adapterringen voor gsa bak naar 2cv

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

adapterringen voor gsa bak naar 2cv

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 10 aug, 2011 20:57

hi,

zijn er hier misschien mensen geintereseerd in adapterringen om een gs[a] versnellingsbak aan 2cv aandrijf assen te koppelen?

en wat zijn jullie ervaringen ermee? ben zelf vanplan om een gsa motor plus bak in te bouwen maar tips en trukjes zijn altijd welkom, is het bijvoorbeeld nodig om de remmen ook sterk te verbeteren en eventueel achter schijven te maken?

greets

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 11 aug, 2011 13:02

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wel bezig met een visa blok met ami super bak, waar ik dus ook adapters voor nodig heb, dus als je iets weet, of ze kunt maken hoor ik het graag.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

adapterringen

Bericht door schroef » do 11 aug, 2011 20:01

Vele jaren geleden heb ik ook al eens adapterringen voor een Acadiane-Super laten maken. Met de bestaande M9 bouten en tapeinden kon ik de adapters aan de versnellingsbakzijde monteren. In de adapters heb ik schroefdraad laten tappen aan de kant van de aandrijfas. Met 12 bouten van de plaatselijke eendengarage kon ik zo alles prima monteren. Ik heb de ringen laten maken bij een kennis die bij een scheepswerf werkte......
De scheepswerf is er helaas niet meer.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » do 11 aug, 2011 21:09

hoe sterk is zo'n gs bak eigenlijk??

zou het mogenlijk zijn om er een HY 1900cc blok op te zetten?
en een gewicht van rond de 2 ton te trekken?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 11 aug, 2011 22:10

hmm hoe sterk die is weet ik zo niet, de adapters kan ik eventueel wel sterk genoeg maken, maar zo'n bak in een hy zou ookwel leuk zijn denk ik,

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

adapterringen

Bericht door schroef » vr 12 aug, 2011 07:22

Draait een HY motor niet toevallig de andere kant op?
Als het zo eenvoudig zou zijn hadden toch al heel veel mensen een DS of CX spulletje in de ribbelbus gebouwd?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 12 aug, 2011 14:38

Als de bak de andere kant omdraait dan wissel je toch gewoon je dif tandwiel om of denk ik nu te simpel?

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 12 aug, 2011 14:59

Adapters zijn wel ideaal voor het plaatsen van een LN of visa bak in een eend.

Net een versnelling meer en wat meer pit :) Vanwege het ontbreken van dergelijke adapters het project al tijden in de ijskast gezet want heb nog wel een ln/visa motor en bak liggen.
Citroén rolls better than a Rolls!

Race
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22 jul, 2009 21:40
Locatie: Oosterend (Texel)

Re: adapterringen

Bericht door Race » wo 24 aug, 2011 09:19

schroef schreef:Vele jaren geleden heb ik ook al eens adapterringen voor een Acadiane-Super laten maken. Met de bestaande M9 bouten en tapeinden kon ik de adapters aan de versnellingsbakzijde monteren. In de adapters heb ik schroefdraad laten tappen aan de kant van de aandrijfas. Met 12 bouten van de plaatselijke eendengarage kon ik zo alles prima monteren. Ik heb de ringen laten maken bij een kennis die bij een scheepswerf werkte......
De scheepswerf is er helaas niet meer.
Heb je misschien wel tekeningen van de ringen?

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 24 aug, 2011 11:50

Ik ben ze nu aan het maken, de bouten is nog vrij moeilijk aan te komen dus het wordt zelf maken.

Heb de tekening niet maar wel passende ringen.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

adapterringen

Bericht door schroef » wo 24 aug, 2011 12:01

Ik heb geen tekening meer, maar heel moeilijk is het nou ook niet.
De M9 bouten en tapeinden heb ik van een sloopeend gehaald. Precies het goede aantal en lengte !

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » ma 5 sep, 2011 15:47

Ik heb er een aantal laten maken IVM mijn BMW projekt. Echter viel de prijs mij flink tegen. Zo waren de bouten alleen al 5 euro ex btw per stuk. (ze zijn zelf gemaakt, kan ze verder nergens vinden, M9 inbus....).

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 5 sep, 2011 15:59

ja ik heb het nu ook in de planning staan om te maken, de bouten zijn inderdaad het duurste, ik kan gelukkig veel zelf doen en erdoor kosten drukken.

ik kon nergens iets van m9 inbus vinden, heb m10 bouten gepakt en die afgedraaid naar m9 en ook de kop afgedraaid.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 5 sep, 2011 17:06

Een BMW blok is helemaal gaaf. Alleen dient niet enkel het probleem met de aandrijfassen opgelost te worden maar ook de koppeling tussen motor en bak. Lijkt me wel eens leuk om een dergelijke combinatie in de aca te lepelen maar dan is het hebben van een setje passende ringen voor de assen en koppelingshuis wel zo prettig.
Citroén rolls better than a Rolls!

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 5 sep, 2011 17:09

ik ga binnekort zodra mijn dyane klaar is beginnen om een bmw 1500 volgensmij aan een 2cv/gs bak te koppelen, maar eerst mijn dyane maar is af bouwen. erna een ami 6 verbouwen, waarvoor die bmw motor dan is

Plaats reactie