adapterringen voor gsa bak naar 2cv
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
adapterringen voor gsa bak naar 2cv
hi,
zijn er hier misschien mensen geintereseerd in adapterringen om een gs[a] versnellingsbak aan 2cv aandrijf assen te koppelen?
en wat zijn jullie ervaringen ermee? ben zelf vanplan om een gsa motor plus bak in te bouwen maar tips en trukjes zijn altijd welkom, is het bijvoorbeeld nodig om de remmen ook sterk te verbeteren en eventueel achter schijven te maken?
greets
zijn er hier misschien mensen geintereseerd in adapterringen om een gs[a] versnellingsbak aan 2cv aandrijf assen te koppelen?
en wat zijn jullie ervaringen ermee? ben zelf vanplan om een gsa motor plus bak in te bouwen maar tips en trukjes zijn altijd welkom, is het bijvoorbeeld nodig om de remmen ook sterk te verbeteren en eventueel achter schijven te maken?
greets
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wel bezig met een visa blok met ami super bak, waar ik dus ook adapters voor nodig heb, dus als je iets weet, of ze kunt maken hoor ik het graag.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
adapterringen
Vele jaren geleden heb ik ook al eens adapterringen voor een Acadiane-Super laten maken. Met de bestaande M9 bouten en tapeinden kon ik de adapters aan de versnellingsbakzijde monteren. In de adapters heb ik schroefdraad laten tappen aan de kant van de aandrijfas. Met 12 bouten van de plaatselijke eendengarage kon ik zo alles prima monteren. Ik heb de ringen laten maken bij een kennis die bij een scheepswerf werkte......
De scheepswerf is er helaas niet meer.
De scheepswerf is er helaas niet meer.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
adapterringen
Draait een HY motor niet toevallig de andere kant op?
Als het zo eenvoudig zou zijn hadden toch al heel veel mensen een DS of CX spulletje in de ribbelbus gebouwd?
Als het zo eenvoudig zou zijn hadden toch al heel veel mensen een DS of CX spulletje in de ribbelbus gebouwd?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Re: adapterringen
Heb je misschien wel tekeningen van de ringen?schroef schreef:Vele jaren geleden heb ik ook al eens adapterringen voor een Acadiane-Super laten maken. Met de bestaande M9 bouten en tapeinden kon ik de adapters aan de versnellingsbakzijde monteren. In de adapters heb ik schroefdraad laten tappen aan de kant van de aandrijfas. Met 12 bouten van de plaatselijke eendengarage kon ik zo alles prima monteren. Ik heb de ringen laten maken bij een kennis die bij een scheepswerf werkte......
De scheepswerf is er helaas niet meer.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
adapterringen
Ik heb geen tekening meer, maar heel moeilijk is het nou ook niet.
De M9 bouten en tapeinden heb ik van een sloopeend gehaald. Precies het goede aantal en lengte !
De M9 bouten en tapeinden heb ik van een sloopeend gehaald. Precies het goede aantal en lengte !
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Een BMW blok is helemaal gaaf. Alleen dient niet enkel het probleem met de aandrijfassen opgelost te worden maar ook de koppeling tussen motor en bak. Lijkt me wel eens leuk om een dergelijke combinatie in de aca te lepelen maar dan is het hebben van een setje passende ringen voor de assen en koppelingshuis wel zo prettig.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50