Brilrubbers
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 189
- Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
- Locatie: Born
- Contacteer:
Brilrubbers
Hallo allemaal,
Ik heb bij de restauratie van mijn 2cv az, de brilrubbers laten vervangen bij de garage op de hoek. nu blijkt dat aan de linkerkant van de motor deze toch blijft lekken.
Aangezien ik er niets voor heb betaald, blijft er niets over om deze zelf maar te wisselen.
Nu heb ik een pakking set besteld, alleen zitten hier twee typen in welke moet ik hebben ? foto 1 of foto 2
Ik weet namelijk niet zeker dat de rubbers die er nu in zitten wel de goede zijn.
Het motorblok is een A06 635.
Als ik het goed begrijp hoeft de cilinderkop niet helemaal eraf, tot de zuigerpen en dan kan ik de rubber net vervangen klopt dat ?
Alvast bedankt
Groeten Jimmy
Ik heb bij de restauratie van mijn 2cv az, de brilrubbers laten vervangen bij de garage op de hoek. nu blijkt dat aan de linkerkant van de motor deze toch blijft lekken.
Aangezien ik er niets voor heb betaald, blijft er niets over om deze zelf maar te wisselen.
Nu heb ik een pakking set besteld, alleen zitten hier twee typen in welke moet ik hebben ? foto 1 of foto 2
Ik weet namelijk niet zeker dat de rubbers die er nu in zitten wel de goede zijn.
Het motorblok is een A06 635.
Als ik het goed begrijp hoeft de cilinderkop niet helemaal eraf, tot de zuigerpen en dan kan ik de rubber net vervangen klopt dat ?
Alvast bedankt
Groeten Jimmy
Even geen 2cv
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Heb je ook de oorzaak van het lekken weggenomen?
Waarschijnlijk een defecte olievulpijp, waardoor je geen onderdruk in je blok hebt.
Meestal zijn dan de brilrubbers de eersten die gaan lekken.
Waarschijnlijk een defecte olievulpijp, waardoor je geen onderdruk in je blok hebt.
Meestal zijn dan de brilrubbers de eersten die gaan lekken.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 189
- Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
- Locatie: Born
- Contacteer:
Ik heb net de onderdruk gemeten met de plank en de slang methode maar met twee verschillende vulpijpen blaast hij de vloeistof weg uit de leiding die aan de oliepeilstok pijpje zit.
Ook blaast de motor erg hard uit de vulpijp en uit het oliepeilstokgaatje
Volgens mij zijn beide vulpijpen dus defect klopt dat ?
Ook blaast de motor erg hard uit de vulpijp en uit het oliepeilstokgaatje
Volgens mij zijn beide vulpijpen dus defect klopt dat ?
Even geen 2cv
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Kun je mij uitleggen hoe je dit doet? wat is de plank en de slang methode?Jimmy schreef:Ik heb net de onderdruk gemeten met de plank en de slang methode maar met twee verschillende vulpijpen blaast hij de vloeistof weg uit de leiding die aan de oliepeilstok pijpje zit.
Ook blaast de motor erg hard uit de vulpijp en uit het oliepeilstokgaatje
Volgens mij zijn beide vulpijpen dus defect klopt dat ?