motor --> opbouwen
-
- Regelmatige poster
motor --> opbouwen
Hallo,
Ik kan hier bij iemand in de buurt een motortje kopen die al een 10jaar bij hem in de schuur ligt.
Nu is het typeplaatje van deze motor weg. Hoe kan ik herkennen welk blokje dit is?
De motor ziet er hetzelfde uit als diegene die nu in m’n auto ligt (2cv6 van 1986).
Blok zit in ieder geval niet vast en ziet er voor 90% volledig uit.
De bedoeling van dit blokje zou zijn dat ik dit zelf probeer te reviseren om zo alles te leren kennen. Ik zou het graag aanpassen zodat ik op euro95 benzine kan rijden, en indien mogelijk ook loodvrij te rijden.
Is dit met de nodige aanpassingen te doen mogelijk?
Ik zou dit op dit blokje proberen zodat ik mijn blok die nu in de auto ligt niet verpruts.
Ik kan hier bij iemand in de buurt een motortje kopen die al een 10jaar bij hem in de schuur ligt.
Nu is het typeplaatje van deze motor weg. Hoe kan ik herkennen welk blokje dit is?
De motor ziet er hetzelfde uit als diegene die nu in m’n auto ligt (2cv6 van 1986).
Blok zit in ieder geval niet vast en ziet er voor 90% volledig uit.
De bedoeling van dit blokje zou zijn dat ik dit zelf probeer te reviseren om zo alles te leren kennen. Ik zou het graag aanpassen zodat ik op euro95 benzine kan rijden, en indien mogelijk ook loodvrij te rijden.
Is dit met de nodige aanpassingen te doen mogelijk?
Ik zou dit op dit blokje proberen zodat ik mijn blok die nu in de auto ligt niet verpruts.
Laatst gewijzigd door //sander// op za 7 apr, 2012 21:16, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
Weinig aanpassingen nodig dus, had al ergens gelezen dat er meer moest aangepast worden. Kan daar enkel het linkje niet meer van vinden.
Maar het blokje zal toch uit elkaar gaan om zo de boel te leren kennen.
Is er bij het uit elkaar halen ook terug te vinden welk type motor het zou zijn (A06/664, A06/635,...) Het typeplaatje op de motor is verdwenen en exact jaartal van motor ken ik ook niet.
Motortje ga ik normaal binnen een week of 2 ophalen, juist voor ik naar Salbris vertrek.
Maar het blokje zal toch uit elkaar gaan om zo de boel te leren kennen.
Is er bij het uit elkaar halen ook terug te vinden welk type motor het zou zijn (A06/664, A06/635,...) Het typeplaatje op de motor is verdwenen en exact jaartal van motor ken ik ook niet.
Motortje ga ik normaal binnen een week of 2 ophalen, juist voor ik naar Salbris vertrek.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
een 664 blok heeft lage compressie zuigers, ik meen7,9 : 1 of 7,5 : 1, en een soort ring tussen de cilinders en de kop. Een 635 blok heeft 8,5 : 1 compressie zuigers. Bouwjaar van het blok kun je misschien herleiden aan de cilinderkoppen. Daar staat namelijk soms een weeknummer en een jaartal in, die komen aardig overeen met het bouwjaar van de auto. Ik weet alleen niet of dat jaartal ook in een 664 blok is gezet. ik heb tot nu toe 2 keer een cilinderkop gezien zonder jaartal, en nu zo'n 60 blokken losgehaald, en dit waren allemaal 635 blokken of am2 blokken.
-
- Regelmatige poster
ben juist het blokje gaan ophalen. Samen met de versnellingsbak en een beetje kleine pruts.
Foto's volgen in de loop van het weekend.
Heb al 1 cijfer terug gevonden op het spruistuk. AM en dan voorlopig nog onleesbare cijfers erachter.
Dit nummer staat rechtsvoor op het spruistuk. Zegt dit nummer iets over welk type blok dit zou zijn?
Foto's volgen in de loop van het weekend.
Heb al 1 cijfer terug gevonden op het spruistuk. AM en dan voorlopig nog onleesbare cijfers erachter.
Dit nummer staat rechtsvoor op het spruistuk. Zegt dit nummer iets over welk type blok dit zou zijn?
-
- Regelmatige poster
Wist niet dat het typenummer van de motor ook in het spruitstuk stond.
Nummer die achter de AM staat zou 14 zijn, voor zover ik het duidelijk kan lezen.
Maar die 14 zie ik nergens terug in een lijst met motortypes die ik heb. Daarom twijfelde ik of dit wel iets met typenummer te maken zou hebben.
Blokje zou uit een 2cv gekomen zijn volgens vorige eigenaar. Blokje heeft externe oliefilter en een nieuw type koppeling erop.
Nummer die achter de AM staat zou 14 zijn, voor zover ik het duidelijk kan lezen.
Maar die 14 zie ik nergens terug in een lijst met motortypes die ik heb. Daarom twijfelde ik of dit wel iets met typenummer te maken zou hebben.
Blokje zou uit een 2cv gekomen zijn volgens vorige eigenaar. Blokje heeft externe oliefilter en een nieuw type koppeling erop.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Typeplaatje hangt er niet meer op, daarom dat ik op zoek ben naar aanwijzingen welk type het juist is.
Hier enkele foto's van het blokje

