Wereldmeeting Salbris

Foto's en nabesprekingen van meetings.
the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 7 aug, 2011 11:12

Héél veel uren wachten op een veldje zonder vooruitzicht om door te rijden kan ook wel heel frustrerend zijn. Maar of je je dan 10 uur gaat ergeren of er een lolletje mee maakt, maakt nogal verschil in hoe je aan die dag terugdenkt.
heb wel eens staan volleyballen in de file. (4 uur lang me ergeren dat trek ik niet.. ;) )

Een beetje festival kent dezelfde problemen, vieze dixi's, stof, meestal wel wat regen, slecht eten, et cetera. Dat weet ik. Dus erger ik me daar niet aan. (en dan gaat het vaak om 60.000 man of meer op een camping met amper sanitair en amper stromend water)

Ik herinner me overigens meestal de leuke zaken, de rest (het lange wachten bij de entree, de shit, het sjouwen met tenten en bier) ben ik zo weer vergeten.

Maar ik was hier niet bij, dus hoe erg of hoe leuk het werkelijk was?? Geen idee.
Iedereen is veilig terug, een enkeling zonder portemonnee of fototoestel en met een snee in z´n tent, maar ´t is gelukt. Ik geniet iig van de foto´s. :)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

drasseldrap
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 13 aug, 2006 17:41

Bericht door drasseldrap » zo 7 aug, 2011 11:30

mooie foto's......merci voor t plaatsen ( heb ik toch een impressie van de meeeting...........)

Anne van Schepen
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 apr, 2005 22:59
Locatie: Menaldum

De wereldmeeting

Bericht door Anne van Schepen » zo 7 aug, 2011 12:51

Dag allemaal.
Lang geleden dat ik iets heb geplaatst.
Goed om te zien dat het de gemoederen flink bezig houdt, zowel in positieve als in negatieve zin.
Ik geef het je te doen. Een meeting organiseren voor 7.000 auto's of meer. Ik ben het overigens met diegenen eens die schatten dat het meer zijn geweest. De chaos bij de inschrijving doet vermoeden dat er in werkelijkheid meer dan 8.000 zijn geweest.

Toch een aantal kanttekeningen:
Tijdens de afgelopen CitroMobile hebben we (= vertegenwoordigers van een aantal clubs) overleg gevoerd met vertegenwoordigers van het Franse organisatiecommitee. Daarin hebben we onze zorg uitgesproken over met name de inschrijfprocedure en de infrastructuur midden in een klein dorp als Salbris. De Fransen hebben ons toen verzekerd dat alles goed geregeld zou zijn. Er was een perfect draaiboek wat ook was afgestemd met de politie. Zelfs het Franse leger was ingeschakeld om de infrastructuur te verbeteren.
Er zou daardoor geen file zijn en op het grote terrein zouden heel veel Franse vrijwilligers bij de auto's langs gaan voor de inschrijving. De wachttijd zou zo minimaal zijn en ieder zou soepeltjes in minimaal 4 rijen dik het terrein op kunnen.
Als je dan achteraf toch de beschuldigende vinger uitsteekt naar de politie terwijl die er alles aan moeten doen om e.e.a. in goede banen te leiden vind ik op zijn zachtst gezegd zwakjes.

Wat ik persoonlijk onvergeeflijk vindt is dat meetinggangers met hele kleine kinderen een hele dag in de brandende zon moesten staan op een veld waar ogenschijnlijk geen beweging in zat?
Waarom konden mensen zonder voorinschrijving meteen het veld op?

