ruitenwisser kapot en lege accu
ruitenwisser kapot en lege accu
Vraag 1: de ruitenwissers gingen steeds langzamer en hielden er vervolgens helemaal mee op. hoe weet ik of dit aan de ruitenwissermotor ligt (en waar zit die precies) of gewoon aan slechte bedrading?
Vraag 2: na een rit van drie kwartier werkte de volgende dag (zaterdag = regenachtig) de startmotor nauwelijks. Verlichting werkte nog wel (ruitenwisser kon ik niet checken ). Is dit een lege accu of iets anders? En indien lege accu: deze is 4 maanden oud. Hoe kan deze leeg zijn als ik niks aan heb laten staan? Of zou t eventueel met de bedrading van de ruitenwisser te maken kunnen hebben.
Overigens doen de ruitenwissers t al een aantal weken neit. Het startprobleem doet zich pas voor sinds afgelopen weekend.
Ik heb alleen een simpele spanningsmeter om zaken door te meten....
Vraag 2: na een rit van drie kwartier werkte de volgende dag (zaterdag = regenachtig) de startmotor nauwelijks. Verlichting werkte nog wel (ruitenwisser kon ik niet checken ). Is dit een lege accu of iets anders? En indien lege accu: deze is 4 maanden oud. Hoe kan deze leeg zijn als ik niks aan heb laten staan? Of zou t eventueel met de bedrading van de ruitenwisser te maken kunnen hebben.
Overigens doen de ruitenwissers t al een aantal weken neit. Het startprobleem doet zich pas voor sinds afgelopen weekend.
Ik heb alleen een simpele spanningsmeter om zaken door te meten....
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Dag Katie,
Het lijkt mij dat je accu niet voldoende wordt bij geladen, dit kan aan de dynamo of aan de spanningsregelaar liggen, die moet je dus beide controleren (doormeten)
Waar woon je? (dat is makkelijk voor iemand die in de buurt woont en je eventueel wil helpen)
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Het lijkt mij dat je accu niet voldoende wordt bij geladen, dit kan aan de dynamo of aan de spanningsregelaar liggen, die moet je dus beide controleren (doormeten)
Waar woon je? (dat is makkelijk voor iemand die in de buurt woont en je eventueel wil helpen)
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Re: ruitenwisser kapot en lege accu
Wat is je spanning:Katie schreef:Ik heb alleen een simpele spanningsmeter om zaken door te meten....
- Als de motor niet draait
- Als de motor draait
- Als de motor >2000 toeren maakt.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Motor met de slinger ronddraaien tot je "tegendruk" (=compressie) voelt. Dan moet je hem met een ruk door die compressie trekken.
Wel opletten dat je de slinger goed vasthoudt:
leg hem gewoon in het je hand (duim naast je wijsvinger, niet rond de slinger) om kwetsuren bij eventueel terugslaan de voorkomen.
Als je iemand kan strikken om te duwen, is de auto aanduwen wellicht eenvoudiger!
Wel opletten dat je de slinger goed vasthoudt:
leg hem gewoon in het je hand (duim naast je wijsvinger, niet rond de slinger) om kwetsuren bij eventueel terugslaan de voorkomen.
Als je iemand kan strikken om te duwen, is de auto aanduwen wellicht eenvoudiger!
1977 Mehari
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Dat hoeft echt maar minimaal te zijn. Als test daarvoor gebruik ik de startmotor; als die nog zachtjes rond kan draaien is er nog genoeg stroom voor een vonk.Kulio schreef:Je accu moet wel opgeladen zijn wil je met succes de motor aan kunnen slingeren. Als je accu leeg is en de dynamo laadt niet bij heb je geen power voor een vonk op de bougies.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!