Rossero's '63er AZ !Verkocht!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 8 jul, 2011 09:32

Hoe is het chassis?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 8 jul, 2011 19:58

Hoe het chassis is... nou dat zal ik je vertellen ;)

Hij heeft vooraan zowel boven als onder wat roestgaten, verder nog strak!

Hieronder zie je de gaten bij de voetenbak (en de plaat die daarvoor in de plaats moet komen)
Afbeelding

Hier is de bovenplaat deels verwijderd en kan je zien dat het binnenwerk nog redelijk goed is! Niets aan doen dus;)
Afbeelding

En natuurlijk het nieuwe stuk plaat er tussen gelast (niet bijzonder mooi, wel bijzonder stevig)
Afbeelding

Ik heb overigens in dit stuk bodemplaat geen chassisnummer gevonden, maar ik bewaar het voor de zekerheid!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 8 jul, 2011 21:13

las je dat nog helemaal dicht? zo nee, waarom niet?
(ik heb waarschijnlijk ook zo'n klusje :? )
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 8 jul, 2011 21:21

Ten eerste duurt dat twee keer zo lang...
maar daarnaast schijnt het ook slecht te zijn voor de interne krachten in het metaal om een las over de complete lengte te leggen, de bovenplaat gaat dan sneller bol staan! Meeste mensen zetten het gewoon vast met puntjes om de centimeter of met proplassen (en dus een overlappende rand). Ik ben in dat opzicht dus al erg ijverig ;)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 8 jul, 2011 22:50

ja, dat is als je in 1 keer doorlast, als je nu de rest dichtlast heb je dat probleem niet.

ik dacht meer aan als je alles dichtmaakt komt er bij lekkage geen water in je chassis, aan de andere kant, als je die spleten open laat kan eventueel aanwezig vocht weer verdampen. dus, wat is wijsheid?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » vr 8 jul, 2011 23:11

gaaf ding man! Gewoon mooi origineel houden, heeft zo z'n charmes eigenlijk :D

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 8 jul, 2011 23:59

aflassen die plaat! voorzichtig verdelen waar je last. dan gaat het goed.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 11 jul, 2011 08:30

Siemen, ik heb hem nu afgelast hoor ;) maar het is hier op ibiza een beetje sonde van het lasgas...

Ik heb even een vraagje aan de kenners over de kleuren!
Mijn eendje is origineel gris rose naar ik meen, je kunt dit zien op een voorspatbord waar een stikker weg is gehaald:
Afbeelding

Nu is mijn vraag... op mijn auto horen pre '63 bumpers en velgen zonder gat, zijn die dezelfde kleur gris rose? (AC136)

En natuurlijk, weet iemand nog details waar ik op moet letten?

thnx!

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 11 jul, 2011 22:43

Is allemaal gris rose.! (lekker makkelijk :-) )
Dak in de kleur van de bekleding.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 12 jul, 2011 18:58

Euhh, dak in de kleur van de belkeding? Maar ik heb net rode bekleding besteld, dat is dus verkeerd?

Dit was een beetje mijn voorbeeld:
Afbeelding

Ben er echter vandaag achter gekomen dat mijn auto origineel bleu monte carlo is, de koets was deels blauw! Dus dan wordt het meer zo:
Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 12 jul, 2011 19:05

en zo zou hij dan moeten worden! Zoek de 6 verschillen ;)

Afbeelding

Maar dit kleur dak is vast niet geleverd in die tijd, of wel? Voelt overigens ook een beetje als een pak bij een stropdas kopen, een dak zoeken bij de bekleding...

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 14 jul, 2011 19:22

Afbeelding

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » do 14 jul, 2011 20:30

net werk man, oogt gelijk al beter 8)

ga zo door

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » do 14 jul, 2011 20:33

da root dak vind ik wel knap staan

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 14 jul, 2011 21:43

Ja hoor in die tijd (62-63) had je ook een tomaatrode kleur en dito dak! Dus dat kan prima.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Plaats reactie