Verder:
- geen plaats kunnen reserveren is terecht. Waarom dan toch Franse clubs complete velden vooraf hadden kunnen afzetten is me een raadsel.
- Veel handelaren die altijd aanwezig zijn bij grote meetings hadden geen plek kunnen krijgen terwijl er duidelijk nog ruimte genoeg was. Waar waren de "Stichting Behoudt 2CV", CitroParts en alle handelaren in modelauto's? Waarom heeft Deukie hemel en aarde moeten bewegen om toch nog een paar dagen na het begin van de meeting een plekje te krijgen?
- Dat wc's moeilijk schoon te houden zijn is nou eenmaal een gegeven. Steek de hand ook in eigen boezem. Volle wc's? Met weinig waterdruk moet je niet 1 keer de knop indrukken en weglopen maar een tijd de knop ingedrukt houden tot alles netjes is weggespoeld.
- Het middenterrein met de grote tent en de eettentjes was erg sfeervol.
- De vlooienmarkt was perfect.
- Het museum was erg leuk.
- Het programmaboekje was onduidelijk en onvolledig. Jammer, want er waren met name overdag hele leuke voorstellingen in de grote tent zonder dat dat echt duidelijk was.
- Jammer dat er zo weinig bands waren en 's avonds later alleen maar een dj. Wij hebben Botulisme gemist.
- Dat tijdens de tweede dag de heren t shirts al helemaal op waren kan gebeuren, maar het moet toch te regelen zijn dat de drukker meteen aan de slag gaat om bij te drukken?

Met name dat laatste, en de inschrijving, doet me vermoeden dat er geen "worst case" scenario was. Wat doe je als er iets mis gaat?

- ontzettend leuk dat er speciale 2CV postzegels waren.

Stelen komt helaas bij elke meeting voor. Ook mijn portemonnee is helemaal leeg gestolen. Maar ik heb tijdens de meeting op ons veld geen enkele maal iets van beveiliging gezien. Wel veel goedbedoelende Franse vrijwilligers bij hekken die je tegenhielden terwijl ze zelf eigenlijk ook niet wisten waarom. De Tsjechen hadden het veld vol beveiliging en politie.

En ja...ik weet het. Het is een hele klus om alles naadloos te organiseren. Maar inderdaad: je hebt 4 jaar de tijd en kunt gebruik maken van de ervaringen van al je voorgangers met een draaiboek wat elke keer weer wordt geperfectioneerd.

Met betrekking tot een nieuwe meeting in Nederland: zoals sommige Forumbezoekers zich afvragen:
Je zult heel veel draagvlak moeten hebben om het te organiseren. Alle clubs moeten meedoen. Juist daar zit op dit moment nog het zwakke punt. Tijdens de vorig jaar georganiseerde Elfstedentocht bleek dat er toch onvoldoende draagvlak is van alle clubs om met elkaar de schouders er onder te zetten. Als dat er niet is moet je er absoluut niet aan beginnen.
Bij sommige clubvoorzitters (waaronder ikzelf) kriebelt het wel, maar je moet realistisch blijven.

Toch kijk ik, ondanks de gemengde gevoelens, wel met plezier terug. Als club hebben wij veel plezier gehad en een hele leuke konvooirit van enkele dagen om in Salbris te komen.

Groet,
Anne van Schepen
Voorzitter Citroën Club Fryslân
Anne van Schepen
Voorzitter Citroën Club Fryslân

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 7 aug, 2011 13:28

Anne,

Chapeau, ik had het niet beter kunnen schetsen!

Je legt de vinger precies op de juiste zere plekken.

Alle mensen die schrijven dat het ze het toch erg leuk hebben gehad en daarmee problemen wegwuiven, doen zichzelf tekort.
Het opzetten van een dergelijke organisatie is een bedrijfsmatig proces waar heel erg veel geld mee gemoeit is en daarom mag je de lat ook best hoog leggen.
Het is geen vrijwilligers club die een meeting organiseert, nee het is een organisatie waarin vele 100.000'en euro's omgaan.
En waar heel veel belangen mee gemoeit zijn...... hoe denk je dat het komt dat Cassis niet vertegenwoordigd was?????
Omdat ze hun inschrijving per internet niet bevestigd hadden, althans dat was de officiele reden die werd opgegeven aan Cassis.
Of kwam het toevallig doordat de grote concurrent van Cassis hoofdsponsor van het evenement was???????????

Afijn alles bij elkaar verdient het zeker geen hoofdprijs.
En nu maar zien hoe Spanje dit gaat doen.....

Greetz David :P

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 7 aug, 2011 13:32

ow onze buren van Salbris dag buurvrouw
see you when you see me

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 7 aug, 2011 17:43

De inschrijving was echt een ramp, daar kan geen discussie over zijn...Diep triest...

Meeting zelf was super gezellig, maar daar moest je vooral zelf voor zorgen. Zelden zulke saaie avonden voor het hoofdpodium gezien. Vreemd, want het lijkt mij dat ze daar met de verkoop van bier en wijn geld moeten verdienen. Ook vreemd dat de wijn en rose 2 dagen voor het eind op is en niet meer aangevuld kan worden....

Zelfde geldt voor de t-shirts, na 1 dag zijn die alweer uitverkocht. Maar nu is dat bij iedere WM zo......

Sanitair was best goed geregeld, dat heb ik veel en veel slechter mee gemaakt.

Museum was super leuk !

Kortom: Inschrijving was beschamend slecht, de rest was prima.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 7 aug, 2011 18:37

anne van Schepen schreef:

Met betrekking tot een nieuwe meeting in Nederland: zoals sommige Forumbezoekers zich afvragen:
Je zult heel veel draagvlak moeten hebben om het te organiseren. Alle clubs moeten meedoen. Juist daar zit op dit moment nog het zwakke punt. Tijdens de vorig jaar georganiseerde Elfstedentocht bleek dat er toch onvoldoende draagvlak is van alle clubs om met elkaar de schouders er onder te zetten. Als dat er niet is moet je er absoluut niet aan beginnen.
Bij sommige clubvoorzitters (waaronder ikzelf) kriebelt het wel, maar je moet realistisch blijven.


waarom niet een grens WM met belgie????
is mischien ook leuk!
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

ismay
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 30 jun, 2005 14:50
Locatie: Veghel

Bericht door ismay » zo 7 aug, 2011 20:03

Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad.
Ik vraag me af of de negatievelingen onder ons het beter zouden kunnen organiseren.
Maar ja, de kans is groot dat deze mensen zich daar niet aan wagen. Het is veel beter om op anderen te vitten. Lekker makkelijk!
Begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn/haar mening, maar om dan te verkondigen dat mensen die het wel leuk hebben gehad zichzelf tekort doen, vind ik wel erg kort door de bocht!!! :(

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » zo 7 aug, 2011 20:14

ismay schreef:Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad.
Ik vraag me af of de negatievelingen onder ons het beter zouden kunnen organiseren.
Maar ja, de kans is groot dat deze mensen zich daar niet aan wagen. Het is veel beter om op anderen te vitten. Lekker makkelijk!
Begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft recht op zijn/haar mening, maar om dan te verkondigen dat mensen die het wel leuk hebben gehad zichzelf tekort doen, vind ik wel erg kort door de bocht!!! :(
Wie zegt dat mensen die het leuk hebben gehad zichzelf tekort doen?

Laten we bij deze ophouden elkaar te vertellen hoe we de meeting zouden hebben moeten ervaren. We hebben een leuke tijd gehad en ons geergerd, de een wat meer van het ene, de ander wat meer van het andere. Van mij mag iedereen melden hoe hij het ervaren heeft en wat hem is opgevallen en zou daarop niet moeten worden aangevallen.

Iemand die plezier gehad heeft heeft gelijk want dat heeft hij of zij. Iemand die zich geergerd heeft heeft gelijk want hij of zij heeft zich geergerd. Ik heb beide gedaan en wil dat graag melden zonder in een vakje gestopt te worden, 'negatieveling' of anders

Zo, en nu ben ik benieuwd naar verdere ervaringen van mensen.

ismay
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 30 jun, 2005 14:50
Locatie: Veghel

Bericht door ismay » zo 7 aug, 2011 20:19

David schreef: Alle mensen die schrijven dat het ze het toch erg leuk hebben gehad en daarmee problemen wegwuiven, doen zichzelf tekort.

Greetz David :P

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » zo 7 aug, 2011 20:23

ok, dank je

Martin2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 27 mar, 2009 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Martin2cv » zo 7 aug, 2011 21:30

Ik ben het volkomen met je eens Captain Krimson, dat wilde ik gewoon even kwijt.
If It's Not Broken, Don't Fix It

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 7 aug, 2011 22:35

David schreef:Alle mensen die schrijven dat het ze het toch erg leuk hebben gehad en daarmee problemen wegwuiven, doen zichzelf tekort.
je maakt het zelf toch gezellig? Ik ga mezelf niet 5 dagen druk maken over de puinhoop bij de inschrijving en daardoor een verder geweldige meeting ga missen. De atmosfeer op het terrein vond ik erg goed moet ik zeggen..
Denk eerder dat je jezelf te kort doet, doordat (wat ik uit je verhaal opmaak) je de problemen niet wegwuift.
David schreef:Het opzetten van een dergelijke organisatie is een bedrijfsmatig proces waar heel erg veel geld mee gemoeit is en daarom mag je de lat ook best hoog leggen.
Het is geen vrijwilligers club die een meeting organiseert, nee het is een organisatie waarin vele 100.000'en euro's omgaan.
Tis volgens mij wel een club vrijwilligers.. Overkoepeld door een groep mensen van verschillende 2cv clubs, zoals er in nederland de 2cvfriends zijn.
David schreef: Of kwam het toevallig doordat de grote concurrent van Cassis hoofdsponsor van het evenement was???????????
Wel vreemd dat er in de goodiebag een nieuwe catalogus van Cassis/Citroparts zit...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

norbert
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: do 10 aug, 2006 17:41
Locatie: Assen

Bericht door norbert » zo 7 aug, 2011 23:19

Geweldig met alle foto,s dit grootse treffen nog eens te beleven !
Spookeend http://www.spookeend.nl/citroen-meeting ... &nggpage=5
Martijn http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 7346148758
Glimeend http://www.glimeend.nl/auto/albums/WM2011/photo304.html

Dit zijn wat Salbri-links to nu die ik tegengekomen ben, bedankt voor het plaatsen, nog meer ?

gr Norbert

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 7 aug, 2011 23:42

Het enige wat ik bedoel aan te geven is dat als je als organisatie 80 euro vraagt voor een voorinschrijving daar iets voor terugverwacht mag en kan worden. Daar mag je dus best eisen aan stellen.

en....
Natuurlijk gaan er dingen mis, kan het soms niet opschieten, en natuurlijk is het sanitair niet zoals thuis. Dat is allemaal niet bijzonder.
Daar gaat het mij niet om, ook ik heb enorm veel lol gehad en het enorm naar mijn zin gehad. :D
Ben ook echt geen 5 dagen met problemen geweest :lol:
En ik hou zelf absoluut van de Franse Slag, geen punt. :wink:

maar....
Het is niet alleen het lange wachten, maar ook alles wat daarmee samen hangt, in ons groepje waren er 6 kinderen onder de 10 jaar en een baby van 4 maanden.
Na 2 uur in de zon bivakkeren wordt het echt vervelend voor kinderen.
Uiteindelijk zijn de mensen met de baby er tussenuit gehaald en kregen ze voorrang, wat helaas leidde tot een bijna vechtpartij met andere mensen die vonden dat ze ook te lang moesten wachten.
Wat ik hiermee wil aangeven is dat je met diverse aspecten te maken hebt, waar je van tevoren over nagedacht moet hebben.
Bijna geen sanitaire voorzieningen op het inschrijfterrein, waar uiteindelijk wel de helft van onze groep overnacht heeft, omdat ze niet meer van het terrein afkwamen.
Eigenlijk diverse basale voorzieningen die gewoon niet mogen ontbreken als je meer dan 10.000 mensen kunt verwachten.
Anne geeft ook al aan dat dit van tevoren nog onderwerp van gesprek is geweest.
Met andere woorden: alles wat nu mis gegaan is, is van tevoren al onderwerp van gesprek geweest.
Er waren 3 (!) gendarmes die het verkeer regelden. De logistieke planning was een ramp.
6.000 auto's laten passeren tussen het gewone verkeer door gaat niet, kortom er is echt niet genoeg over nagedacht.

