Mijn eendje
Mijn eendje
Ik ben maar een begonnen aan mijn ''rijdend'' project afgelopen week. Het was er hier mooi weer voor.
Het is de bedoeling dat ie rood word (ac442)
De gele lak zit er namelijk erg lelijk op vol met de zakkers en beschadigingen ed.
Kijk maar eens naar de volgende fot0,s
voorruitframe en motorkap scharnier zijn nog in goede staat!
Dorpels idemdito
Sponningen van de derde zijruitjes waren ook nog goed, dus ook behandeld met owatrol en epoxy primer
naden achter ook in de epoxy…
He? hij is rood! Smile
Zo, nu tijd voor een biertje! clap
De spatborden voor- en achterkant, motorkap, driehoekjes en portieren worden vervangen dus die heb ik niet gespoten of afgeplakt. Vervangend plaatwerk staat al klaar maar moet ik nog in de kleur spuiten. Het laswerk aan de linker bodemplaat is inmiddels ook al gedaan, nu alleen de binnenschermen achter nog en dan is de eend ook weer ‘‘hard’’ Word vervolgd….......
Het is de bedoeling dat ie rood word (ac442)
De gele lak zit er namelijk erg lelijk op vol met de zakkers en beschadigingen ed.
Kijk maar eens naar de volgende fot0,s
voorruitframe en motorkap scharnier zijn nog in goede staat!
Dorpels idemdito
Sponningen van de derde zijruitjes waren ook nog goed, dus ook behandeld met owatrol en epoxy primer
naden achter ook in de epoxy…
He? hij is rood! Smile
Zo, nu tijd voor een biertje! clap
De spatborden voor- en achterkant, motorkap, driehoekjes en portieren worden vervangen dus die heb ik niet gespoten of afgeplakt. Vervangend plaatwerk staat al klaar maar moet ik nog in de kleur spuiten. Het laswerk aan de linker bodemplaat is inmiddels ook al gedaan, nu alleen de binnenschermen achter nog en dan is de eend ook weer ‘‘hard’’ Word vervolgd….......
Laatst gewijzigd door Art op vr 2 aug, 2013 21:47, 11 keer totaal gewijzigd.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Ja ik weet het, kleur matcht niet met het bouwjaar op kenteken, maar dat doet de kont van de auto ook niet, vermoed ook dat de auto ouder is dan wat het kenteken zegt. De kleur geel was trouwens ook niet orgineel voor 1972. Het was iets van jaune papyrus. En...ooit is de auto heel licht grijs geweest, tegen het witte aan zeg maar. Dat zie/zag je aan de onderkant van de aflegplank en op het schutboard. Maakt ook allemaal niet uit, persoonlijk vind ik rouge de castille ook het mooist en zo word het! Bovendien zat de gele lak er echt lelijk op en zonder overdrijven vol met mega zakkers.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
Haha, de buurt is wel wat gewend van me. die volgen het vol belangstelling, het was gulukkig windstil dus het spuiten ging wel goed, en doordat het warm was was de opperlaag van de lak ook zo droog waardoor er gelukkig geen insecten of andere zaken in gekomen zijn. Auto staat nu binnen om verder uitt e harden.Geert schreef:En de buurt verklaart je voor gek zeker!
Mooi werk, zal wel een beetje lastig te spuiten zijn op straat.
Bull Frog Bleu schreef:Komen de deuren van de donor erin?
Als ze dezelfde kleur rood zijn scheelt het een hoop extra spuitwerk.
Donker rood in compinatie met dit zeventies eendje en de zijpinkers boven de achterruitjes doet hem goed
Ik gebruik wel wat plaatwerk van de donor eend maar das wel wat verweerd dus kleurverschil heb je wel, dus ik spuit die delen zoiezo ook overnieuw.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
Ja dat fenomeen is me bekend, maar dat duurt meestal wel ff voor het zover is. M,n donor eend is 30 jaar en de kleur is nog vrijwel hetzelfde alleen wat matter en iets donkerder geworden. Gelukkig niet rose geworden zoals je bij sommige rode eendjes wel eens ziet. Vooralsnog maak ik me er niet al teveel zorgen om. Maar goede tip, wieweet doe ik dat nog wel
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dit is /was idd the seend. Inmiddels heb ik hem weer opgebouwd en staat ie er zo bij. Het spuitwerk is goed gelukt Alleen de 3hoek zijschotjes voor moeten nog een keer geschuurd worden en overnieuw gespoten. Dit waren nmelijk de eerste proefstukjes. Even goed afplakken dat wat niet meer gespoten moet worden en de voorspatborden demonteren en spuiten maar..... Dit komt binnenkort. Nu staat de eend er zo bij.
Ik heb er ook een nieuw dak op gezet.
Als ik de zijschotjes voor overnieuw gedaan heb is het de beurt om al het losse plaatwerk onder handen te nemen.....Ik kan nu iig weer lekker eend rijden tussen de werkzaamheden door zeg maar
Word vervolgd.............................................
Ik heb er ook een nieuw dak op gezet.
Als ik de zijschotjes voor overnieuw gedaan heb is het de beurt om al het losse plaatwerk onder handen te nemen.....Ik kan nu iig weer lekker eend rijden tussen de werkzaamheden door zeg maar
Word vervolgd.............................................