zo te zien heeft koeltunnel ooit een duw gekregen

krijg link naar fotos niet goed, hier een rechtstreekse link naar het album:
https://picasaweb.google.com/1041360745 ... torRevisie
Hier enkele foto's van het blokje
zo te zien heeft koeltunnel ooit een duw gekregen
krijg link naar fotos niet goed, hier een rechtstreekse link naar het album:
https://picasaweb.google.com/1041360745 ... torRevisie
Laatst gewijzigd door //sander// op za 16 jul, 2011 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Motornummer staat ook niet in het spruitstuk, was te snel met lezen en het stukje van het spruitstuk had ik niet gezien...sorry!//sander// schreef:Wist niet dat het typenummer van de motor ook in het spruitstuk stond.

Heb nog even bij m'n Dyane gekeken maar kan nergens anders op het blok (buiten het typeplaatje) een typenummer vinden...
Dyane 6 Confort 1980
-
- Regelmatige poster
Juist alle koelbeplating verwijderd van de motor.
Lekker vette boel, morgen er eens werk van maken om zoveel mogelijk van die zwarte viezigheid te verwijderen.
Motor blok was in de laatste 15jaar blijkbaar ingepalmd door een paar muizen als huis.

Bij het afnemen van het spruitstuk zie ik dat er in de cylinderkop een hoop losse roest ligt. Zou die van het spruitstuk afkomstig zijn, of van waar kan dit nog komen

En hier het resultaat van een beginneling die zich een namiddag uitleeft met een oud motorblok

Morgen kijken om de buitenkant van die smurrie te ontdoen.
Dan kijken om de olie af te laten zodat ik de cylinderkoppen kan verwijderen om te zien hoe de staat daarvan is.
Lekker vette boel, morgen er eens werk van maken om zoveel mogelijk van die zwarte viezigheid te verwijderen.
Motor blok was in de laatste 15jaar blijkbaar ingepalmd door een paar muizen als huis.
Bij het afnemen van het spruitstuk zie ik dat er in de cylinderkop een hoop losse roest ligt. Zou die van het spruitstuk afkomstig zijn, of van waar kan dit nog komen
En hier het resultaat van een beginneling die zich een namiddag uitleeft met een oud motorblok
Morgen kijken om de buitenkant van die smurrie te ontdoen.
Dan kijken om de olie af te laten zodat ik de cylinderkoppen kan verwijderen om te zien hoe de staat daarvan is.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster