Na 2 regenachtige, koude dagen in Luxemburg, zijn we doorgereden naar Gien c.a. 100 km van Salbris Het weer was goed en we stonden daar met vele andere A-types op de camping.
Toen de volgende dag naar Salbris, het eerste deel ging erg goed, tot ik moest tanken, tja, laat ik Salbris maar in rijden (en de bordjes 2cv negeren) getankt bij een supermarkt, maar toen werden we weer terug gestuurd naar de snelweg, helemaal (kilometers) buiten de stad. Daar werden we opgevangen op een parkeerplaats waar we met c.a. 200 eendjes stonden. Daar werden we na een tijd wachten verder geleid, om ergens in de rij aan te sluiten, volgens de navi was dit 7.4 km van het meeting terrein, en dat was dus ook echt zo!
hier hebben we ruim 2 uur stil gestaan...... ja helemaal stil! (was waarschijnlijk lunchpauze) t was er wel gezellig, zelf ook wat gegeten, wat gekletst met de mensen om ons heen. Eindelijk ging de stoet weer langzaam verder richting het terrein al was het maar met een paar honderd meter per keer (en dan weer 10 tallen minuten stilstaan) uiteindelijk na uren wachten, ja lopen was in dit geval bijna 10 keer zo snel geweest, kwam het eind in zicht, een te drukke kruising midden in het dorp, waar iedereen een bandje kreeg, plastic zak met goodies, en een stikker op de auto, maar dat ging als volgt:
Mien controleerde de voorinschrijving (papiertje) en noteerde erop hoeveel mensen er in de auto zaten (maar nam het papiertje niet in...)
Truus en Bep deelden bandjes uit, die stonden eerst allebei aan een kant van de auto (lekker handig, dus snel een naar de andere kant toe) o ja en ze verifieerden eerst nog ff bij Mien of ze wel 2 bandjes moesten geven (ER ZITTEN GVD 2 MENSEN IN DEZE EEND! DAT HOEF JE TOCH NIET TE VRAGEN.... ZUCHT....)
Vervolgens deelde kleine Jan (letterlijk) de stikkers uit, maar hij most ze persoonlijk op de auto plakken, en wel in het midden van de ruit achter de spiegel, dat duurde ook even.
Ik had toen echt zoiets, kunnen we nu verder??? ja we mochten verder!
O, NEE, STOP!!
Grietje en Klaartje waren vergeten om ons een goodiesbag te geven, na wat gesteggel over wie hem mocht brengen en welke het moest worden (zijn allemaal t zelfde) kregen we er dan eindelijk een!
Dit alles heeft bij elkaar c.a. 3 minuten geduurd! en er ging niets tegelijkertijd, er zat helemaal geen systeem in!
Eindelijk (na ruim 8 uur!!!!) in de rij / op parkeerplaats gestaan te hebben mochten we het terrein op, dat stond al helemaal vol, overal waar we heen reden reden ook anderen die op zoek waren naar een plekje. Grote open, vlakke stukken waren afgezet door verschillende clubs, of landen, zodat je er niet op kon. 2 dagen later waren dit vaak nog steeds open stukken, dus de ruimte die opgeëist werd was vaak niet nodig! en anderen maar zoeken!
Uiteindelijk vlak bij uitgang 2 (voor de insiders) in een doodlopend straatje, in de berm een perfect plekje gevonden! Het was een nieuwbouw wijk in aanbouw, maar dat kon ons op dat moment niets meer schelen! Eindelijk de tent op kunnen zetten (paste precies in de berm) en tientallen auto's terugsturen die deze doodlopende straat in reden en dus terug moesten (100 meter verder was de uitgang) en toen genieten van een welverdiend biertje!
Uiteindelijk was er een Fransman die samen met zijn vrouw en hun in perfecte staat verkerende 59er eend het aandurfde om naast ons te komen staan, het was hun eerste kampeertocht in tientallen jaren, normaal gingen ze altijd met de camper, maar speciaal voor deze gelegenheid hadden ze een tent met bijbehorende zaken aangeschaft!
