Snif! Niet Rood
Beetje uitleg over TheSeend van de oude eigenaar.
Heb hem eind 1998 gekocht. Een '72er import in de kleur beige. (BasvanEerden heeft zijn avatar zoals die origineel was) De firewall (ben ff het nederlandse woord kwijt) heeft nog de originele kleur en ook het plaatje.
'72 is een soort overgangsmodel met alleen achter batteurs en vier schokdempers.
Na een jaartje was het tijd voor een nieuw chassis, dus die samen met Cats van een '70er overgezet.
Resultaat: 2 schokdempers (nooit vervangen) en batteurs rondom. Volgens mij geen frotteurs, maar daar nooit achter kunnen komen.
In 2004 heeft hij een jaartje stil gestaan. Wachtend op een lichte restauratie. Aangezien de achterzijde begon te roesten heb ik er een schuine achterkant laten inlassen. Was even zoeken naar de lampen, maar uiteindelijk toch gelukt.
Ik wilde de kleur van de V8 eend, dus gevraagd welke kleur dit was. Bleek de kleur van een 82'er 911 te zijn. Dus die er op samen met owatrol, maar dat ging toch niet zo lekker. Bomde me niet, ik hoefde geen perfecte eend.
Vlak voor ik naar Ierland verhuisde nog de schrik om het hart. Iemand had een krant onder het dak gelegd en aangestoken. Gelukkig dat het een speciaal Visbeen dakje is, dus die actie is mislukt.
In 2004 ben ik verhuist naar Ierland. Eend ging mee.
Na een paar maand in Ierland vonden een aantal jongelui het ook nog leuk om over de eend te lopen en an passant de antenne en 1 van de buitenspiegels te mollen.
Nog een keer op een neer gereden over de UK voor de APK, maar na een jaartje laten schorsen in NL en stond de eend vooral in de garage met uitzondering van een ritje zo nu en dan om hem gangbaar te houden.
Toen ik vorig jaar weer terug ging Nederland maar ontweken en met de boot rechtstreeks naar Frankrijk. Jesper heeft hem toen gekocht en met trailer weer terug naar NL gebracht. Ik had 1 wielmoer vernielt op het achterwiel, dus rijden naar de boot zat er helaas niet in. Dus dat was op de trailer naar de boot, er op rijden en er weer af in Frankrijk.
Dus ja, je hebt een beetje een speciale eend met '72er koets, '70er chassis, en '68er achterkant.
En de rest is history... Wel jammer. Had hem zo weer terug willen kopen. Kom namelijk volgende maand na een jaar Dominicaanse Republiek weer terug in NL.