Brilrubbers

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Brilrubbers

Bericht door Jimmy » ma 25 jul, 2011 19:23

Hallo allemaal,

Ik heb bij de restauratie van mijn 2cv az, de brilrubbers laten vervangen bij de garage op de hoek. nu blijkt dat aan de linkerkant van de motor deze toch blijft lekken.
Aangezien ik er niets voor heb betaald, blijft er niets over om deze zelf maar te wisselen.

Nu heb ik een pakking set besteld, alleen zitten hier twee typen in welke moet ik hebben ? foto 1 of foto 2
Ik weet namelijk niet zeker dat de rubbers die er nu in zitten wel de goede zijn.
Het motorblok is een A06 635.

Als ik het goed begrijp hoeft de cilinderkop niet helemaal eraf, tot de zuigerpen en dan kan ik de rubber net vervangen klopt dat ?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt

Groeten Jimmy
Even geen 2cv

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » ma 25 jul, 2011 19:58

Je hebt de bovenste brilrubbers nodig. De kop Moet er wel vanaf, anders krijg je de rubbers niet over de stoterstangen.

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » di 26 jul, 2011 08:11

Heb je ook de oorzaak van het lekken weggenomen?
Waarschijnlijk een defecte olievulpijp, waardoor je geen onderdruk in je blok hebt.
Meestal zijn dan de brilrubbers de eersten die gaan lekken.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 jul, 2011 09:01

Wat jimmy denk ik bedoelt is dat de cilinder er niet helemaal af hoeft en dus de zuiger kan blijven zitten.

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » di 26 jul, 2011 09:45

Het blok was lek vrij, alleen heb ik deze preventief vervangen. en nu komt er druppels gewijs wat olie uit.

Inderdaad ik bedoel dat de zuiger er niet helmaal uit hoeft .
Even geen 2cv

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » di 26 jul, 2011 10:05

Cilinder kan gewoon blijven zitten, die hoeft er niet af voor de brilrubbers. Is er geen stoterstang bus beschadigd bij de vorige montage ? Daar hij nu lekt.

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » di 26 jul, 2011 14:21

Ik hoop het niet, zou wel slecht zijn van de garage
Even geen 2cv

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 26 jul, 2011 15:02

Je kan eerst proberen om het deel dat lekt iets om het pijpje te verdraaien zodat hij misschien beter sluit

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 26 jul, 2011 16:16

Ik doe altijd een beetje vloeibare pakking op de brilrubbers nooit last met lekkage. Niet te veel doen dan kan dit in de stoterkanalen lopen. Waren de nieuwe rubbers trouwens nog mooi zacht?
diverse Citroens, wat anders.

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » di 26 jul, 2011 16:33

De nieuwe rubbers waren zacht, ik ga toch voor de zekerheid eerst even de onderdruk meten en de vulpijp testen, mocht het dan nodig zijn om ze te vervangen dan zal ik wat vloeibare pakking bij de hand houden
Even geen 2cv

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 26 jul, 2011 17:14

Vloeibare pakking zal niet helpen,maar het rubber is nog zacht en de rest lekt ook niet,dan zal hij niet goed op zijn plaats zijn gekomen

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » di 26 jul, 2011 21:07

Ik heb net de onderdruk gemeten met de plank en de slang methode maar met twee verschillende vulpijpen blaast hij de vloeistof weg uit de leiding die aan de oliepeilstok pijpje zit.

Ook blaast de motor erg hard uit de vulpijp en uit het oliepeilstokgaatje
Volgens mij zijn beide vulpijpen dus defect klopt dat ?
Even geen 2cv

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 26 jul, 2011 21:37

Waarschijnlijk. Andere mogelijkheid: Je hebt versleten of gebroken zuigerveren en daardoor blow-by gassen in het carter. Daar kan geen vulpijp tegenop. Maar dan is ook het vermogen wat teruggelopen...

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » do 4 aug, 2011 17:51

Vandaag een nieuwe vulpijp geplaatst en de carberateur afgesteld. het lekken is tot nu toe gestopt. En het motortje loopt nu ook lekker rustig en pakt goed op.
Even geen 2cv

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 5 sep, 2011 21:02

Jimmy schreef:Ik heb net de onderdruk gemeten met de plank en de slang methode maar met twee verschillende vulpijpen blaast hij de vloeistof weg uit de leiding die aan de oliepeilstok pijpje zit.

Ook blaast de motor erg hard uit de vulpijp en uit het oliepeilstokgaatje
Volgens mij zijn beide vulpijpen dus defect klopt dat ?
Kun je mij uitleggen hoe je dit doet? wat is de plank en de slang methode?

Plaats reactie