De hele nacht tot ver na middernacht vele mensen de straat in gereden die ook weer terug moesten en er echt helemaal klaar mee waren, meer dan eens met een aanhangertje!! ik heb mensen gezien die in staat waren om de hele boel over hoop te rijden! ook hadden er veel nog geen bandje; zich dus nog niet hadden ingeschreven.
uiteindelijk het bedje in gedoken, en goed kunnen slapen, tot om een uur of 3 s'nachts de groep Engelsen tegenover ons luidkeels begon te zingen...... Ik had zoiets van, shit happens, die houden er zo wel weer mee op en dan weer verder slapen, maar mijn vriendin dacht er toch anders over, die kon niet meer slapen en moest ook nog naar de WC.... die heeft nog een paar uur wakker gelegen....
De volgende ochtend ben ik het hele terrein over gelopen naar de grote feesttent om brood te halen, daar was een klein bakkertje met erg lekker brood, en hoefde maar een minuutje te wachten voor ik aan de beurt was, toen ik weer terug liep zag ik dat de onderdelenmarkt al deels open was, dus maar meteen een dakje voor mijn rode eendje meegenomen en een dakje voor de Dyane van VisserkeVis. Dat is toch best wel lastig dragen een eenddak in doos, Dyanedak in een zak, een stokbrood, en een zak meet croissants en pain du chocolat, zeker als je c.a. 2 km het hele terrein over moet en de weg nog niet zo goed weet!
Op de terugweg kwam ik er achter dat er midden op het terrein ook een bakker was, maar daar stond inmiddels een rij van tientallen meters (volgens mij hetzelfde systeem als bij de inschrijving)
Het voordeel van dat wij in die nieuwbouwwijk stonden was dat daar al wel riool lag, en er dus fatsoenlijke toilet en douchewagens geplaatst waren, (en dus geen dixies) het nadeel was dat ze er niet aan dachten om dat geheel schoon te houden, ik heb geen enkele keer iemand gezien die de boel schoon kwam maken, de heren hadden een gat in de grond toilet, en de dames een 'normaal' toilet, maar het maakte eigenlijk niet uit na een dag lag er bij beide al stront in, op, voor, achter , naast het toilet, en die aan de kant van de dames, raakten ook nog iedere keer verstopt! (waarschijnlijk omdat ze het te vies vonden om de knop aan te raken om door te spoelen

De 2e dag werd ons afgeraden om met de auto het terrein te verlaten omdat er weer op terug komen een ramp zou zijn, dus met de benenwagen maar het dorpje in, naar de supermarkt, dat ging goed, en eigenlijk geen file van enige betekenis gezien!
Dus wij de volgende dag, vol goede moed er op uit, dat ging prima, de stad Bourges bezocht, mooie stad! en ook nog ff naar Sancerre geweest (wijn proeven enzo) toen we weer terug kwamen in het mooie Salbris, FILE! de hele stad was vastgelopen! o ja en beide supermarkten waren al dicht! dus uiteindelijk besloten om in het restaurantje tegenover de carrefour te gaan eten. Daarna konden we zonder problemen het meetingterrein op!
IIg weet mijn vriendin nu dat ze NOOIT meer gaat kamperen, en zeer waarschijnlijk ook NOOIT meer mee gaat naar een meeting (en ze is Spaanse, dus de wereldmeeting zou wel leuk zijn over 2 jaar) en dit is voornamelijk te danken aan de organisatie (welke organisatie?!?!?) in Frankrijk, er werd gezegd dat ze nooit verwacht hadden dat er zoveel auto's zouden komen (euhhh bijna 5500 voorinschrijvingen, wat is daar zo moeilijk aan) en dan nog de auto's die zonder voorinschrijving zijn komen opdagen. Het meeting terrein was veel te klein voor alle mensen, alleen al voor de voorinschrijvingen was het veel te klein! en dus stonden er door heel het dorp rond het terrein tentjes e.t.c.
Maar goed, behalve dat alles heb ik me er prima vermaakt, wat minder rondgelopen dan vorige keren, en ook maar ff snel over de onderdelen markt gelopen, alleen maar 2 sets mistlampen gescoord. Ook wat minder met anderen kunnen praten, de 2CV.nl clan natuurlijk nog wel gezien, maar die ook te weinig gesproken.
En toch zou ik zo weer gaan

Ik zal later wel proberen om ff wat foto's te plaatsen, moet ze eerst nog ff sorteren!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty