olielekkage: maar waar?
olielekkage: maar waar?
Mijn Dyane heeft een olielekkage. Afgelopen week de motor schoongespoten waar ik eenvoudig bij kon. Na een weekje rijden, de plek van de lekkage niet gevonden. Vandaag verder gezocht. En olie gevonden in de buurt van de contactpuntjes (waar nu een 123 ignition zit). Maar alleen aan de rechterkant van het blok (als je er voor staat). Zelf dacht ik aan de oliedruksensor. Maar daar is het blok nog wel schoon. Heeft iemand een idee van een oorzaak van olielekkage aan de rechterkant van het blok, bij de contactpuntjes?
De olievulpijp heb ik recent ook al vervangen.
De olievulpijp heb ik recent ook al vervangen.
Tsja, in eerste instantie denk ik dan aan versleten brilrubbertjes of misschien een klein scheurtje in de olieleiding dien vanuit het blok naar de rechter cilinderkop loopt. Zo'n klein scheurtje is vaak in staat om voor flink wat "vettigheid" te zorgen.
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Ik heb bij mijn acadiane al geruime tijd van een lichte olielekkage, de linker chassisbalk onder de cilinderkop, als je er voor staat rechts dus, word nat van de olie. Maar het lekt maar heel weinig, want onder de auto ligt nooit olie. Ook word het achterste stukje van de koeltunnelbeplating nat, ik heb de kleppendekselpakking al vervangen, maar dat hielp niet.
ALS het de olieleiding zou zijn, (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt omdat ik dit blokje 2 jaar geleden nog uit elkaar heb gehad en er toen een prima leidinnkje op heb gezet), zou ik toch olie moeten ruiken als ik de kachel aan zet?
Ik lig hier niet wakker van, maar ben toch wel een beetje nieuwschierig en het moet zeker eens een keertje gerepareerd worden........
ALS het de olieleiding zou zijn, (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt omdat ik dit blokje 2 jaar geleden nog uit elkaar heb gehad en er toen een prima leidinnkje op heb gezet), zou ik toch olie moeten ruiken als ik de kachel aan zet?
Ik lig hier niet wakker van, maar ben toch wel een beetje nieuwschierig en het moet zeker eens een keertje gerepareerd worden........
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Gister maar weer eens met "operatie olielekkage" bezig geweest, scherm links er af en de voorkant ook, de motor laten draaien, maar zag wederom niks verdachts, heb de oliedrukzender (de 2e al) maar iets strakker gedraaid en de koperringetje's bij de aansluiting op de cilinderkop maar vervangen.
Wel viel het me op dat de motor rond de brandstofpomp ook aardig vet was en toen kreeg ik een eureka moment en ja hoor; er hing een drup olie aan het slangetje tussen de vulpijp en het carter
Dus daar heb ik een slangklem omheen geprutst, en ik heb goede hoop dat daarmee het probleem is opgelost
Wel viel het me op dat de motor rond de brandstofpomp ook aardig vet was en toen kreeg ik een eureka moment en ja hoor; er hing een drup olie aan het slangetje tussen de vulpijp en het carter
Dus daar heb ik een slangklem omheen geprutst, en ik heb goede hoop dat daarmee het probleem is opgelost
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- summersnoek
- Regelmatige poster
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: