Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
bedrading is eindelijk compleet, alles werk zoals verwacht, startmotor draait, benzinepomp ratelt, ruitenwissermotor draait en alle lampen doen het. Benzinetank vandaag aangesloten en begonnen met afstellen van de wagenhoogte. Morgen eens beginnen om er wat benzine in te gooien, kijken of alles dicht is en de benzinepomp ook echt pompt. Als het meezit wil ik morgen ook alvast de achterdeuren monteren.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
De achterdeuren zitten er in, maar zonder de afdichtstrip, op 1 of andere manier zit deze niet goed, waardoor de deur tegen de metalen strip aan drukt. Dus maar gedemonteerd dan kijk ik wel later hoe en waarom dit zo is, waarschijnlijk de metalen stripe verkeerd gemonteerd.
Voorruit zit er ook in, samen met mijn neefje gedaan en een pees en tectyl. Wel een hele hoop poetswerk met dat tectyl, maar raampje is wel superhelder.
Vandaag benzine er in gegooit en zoals ik wel vermoede, kleine lekkage bij de vulpijp. Na montage van een betere klem was dit weer verholpen. Contact aan en kijken wat de benzinepomp doet. Viel reuze mee, de benzine was er in een paar seconden en de pomp was ook meteen lekker stil. Voor diegene die niet het hele verhaal kennen, de pomp is een elektrische pulsversie (kevershop). Helaas was de glimlach van korte duur, want de vlotter kan de druk net niet aan, deze moet ik dus nog afstellen zodat hij goed afsluit. Misschien staat de vlotter wel verkeerd, laten we het hopen.
Nu ik wist dat er benzine in de carburateur zat toch even kijken of hij wil aanslaan. Helaas niet veel, ook geen plof. Dus maar gaan meten, even andere bougie er aan hangen om te kijken of ik wel een vonk heb. Nou dat is het dus, geen vonk, ja dan krijg je ook geen plof. Hopelijk is het gewoon een verkeerde aansluiting, het is en blijft elektronische ontsteking van 1979. Hij heeft er wel op gelopen, dus ik ga er nu nog van uit dat de computer werkt.
Nadat ik alles uitgezet had en verder wilde gaan met nalopen van de bedrading zag ik tot mijn grote schrik een enorme plas onder de motor. Ik dacht eerst dat het benzine was, leiding los of zo. Maar het was olie, ff kleine paniek, wat oude doeken bij elkaar sprokkelen en een emmer met zand. Zand ligt nu nog de olie op te zuigen (kan ik die aan shell canada verkopen ). Zo te zien komt het uit de rechteraansluiting van de oliekoeler, dus de boel moet los. We hebben dus nog genoeg te doen.
Voorruit zit er ook in, samen met mijn neefje gedaan en een pees en tectyl. Wel een hele hoop poetswerk met dat tectyl, maar raampje is wel superhelder.
Vandaag benzine er in gegooit en zoals ik wel vermoede, kleine lekkage bij de vulpijp. Na montage van een betere klem was dit weer verholpen. Contact aan en kijken wat de benzinepomp doet. Viel reuze mee, de benzine was er in een paar seconden en de pomp was ook meteen lekker stil. Voor diegene die niet het hele verhaal kennen, de pomp is een elektrische pulsversie (kevershop). Helaas was de glimlach van korte duur, want de vlotter kan de druk net niet aan, deze moet ik dus nog afstellen zodat hij goed afsluit. Misschien staat de vlotter wel verkeerd, laten we het hopen.
Nu ik wist dat er benzine in de carburateur zat toch even kijken of hij wil aanslaan. Helaas niet veel, ook geen plof. Dus maar gaan meten, even andere bougie er aan hangen om te kijken of ik wel een vonk heb. Nou dat is het dus, geen vonk, ja dan krijg je ook geen plof. Hopelijk is het gewoon een verkeerde aansluiting, het is en blijft elektronische ontsteking van 1979. Hij heeft er wel op gelopen, dus ik ga er nu nog van uit dat de computer werkt.
Nadat ik alles uitgezet had en verder wilde gaan met nalopen van de bedrading zag ik tot mijn grote schrik een enorme plas onder de motor. Ik dacht eerst dat het benzine was, leiding los of zo. Maar het was olie, ff kleine paniek, wat oude doeken bij elkaar sprokkelen en een emmer met zand. Zand ligt nu nog de olie op te zuigen (kan ik die aan shell canada verkopen ). Zo te zien komt het uit de rechteraansluiting van de oliekoeler, dus de boel moet los. We hebben dus nog genoeg te doen.
haha....elke x als ik op t forum zit tjek ik deze restauratie altijd ff.....ben zo onwijs benieuwd hoe mooi en gaaf ie wordt.....
als ik geld en tijd had....dan had ik het ook zo grondig gedaan...alleen jammer van de wereldmeeting...heb je nie ff een tijdelijk eendje ofzo?? suc6 nog verder...groetjes
als ik geld en tijd had....dan had ik het ook zo grondig gedaan...alleen jammer van de wereldmeeting...heb je nie ff een tijdelijk eendje ofzo?? suc6 nog verder...groetjes
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!