Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Vandaag weer beetje gedaan, laatste tijd wat gewerkt aan mijn motorfietsen ivm toertochtjes.
Vandaag de beugel afgemaakt voor het bevestigen van de elektrische benzinepomp op de plek waar de mechanische normaal zit.
De pomp zat eerst op de motorbeschermingsplaat, maar hij zat toen wel erg dicht bij de schijfremmen.
Vandaag de beugel afgemaakt voor het bevestigen van de elektrische benzinepomp op de plek waar de mechanische normaal zit.
De pomp zat eerst op de motorbeschermingsplaat, maar hij zat toen wel erg dicht bij de schijfremmen.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Het lijkt stil , maar dat is het zeker niet, hoewel voortgang langzaam gaat, het begint vormen aan te nemen. Nu ben ik bezig met de montage van de uitlaat van voor tot achter, echt passen doet het niet. Zal ook wel komen doordat mijn cilinders 4 mm verder uit elkaar staan dan normaal. Spruitstuk door geslepen en weer gelast om de 4mm te corrigeren. Nadeel daar van is dat uitlaat niet echt lekker aansluit op de 1e demper. Of komt dit door het merk demper? Verder ben ik er achter gekomen dat het achterste beugeltje, ter hoogte van de kofferbak, er nog niet op zat. Deze indertijd netjes gered ivm nieuw plaatwerk, maar nooit meer teruggezet. Vandaag toch maar beugeltje nagemaakt van restant zinkcor, roest iets minder snel dan dat kale ijzer uit 1987. Even kijken kijken of ik dat beugeltje met popnagels vastzet of gewoon met 2 boutjes.
Verder heb ik van de week bij eendenboer wat binnenbekleding gehaald voor een kitkar. Dit spul heeft de juiste maat en goede structuur om de binnenbekleding mee te maken. De delen zijn al gesneden, nu alleen nog mijn pfaff op de juiste afstelling zien te krijgen. De delen zitten orgineel aan elkaar gestikt en zo ga ik dat ook doen.
Foto''s komen nog, wel gemaakt maar staan nog niet online.
Verder heb ik van de week bij eendenboer wat binnenbekleding gehaald voor een kitkar. Dit spul heeft de juiste maat en goede structuur om de binnenbekleding mee te maken. De delen zijn al gesneden, nu alleen nog mijn pfaff op de juiste afstelling zien te krijgen. De delen zitten orgineel aan elkaar gestikt en zo ga ik dat ook doen.
Foto''s komen nog, wel gemaakt maar staan nog niet online.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Vandaag de Visa carburateur omgebouwt tot 2cv carburateur. Nu zullen de meeste wel denken huh!? wat!?
De 2cv register carburateur heeft dezelfde behuizing als de visa carburateur. Echter zijn er wat kleine aanpassingen. Zo zit de choke bij de visa op een andere plek vast. Daardoor moet de kabel een vreemde hoek maken als je 2cv luchtfilter wilt gebruiken. Dus choke systeem incl de vacuumpomp om moeten bouwen. Normaal zit bij de visa de vacuumpomp aan de rechterzijde waar ook de chokekabel zit. Nu zit deze aan de linkerzijde en de chokekabel dus nog steeds rechts. Voor visa gebruikers, kan wel piccie maken.
De 2cv register carburateur heeft dezelfde behuizing als de visa carburateur. Echter zijn er wat kleine aanpassingen. Zo zit de choke bij de visa op een andere plek vast. Daardoor moet de kabel een vreemde hoek maken als je 2cv luchtfilter wilt gebruiken. Dus choke systeem incl de vacuumpomp om moeten bouwen. Normaal zit bij de visa de vacuumpomp aan de rechterzijde waar ook de chokekabel zit. Nu zit deze aan de linkerzijde en de chokekabel dus nog steeds rechts. Voor visa gebruikers, kan wel piccie maken.