Ik heb de rubbers vervangen van beide voordeuren, hierna de deuren teruggeplaatst. Op de een of andere manier heb ik iets niet goed gedaan, telkens gaat er een gedeelte van het rubber uit de flensnaad. Heeft er iemand nog tips hoe ik de deuren het best af kan stellen zonder dat het rubber er uit gaat en zonder dat het wringt? Ik hoor graag van jullie,
gr.Ronald
afstelling deur
- ronaldp541
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2011 23:17
- Locatie: aalten
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Waar gaat ie los? Onder of boven? Of vooronder?
't Rubber kun je vastzetten: eerst wat tectyl in de naad smeren en dan het rubber er in en de felsrand wat aankloppen op de hoeken met een kunststof hamer.
Naar binnen en naar buiten kun je afstellen bij de scharnieren. Je kunt er even wat aan trekken, of de bevestiging aan de koets zelf wat verbuigen. Als je met ringetjes tussen de bouten gaat pielen, krijg je speling op de deur.
Naar voren en naar achteren afstellen kun je wel met die boutjes doen: even lossen, deur verschuiven en weer vastdraaien.
't Rubber kun je vastzetten: eerst wat tectyl in de naad smeren en dan het rubber er in en de felsrand wat aankloppen op de hoeken met een kunststof hamer.
Naar binnen en naar buiten kun je afstellen bij de scharnieren. Je kunt er even wat aan trekken, of de bevestiging aan de koets zelf wat verbuigen. Als je met ringetjes tussen de bouten gaat pielen, krijg je speling op de deur.
Naar voren en naar achteren afstellen kun je wel met die boutjes doen: even lossen, deur verschuiven en weer vastdraaien.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Origineel heeft Citroen speciale vulplaatjes voor tussen de deur en de scharnieren.the Nosepicker schreef:Naar binnen en naar buiten kun je afstellen bij de scharnieren. Je kunt er even wat aan trekken, of de bevestiging aan de koets zelf wat verbuigen. Als je met ringetjes tussen de bouten gaat pielen, krijg je speling op de deur.
Goede afstelling is wel noodzakelijk om ervoor te zorgen dat je rubbers in goede conditie blijven.
Greetz David
- ronaldp541
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2011 23:17
- Locatie: aalten
Ja of meer vulplaatjes, of de deur meer richting b stijl (slot) verschuiven.
Zit er zelf ook mee te kloten op dit moment.
Het is gewoon even pielen om het spul netjes af te hangen, maar het kan absoluut.
Kost alleen tijd.
Zorg er voor dat nergens je rubbers klemmen/vouwen uiteindelijk ben je dan snel weer aan nieuwe toe en dat is zonde.
Succes , laat even horen of het je lukt.
Greetz David
Zit er zelf ook mee te kloten op dit moment.
Het is gewoon even pielen om het spul netjes af te hangen, maar het kan absoluut.
Kost alleen tijd.
Zorg er voor dat nergens je rubbers klemmen/vouwen uiteindelijk ben je dan snel weer aan nieuwe toe en dat is zonde.
Succes , laat even horen of het je lukt.
Greetz David
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Waarschijnlijk is de deur al een paar keer uit de vingers gewaaid.
Daardoor zijn de montage punten van de scharnieren aan de koets verbogen.
Met vulplaatjes wel iets te corrigeren maar eigenlijk moet het zaakje terug gebogen worden.
Valt niet mee trouwens.
Ik heb het een tijdje terug gedaan met een oversized waterpomptang en wat blokken hout.
Daardoor zijn de montage punten van de scharnieren aan de koets verbogen.
Met vulplaatjes wel iets te corrigeren maar eigenlijk moet het zaakje terug gebogen worden.
Valt niet mee trouwens.
Ik heb het een tijdje terug gedaan met een oversized waterpomptang en wat blokken hout.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.