En zo zijn er veel meer aspecten die met veiligheid te maken hebben, bijvoorbeeld de situatie op het kampeerterrein, denk je dat in Nederland of in diverse andere landen deze situatie ooit toegestaan zou worden??
Als ik terugkijk naar Maurik 1997, de WM in NL dan zag dat er toch echt anders uit.


Ik ben echt geen azijnpisser en ik bedoel aan te geven met "jezelf tekort doen" dat het logisch is dat je het gezellig hebt en lol hebt, maar dat je ook mag verwachten dat een dergelijke organisatie, die absoluut uit professionals bestaat die er gewoon voor betaald worden, hun zaakjes op orde moeten hebben. En dan met name op het gebied van veiligheid, het is echt maar goed dat er geen vervelende dingen zijn gebeurd.
Onze buurvrouw op het terrein heeft 1 uur op de grond liggen wachten voordat de ambulance bij haar kon komen. Ze had bij een val haar scheenbeen en kuitbeen gebroken.
Dat zijn zaken die voor mij serieus meetellen.

Ik gun ieder zijn lol, wil echt niet moeilijk doen. Maar jongens toe; de begroting van een WM is 1.000.000 euro. Daar moeten de dingen echt goed voor geregeld kunnen worden. En dan heb ik echt niet over T shirts etc.
Dan gaat het er mij om dat met name het hele logistieke verhaal klopt. En 1 officiele toegangsweg naar het kampeerterrein, waar bijna 20.000 mensen kamperen, klopt gewoon niet.
Er stond daar bijna 18 uur per dag permanent file............
Dat weet je toch van tevoren dat dat niet kan, alles over 1 weggetje sturen. :?
De mensen kampeerden later op de groenstroken tussen de huizen in, natuurlijk hadden die ook lol en hebben ze genoten. Maar als jij 2 jaar van tevoren 80 euro hebt betaald met nog bijna 6.000 anderen, dan vraag je je toch af: "hadden ze dit niet kunnen inschatten"..... :?

Nogmaals, ik wil niet nodeloos zeuren, het was gaaf toen het eenmaal draaide, de mensen waren top, de auto's waren top en ik zou ook inderdaad zo weer naar Salbris gaan, maar een paar behoorlijke kritische punten mogen , naar mijn mening, best genoemd worden. (Al was het maar om de Spanjaarden vast te waarschuwen :lol: :lol: )

Ik geloof dat ik nu redelijk duidelijk heb gemaakt hoe ik mijn eerdere stukje bedoeld heb. :wink:

Dus Dames en Heren: "Keep on Ducking in a free World". :D :D :D :D

Over 2 jaar ben ik in Spanje en tot ziens dan allemaal, (koelkast gaat dan wel mee, dus koud biertje staat klaar :P :P ).

Greetz David :P

PS Wat betreft de catalogus van Cassis: dat was het goedmakertje voor Cassis.
In de Franse 2cv bladen heeft een ingezonden brief gestaanvan een hele pagina van de directie van Cassis over de gang van zaken bij de World Meeting. Die brief loog er niet om. Het invoegen van de catalogus was absoluut het minste wat de organisatie kon doen om de relatie nog enigszins in stand te houden.....

Plaats reactie