morgen maar een de afstelling proberen...
revisie carburateur
-
Eminence Grise
- Veelvuldig poster

het eerste gespin is kattengewin..... na een wat langere rit blijkt de carb toch niet goed te functioneren. De motor slaat af bij verkeerslichten en stottert kennelijk.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
backfire
- Addicted user

- Contacteer:
Geef mij maar weer de schuld.Punky schreef:Dat zwart krijg je door backfires in de carb.
PS zwart komt door carterventilatie (verdampte olie welke weer door je carb moet om verbrand te worden), dus toptip, carterventilatie slang loshalen en in opvangbakje opvangen. Voor apk niet goed, voor motor perfect.
He dat heb ik nog nooit gehoordbackfire schreef:
PS zwart komt door carterventilatie (verdampte olie welke weer door je carb moet om verbrand te worden), dus toptip, carterventilatie slang loshalen en in opvangbakje opvangen. Voor apk niet goed, voor motor perfect.
Hoe bedoel je in bakje opvangen?
Komt er ook olie uit?
Hoe vang jij dat op?
Kun je het slangetje niet gewoon verlengen en naar beneden hangen onder de motor
Hoor graag van je.
Greetz David
-
backfire
- Addicted user

- Contacteer:
Tot 1973 hing er zo wie zo een slang naar de grond (bij motorfietsen) totdat dat milieutechnisch niet meer mocht (logisch). Je pakt een oude fles en doet daar een spons in en steekt de slang er halverwege in. Dan kan de damp nog weg en blijft de olie in de spons hangen. 1 keer per jaar schoonmaken.
En anders ff googlen
En anders ff googlen
-
Thijs
- Heavy user

Ik post hie rmaar op verder aangezien ik ook een caburateur aan het reviseren ben.
Ook ik heb zo'n standaad pakkingsetje.
Het rubberringetje heb ik nog niet kunnen lokaliseren!?!
Er zijn 2 van die vierkante doosjes op de carburateur maar er is maar 1 vierkantachtig geval in de set....
Er zitten 2 voetpakkingen in. Maar origineel zit er een dikke plaat tussen en geen papieren pakking....?
Waar smeer je de assen van de carburateur het best mee? Kogellagervet? Of olie?
Er zitten in de set 2 van die afsluitertjes voor bij de vlotter, gewoon kijken welke past?
Ook ik heb zo'n standaad pakkingsetje.
Het rubberringetje heb ik nog niet kunnen lokaliseren!?!
Er zijn 2 van die vierkante doosjes op de carburateur maar er is maar 1 vierkantachtig geval in de set....
Er zitten 2 voetpakkingen in. Maar origineel zit er een dikke plaat tussen en geen papieren pakking....?
Waar smeer je de assen van de carburateur het best mee? Kogellagervet? Of olie?
Er zitten in de set 2 van die afsluitertjes voor bij de vlotter, gewoon kijken welke past?
-
Eminence Grise
- Veelvuldig poster

heb je dan wel het goeie revisiesetje...??
Vandaag zelf maar een proefritje gemaakt en de motor loopt perfect. Geen gestotter...niks. Allen bij lang stationair draaien pakt hij niet goed op.
De stationair sproeier iets verdraaid en eens kijken hoe dat uitpakt.....
Vandaag zelf maar een proefritje gemaakt en de motor loopt perfect. Geen gestotter...niks. Allen bij lang stationair draaien pakt hij niet goed op.
De stationair sproeier iets verdraaid en eens kijken hoe dat uitpakt.....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
- Punky
- Addicted user

- Contacteer:
Je hebt duidelijk een setje voor een dubbeltraps carb. (inlaat ovaal). Dit topic gaat over een enkeltraps carb. (inlaat rond) Is dus een totaal ander setje. Van de dubbeltraps carb. is uitgebreider.
Zover ik het lees is het geen rommel. Je moet niet aan het bovenste vierkantachtige geval komen. Het bijgeleverde membraam is voor het vierkante geval wat een vast deel is van je carb.
Verder krijg je tegenwoordig 2 papierenpakkingen om de dikke voetpakking van de carb zeker goed af te sluiten. Monteer ze al jaren en ben er erg tevreden over. Dus spruitstuk, papierenpakking, dikke voetpakking, papierenpakking en dan de carb. Gegarandeerd lekvrij.
De assen smeer je met vet. Gebruik zelf vaak spuitvet. En een aantal zaken houdt je als het goed is over, zoals dat rubberen ringetje.
Zover ik het lees is het geen rommel. Je moet niet aan het bovenste vierkantachtige geval komen. Het bijgeleverde membraam is voor het vierkante geval wat een vast deel is van je carb.
Verder krijg je tegenwoordig 2 papierenpakkingen om de dikke voetpakking van de carb zeker goed af te sluiten. Monteer ze al jaren en ben er erg tevreden over. Dus spruitstuk, papierenpakking, dikke voetpakking, papierenpakking en dan de carb. Gegarandeerd lekvrij.
De assen smeer je met vet. Gebruik zelf vaak spuitvet. En een aantal zaken houdt je als het goed is over, zoals dat rubberen ringetje.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Beetje kort door de bocht.Thijs schreef:Wat een waardeloos revisiesetje, bah.
De helft zit er niet in en wat er wel in zit, kan ik niks mee.
Volgens de sticker op het zakje is het wel voor deze carburateur.
ROMMEL, dat is het. Kosten: 25 euro!!!
Even checken bij je leverancier en wellicht kun je iets regelen.
Je hebt duidelijk niet het goede setje.
Greetz David
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user

- Contacteer:
En we gaan nog ff verder met deze carburateur en klachten.
De choke werkt niet meer en ik heb het sterke vermoeden dat het beugeltje waar de chokekabel mee vast moet zitten Granny verlaten heeft zonder medeweten van de bestuurster.
Nu heb ik zelf alleen ervaring met de dubbeltraps carb. Heeft iemand voor mij wat detailfoto's van de enkeltraps carb zoals die gemonteerd moet zitten?
Alvast bedankt
De choke werkt niet meer en ik heb het sterke vermoeden dat het beugeltje waar de chokekabel mee vast moet zitten Granny verlaten heeft zonder medeweten van de bestuurster.
Nu heb ik zelf alleen ervaring met de dubbeltraps carb. Heeft iemand voor mij wat detailfoto's van de enkeltraps carb zoals die gemonteerd moet zitten?
Alvast bedankt
PuNk RoCK LosEr