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
Snif! Niet Rood
Beetje uitleg over TheSeend van de oude eigenaar.
Heb hem eind 1998 gekocht. Een '72er import in de kleur beige. (BasvanEerden heeft zijn avatar zoals die origineel was) De firewall (ben ff het nederlandse woord kwijt) heeft nog de originele kleur en ook het plaatje.
'72 is een soort overgangsmodel met alleen achter batteurs en vier schokdempers.
Na een jaartje was het tijd voor een nieuw chassis, dus die samen met Cats van een '70er overgezet.
Resultaat: 2 schokdempers (nooit vervangen) en batteurs rondom. Volgens mij geen frotteurs, maar daar nooit achter kunnen komen.
In 2004 heeft hij een jaartje stil gestaan. Wachtend op een lichte restauratie. Aangezien de achterzijde begon te roesten heb ik er een schuine achterkant laten inlassen. Was even zoeken naar de lampen, maar uiteindelijk toch gelukt.
Ik wilde de kleur van de V8 eend, dus gevraagd welke kleur dit was. Bleek de kleur van een 82'er 911 te zijn. Dus die er op samen met owatrol, maar dat ging toch niet zo lekker. Bomde me niet, ik hoefde geen perfecte eend.
Vlak voor ik naar Ierland verhuisde nog de schrik om het hart. Iemand had een krant onder het dak gelegd en aangestoken. Gelukkig dat het een speciaal Visbeen dakje is, dus die actie is mislukt.
In 2004 ben ik verhuist naar Ierland. Eend ging mee.
Na een paar maand in Ierland vonden een aantal jongelui het ook nog leuk om over de eend te lopen en an passant de antenne en 1 van de buitenspiegels te mollen.
Nog een keer op een neer gereden over de UK voor de APK, maar na een jaartje laten schorsen in NL en stond de eend vooral in de garage met uitzondering van een ritje zo nu en dan om hem gangbaar te houden.
Toen ik vorig jaar weer terug ging Nederland maar ontweken en met de boot rechtstreeks naar Frankrijk. Jesper heeft hem toen gekocht en met trailer weer terug naar NL gebracht. Ik had 1 wielmoer vernielt op het achterwiel, dus rijden naar de boot zat er helaas niet in. Dus dat was op de trailer naar de boot, er op rijden en er weer af in Frankrijk.
Dus ja, je hebt een beetje een speciale eend met '72er koets, '70er chassis, en '68er achterkant.
En de rest is history... Wel jammer. Had hem zo weer terug willen kopen. Kom namelijk volgende maand na een jaar Dominicaanse Republiek weer terug in NL.
Beetje uitleg over TheSeend van de oude eigenaar.
Heb hem eind 1998 gekocht. Een '72er import in de kleur beige. (BasvanEerden heeft zijn avatar zoals die origineel was) De firewall (ben ff het nederlandse woord kwijt) heeft nog de originele kleur en ook het plaatje.
'72 is een soort overgangsmodel met alleen achter batteurs en vier schokdempers.
Na een jaartje was het tijd voor een nieuw chassis, dus die samen met Cats van een '70er overgezet.
Resultaat: 2 schokdempers (nooit vervangen) en batteurs rondom. Volgens mij geen frotteurs, maar daar nooit achter kunnen komen.
In 2004 heeft hij een jaartje stil gestaan. Wachtend op een lichte restauratie. Aangezien de achterzijde begon te roesten heb ik er een schuine achterkant laten inlassen. Was even zoeken naar de lampen, maar uiteindelijk toch gelukt.
Ik wilde de kleur van de V8 eend, dus gevraagd welke kleur dit was. Bleek de kleur van een 82'er 911 te zijn. Dus die er op samen met owatrol, maar dat ging toch niet zo lekker. Bomde me niet, ik hoefde geen perfecte eend.
Vlak voor ik naar Ierland verhuisde nog de schrik om het hart. Iemand had een krant onder het dak gelegd en aangestoken. Gelukkig dat het een speciaal Visbeen dakje is, dus die actie is mislukt.
In 2004 ben ik verhuist naar Ierland. Eend ging mee.
Na een paar maand in Ierland vonden een aantal jongelui het ook nog leuk om over de eend te lopen en an passant de antenne en 1 van de buitenspiegels te mollen.
Nog een keer op een neer gereden over de UK voor de APK, maar na een jaartje laten schorsen in NL en stond de eend vooral in de garage met uitzondering van een ritje zo nu en dan om hem gangbaar te houden.
Toen ik vorig jaar weer terug ging Nederland maar ontweken en met de boot rechtstreeks naar Frankrijk. Jesper heeft hem toen gekocht en met trailer weer terug naar NL gebracht. Ik had 1 wielmoer vernielt op het achterwiel, dus rijden naar de boot zat er helaas niet in. Dus dat was op de trailer naar de boot, er op rijden en er weer af in Frankrijk.
Dus ja, je hebt een beetje een speciale eend met '72er koets, '70er chassis, en '68er achterkant.
En de rest is history... Wel jammer. Had hem zo weer terug willen kopen. Kom namelijk volgende maand na een jaar Dominicaanse Republiek weer terug in NL.
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen