Ik ga op vakantie en neem mee...
Ik ga op vakantie en neem mee...
Besten,
Ik plan op vakantie te gaan met mijn eend. Wat raden jullie aan mee te nemen aan reserve onderdelen en gereedschap? Let wel, er moet ook nog alles mee om te kunnen camperen, dus ruimte is beperkt.
Ik heb hem net een grote beurt gegeven, dus contactpuntjes, bougies, etc zijn nieuw.
Ik denk zelf aan:
- bobine
- olie
- ...?
Ik plan op vakantie te gaan met mijn eend. Wat raden jullie aan mee te nemen aan reserve onderdelen en gereedschap? Let wel, er moet ook nog alles mee om te kunnen camperen, dus ruimte is beperkt.
Ik heb hem net een grote beurt gegeven, dus contactpuntjes, bougies, etc zijn nieuw.
Ik denk zelf aan:
- bobine
- olie
- ...?
Ligt er aan waar je naar toe gaat......
Frankrijk? Niks meenemen.
Andere landen? Bobine. Verder niets.
Ben 2 jaar geleden met een DS (1970) door Frankrijk gereden, geen probleem. Ben 1 dag thuis: lekke lekzak. Dat zijn toch geen onderdelen die je normaal gesproken meeneemt??? Met andere woorden: je wordt geacht goed onderhoud te plegen, en dan gaat het meestal goed. Maar een bobine kan je wel eens in de steek laten (conditie kun je niet beoordelen), en dat is lastig (maar supersnel te vervangen, als je hem bij je hebt).
Frankrijk? Niks meenemen.
Andere landen? Bobine. Verder niets.
Ben 2 jaar geleden met een DS (1970) door Frankrijk gereden, geen probleem. Ben 1 dag thuis: lekke lekzak. Dat zijn toch geen onderdelen die je normaal gesproken meeneemt??? Met andere woorden: je wordt geacht goed onderhoud te plegen, en dan gaat het meestal goed. Maar een bobine kan je wel eens in de steek laten (conditie kun je niet beoordelen), en dat is lastig (maar supersnel te vervangen, als je hem bij je hebt).
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Dit had ik bij me naar de Wereldmeeting:
schroevendraaiers, doppenset, steek/ringsleutels, multimeter, ducttape, tieraps, ijzerdraad, combinatietang, punttang, assorti stekkertjes plus bijbehorende draadstrip/afknip/stekkermonteer-tang, reservezekeringen, reservelampjes, olie plus een ouwe lap voor het peilen, bougiesleutel, staalborstel.
Volle jerrycan kan handig zijn als je naar een afgelegen gebied gaat.
Ik twijfelde over een v-snaar, maar die is vlak voor de WM vervangen, dus die had ik niet bij me.
Omdat ik twijfelde over m'n net gestelde kleppn had ik ook voelermaten en 2 kleppendekselrubbers bij me, maar dat zou ik als jou was thuislaten.
Verder heb ik m'n voorraad uitgebreid met drukkers en een drukkertang omdat m'n dakbandjes soms kapot gingen. Je kunt ook gewoon twee reservebandjes meenemen.
Tot vorig jaar had ik last van pingelen en als je je ontsteking wil verzetten, dan heb je een pijpsleutel (14?/15?) nodig plus een hamer om je fan los te krijgen.
Bobine is wel handig ja. De mijne ging een paar jaar geleden kapot toen ik gelukkig net bij een Eendengarage in Grasse was .
Tja, er kan natuurlijk van alles kapot gaan onderweg (eigen ervaringen: remlichtschakelaar, raamvasthouder, dynamo, spatlappen, gesloopte koplamp, onderdeel carburateur verloren, moertje van dynamobevestiging verloren) en je kunt onmogelijk alles meenemen. Ik ben wel lid van de ANWB
Hopelijk heb je inmiddels genoeg tips en ik wens je een fijne Eendenvakantie! Waar ga je heen trouwens?
schroevendraaiers, doppenset, steek/ringsleutels, multimeter, ducttape, tieraps, ijzerdraad, combinatietang, punttang, assorti stekkertjes plus bijbehorende draadstrip/afknip/stekkermonteer-tang, reservezekeringen, reservelampjes, olie plus een ouwe lap voor het peilen, bougiesleutel, staalborstel.
Volle jerrycan kan handig zijn als je naar een afgelegen gebied gaat.
Ik twijfelde over een v-snaar, maar die is vlak voor de WM vervangen, dus die had ik niet bij me.
Omdat ik twijfelde over m'n net gestelde kleppn had ik ook voelermaten en 2 kleppendekselrubbers bij me, maar dat zou ik als jou was thuislaten.
Verder heb ik m'n voorraad uitgebreid met drukkers en een drukkertang omdat m'n dakbandjes soms kapot gingen. Je kunt ook gewoon twee reservebandjes meenemen.
Tot vorig jaar had ik last van pingelen en als je je ontsteking wil verzetten, dan heb je een pijpsleutel (14?/15?) nodig plus een hamer om je fan los te krijgen.
Bobine is wel handig ja. De mijne ging een paar jaar geleden kapot toen ik gelukkig net bij een Eendengarage in Grasse was .
Tja, er kan natuurlijk van alles kapot gaan onderweg (eigen ervaringen: remlichtschakelaar, raamvasthouder, dynamo, spatlappen, gesloopte koplamp, onderdeel carburateur verloren, moertje van dynamobevestiging verloren) en je kunt onmogelijk alles meenemen. Ik ben wel lid van de ANWB
Hopelijk heb je inmiddels genoeg tips en ik wens je een fijne Eendenvakantie! Waar ga je heen trouwens?
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Toen ik mijn eerste eend kocht, kreeg ik van mijn moeder een auto plaid kado. Ik wist toen niet wat ik er mee moest, maar als je met pech staat is het best een handig dekentje, je zit niet op de koude vochtige grond en de onderdelen raken niet zoek in het lange gras. Daarnaast is het ook nog als picknick deken te gebruiken of als het toch koud is tijdens het kamperen heb je een extra deken.
Ik bedenk nu dat die van mij ruim 35 jaar oud moet zijn maar hij ligt standaard in mijn eend.
Ik bedenk nu dat die van mij ruim 35 jaar oud moet zijn maar hij ligt standaard in mijn eend.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Boudewijn schreef:Toen ik mijn eerste eend kocht, kreeg ik van mijn moeder een auto plaid kado. Ik wist toen niet wat ik er mee moest, maar als je met pech staat is het best een handig dekentje, je zit niet op de koude vochtige grond en de onderdelen raken niet zoek in het lange gras. Daarnaast is het ook nog als picknick deken te gebruiken of als het toch koud is tijdens het kamperen heb je een extra deken.
Ik bedenk nu dat die van mij ruim 35 jaar oud moet zijn maar hij ligt standaard in mijn eend.
dacht dat die kleedjes voor de buitensex op stiekeme plekjes met me
vriendinnetje was, maar je kan ze ook voor andere dingen gebruiken lees ik
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
toevallig.......ik had behalve een bobine en spanningsregelaar een reserve pouly meegenomen. 25 km voor Salbri stond ik stil met een gebroken pouly. 15 min later kon ik dus weer de weg op.
Kennelijk toch een bekend euvel bij de eend.voor mij was dit de 2e keer dat een pouly sneuvelde. Bij de handelaren op het wm terrein was geen geschikte pouly te vinden. Gelukkig bij de 2e hands markt een vrijwel nieuwe kunnen scoren dus met een gerust hart terug naar nederland kunnen rijden..
Kennelijk toch een bekend euvel bij de eend.voor mij was dit de 2e keer dat een pouly sneuvelde. Bij de handelaren op het wm terrein was geen geschikte pouly te vinden. Gelukkig bij de 2e hands markt een vrijwel nieuwe kunnen scoren dus met een gerust hart terug naar nederland kunnen rijden..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Veel van wat je meeneemt heb je eigenlijk niet nodig, of er is redelijk gemakkelijk aan te komen.
Ik heb alleen een gereedschapskist bij me, met daa extra in een pijpsleutel 14 voor de fan los te krijgen, stekkertjes + tang, tiewraps en tape.
