Hou je wel de zuigers er de cilinders bij elkaar?
Ja ik hou alles bij elkaar, de cilinderkop, cilinderbus en zuiger zelf van de zelfde kant mooi bij elkaar.
Zelf had ik gedacht van het volgende zeker al te vervangen:
- Alle pakkingen en keeringen (zitten alle keeringen ook in een completen pakkingsset die je kan kopen?)
- Benzinepomp, deze zal na 15jaar stilstand ook zijn best tijd gehad hebben.
- Carburateur revisie setje kopen, deze is ook toe aan revisie. Zit vol vuil en pakkingen zullen wel uitgedroogd zijn.
- nieuwe olieleiding die de cilinderkoppen smeren
Als ik kijk op de site van jeroen cats en wat tweeceevee me wist te vertellen. Denk ik dat met een compressie van 8.5:1 hoogstwaarschijnlijk een A06/635 te pakken heb.
Indien ik nu de compressie wil verlagen naar 7.9:1 zoals de A06/ 642, 644 of 664 die op ron95 kunnen rijden. Moet ik dus een nieuw setje
zuigermet cilinderbus op de kop weten te tikken. Indien ik daarvan een nieuw setje monteer passen de huidige cilinderkoppen daar dan nog op?
Of moet ik daar ook iets aan veranderen?
@Sander, hoe is jouw krukas, er zit. nl een rare deuk in de koelbeplating, als de auto een aanrijding heeft gehad, kan de krukas beschadigd zijn!
Heb ik ook juist zitten denken, carter helften zijn nu nog samen. Ik voel nu geen speling. Weet niet waar ik anders moet op letten voor de krukas.
Hoop tegen het eind van de week de motor te splitsen zodat ik krukas en nokkenas kan bekijken. Ook al weet ik dan nog niet echt waar op te letten.
Maar kan deze altijd in mijn koffer leggen en meenemen naar Salbris.
Dan kan er daar iemand naar kijken die er meer verstand van heeft