Gisteren naar 1,5 week frankrijk en een dagje valkenburg weer thuis aangekomen.
Meeting is goed bevallen, gelukkig was er plek vrijgehouden, en hadden we de tent snel staan nadat we op het terrein waren aangekomen.
De groep was erg gezellig en het klikte met iedereen, maar ik kende dan ook het grootste gedeelte al
in tegenstelling tot de meeting in Most deze keer wel met regelmaat de markt bezocht en op het feestterrein geweest.
De sanitaire voorzieningen bij onze kampeerplek waren niet verkeerd. een redelijk schoon toilet was altijd wel te vinden.
dat het vies is, ligt niet aan de poetsvrouw, want die zagen we met enige regelmaat langsrijden in haar witte renault.
De weg was wel wat stoffig, wat te zien was/is aan de auto's en de tenten, maar dat mag de pret niet drukken.
Wel een aantal dingen geleerd deze vakantie:
- Fransen gaan stom lachen/grijnzen als het tegenzit. Dit helpt blijkbaar (organisatorische) problemen direct (voor een paar seconden) op te lossen.
- Fransen zwaaien ook met hun armen bij bovenstaande. Nadat wij ons bandje hadden moesten we van een van de jochies die daar stond doorrijden, wat hij kenbaar maakte met handgebaren. Dit was echter niet mogelijk omdat er voor mij ook niet gereden werd. Toen ik dus was gaf gas, werd middels handgebaren weer duidelijk gemaakt dat ik rustig aan moest doen...
- Bobines zijn deze meeting volgens mij in grote getalen gekocht
- Portugezen zijn vermoeiend om naar te kijken: 1,5 uur bezig om 2 deursloten te vervangen.
- Bananen zijn niet geschikt voor in een carter.
- Er wordt alleen naar je geluisterd als je grijs bent
- Wanneer een motor niet wilt starten, maar wel een vonk krijgt, ligt het aan de ontsteking/bobine
- En zo was er nog wel een hoop leerzaams geweest, dit is me echter bijgebleven..
Was ik wel jammer vond was de afsluiting..
De licht/vuurwerkshow zou starten tussen 21 en 22:30 uur (was dus al ruim genomen). Rond 11 uur nog niet veel te zien omdat er mensen op plaatsen stonden waar dat vanwege de veiligheid niet mocht.
Dit werd echter alleen in het frans duidelijk gemaakt. Na veel boegeroep en gefluit van de aanwezigen waren er een paar bezoekers die voor de vertaling zorgden.
Uiteindelijk werd er gestart (met een veel te lang durende lasershow.. veel hetzelfde op andere muziek).
Na 3 stuks vuurwerk te hebben gezien bleken er alsnog mensen te staan waar dat niet mocht. Show werd stopgezet en iedereen moest weer in de veilige zone gaan staan.
Dolf, Danielle, Monique en ik zijn toen maar gegaan, net als vele anderen. BIj de ingang staat een groepje gendarmes een beetje uit hun neus te vreten en van de omgeving te genieten in plaats van de mensen die verkeerd staan daar weg te halen.
Achter de hekken bij de uitgang was er nog een 5tal politieauto's die de doorgang aardig versperde..
er had maar iets hoeven gebeuren en die auto's hadden er iets anders uitgezien naderhand
Maar al met al, en gezellige meeting