Ook zitten er in die kist een setje bougiekabels en bougies.
Daarnaast een bobine en wanneer ik op vakantie ga zorg ik dat ik een reserve poulie bij me heb.
Nam voorheen een dynamo enzo mee, maar nooit nodig gehad.
Als de auto goed onderhouden is (of geef m vlak voor vertrek een beurt), dan moet de reis probleemloos kunnen verlopen.
Ik heb alleen een gereedschapskist bij me, met daa extra in een pijpsleutel 14 voor de fan los te krijgen, stekkertjes + tang, tiewraps en tape.
Ook zitten er in die kist een setje bougiekabels en bougies.
Daarnaast een bobine en wanneer ik op vakantie ga zorg ik dat ik een reserve poulie bij me heb.
Nam voorheen een dynamo enzo mee, maar nooit nodig gehad.
Als de auto goed onderhouden is (of geef m vlak voor vertrek een beurt), dan moet de reis probleemloos kunnen verlopen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Briljant plaatje!
Gezien mijn ervaringen met pech onderweg en reis door Noorwegen:
- ijzerdraad
- ducktape
- tie rips (hoe schrijf ik dat?)
- WD40
- bobine
- contactpuntjes en condensator
- jerrycan (afhankelijk van 't land)
- wat standaardgereedschap in de juiste maat
Dan heb je geen aanhangwagentje nodig, stelt niks voor bij elkaar. Zie ook hier: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=196 ... ht=#196014
Gewoon klein doosje volgooien met spul.
Gezien mijn ervaringen met pech onderweg en reis door Noorwegen:
- ijzerdraad
- ducktape
- tie rips (hoe schrijf ik dat?)
- WD40
- bobine
- contactpuntjes en condensator
- jerrycan (afhankelijk van 't land)
- wat standaardgereedschap in de juiste maat
Dan heb je geen aanhangwagentje nodig, stelt niks voor bij elkaar. Zie ook hier: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=196 ... ht=#196014
Gewoon klein doosje volgooien met spul.
Voor de rest neem ik op vakantie niet veel meer mee dan in Nederland.
-ANWB pas
-Lampensetje
-Puntenset voor als de 123 problemen geeft
-Bobine
-Olie en benzine.
-Tie rips
-Ducktape
-Koperdraad
-Knijpverbindingen
-Multitool
-Bahco
-WD40
-Startgas
-Water
Als je het een beetje tactisch neerlegt kun je het allemaal om je reservewiel kwijt.
In de winter heb ik ook altijd een oude slaapzak mee en een blik erwtensoep+minigasbrander.
-ANWB pas
-Lampensetje
-Puntenset voor als de 123 problemen geeft
-Bobine
-Olie en benzine.
-Tie rips
-Ducktape
-Koperdraad
-Knijpverbindingen
-Multitool
-Bahco
-WD40
-Startgas
-Water
Als je het een beetje tactisch neerlegt kun je het allemaal om je reservewiel kwijt.
In de winter heb ik ook altijd een oude slaapzak mee en een blik erwtensoep+minigasbrander.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
..naast het eerder genoemde lijstje had ik nog een reservestartmotor, dynamo, spanningsregelaar en ventilator meegenomen. Neemt niet heel veel extra ruimte in en was blij dat ik dit jaar extra spanningsregelaar mee had want die begaf het helaas.
Meer meenemen is absoluut niet nodig. Zorg voor een mooie ANWB pas en je rijdt onbezorgt overal naar toe
Meer meenemen is absoluut niet nodig. Zorg voor een mooie ANWB pas en je rijdt onbezorgt overal naar toe
Citroén rolls better than a Rolls!
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Ik had een alu-kistje met onderdelen en gereedschap mee. achteraf zelfs de reserve olie enz niet nodig gehad. Dus voor mij een leer! Volgende keer alleen 1L olie, jerrycan benzine, aluminium tape, ty-raps, paar stukjes elect. bekabeling en isolatietape. Past op de olie en benzine na allemaal in mijn klein gereedschapstasje.
Citroen 2cv6 special 1986