55

Ik heb van verschillende mensen (die het kunnen weten!) gehoord dat in de jaren 70 bij veel (alle?) eenden het chassis nummer met de hand is ingeslagen zonder chevrons! dus dit zou in jou geval normaal en waarschijnlijk een origineel chassisnummer zijn van je eend!

maar leg dat maar eens uit een de vrienden bij de RDW....

greetzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 30 jun, 2011 10:13

...ja dat is heel lastig uit te leggen aan de vrienden van de RDW :S

Zo had ik twee jaar terug een chassis van een belgische ami 8 aangeboden ter schouwing. Daar werden de chassisnummers ook handingeklopt.
RDW was niet overtuigt of het wel helemaal fris was en dat terwijl het 100% origineel was. Enkel bij aanwezigheid van de koets met typeplaatje mocht het ami chassis door naar de volgende ronde.
Moet ooit nog gebeuren. Tot die tijd staat er een gerestaureerde ami koets op te wachten ;)
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 30 jun, 2011 12:00

klopt, mijn Dyane heeft het ook. Hand ingeslagen, geen Chevrons.
Is daarmee ook gewoon geïmporteerd. Pas toen het nummer op de voorbalk kwam te staan werd het machinaal (gewalst) ingeslagen.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 3 jul, 2011 08:37

belgische eenden hadden ook soms een nummer op een plaatje dat onder de voorzitting werd vastgelast. En inderaad zonder chevrons! We hebben een keer problemen met een SM gehad omdat een dronken fransman op de fabriek op maandagmorgen een nummer op de kop had ingeslagen.........
diverse Citroens, wat anders.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » zo 3 jul, 2011 12:02

AZL57 schreef:belgische eenden hadden ook soms een nummer op een plaatje dat onder de voorzitting werd vastgelast.
Klopt maar zo zijn ze volgens mij nooit uitgevoerd naar Nederland (de Dyanes niet in ieder geval). Speciaal voor jullie werd het nummer er gewoon ingeklopt :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie