En dan sta je stil...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
En dan sta je stil...
Was ik net met de Dyane in die hoosbui nog lekker even weg (wat een heerlijke auto toch!) ineens paar harde ploffen in het luchtfilter, stoplicht, motor uit. En nee hoor, niet meer aan te krijgen. Zelfs geen teken van leven.
Even doorgestart, maar nee, niets.
Vervolgens de hulpdiensten gebeld en op sleeptouw naar huis gebracht. Onderweg koppeling in z'n 3 laten opkomen en daar deed de motor het weer.
Ik dacht eerst, de ontsteking, maar daarna liep de auto als een zonnetje en pakte ook goed op, dat is het dus niet. Heb wel de bobine een aantal keer omgepoold, maar dat hielp in eerste instantie ook niet.
Zou het ploffen in de carburateur kunnen komen door vervuiling? Ding is goed zwart van binnen namelijk (maar als de motor eenmaal loopt loopt het allemaal geweldig?)
Even doorgestart, maar nee, niets.
Vervolgens de hulpdiensten gebeld en op sleeptouw naar huis gebracht. Onderweg koppeling in z'n 3 laten opkomen en daar deed de motor het weer.
Ik dacht eerst, de ontsteking, maar daarna liep de auto als een zonnetje en pakte ook goed op, dat is het dus niet. Heb wel de bobine een aantal keer omgepoold, maar dat hielp in eerste instantie ook niet.
Zou het ploffen in de carburateur kunnen komen door vervuiling? Ding is goed zwart van binnen namelijk (maar als de motor eenmaal loopt loopt het allemaal geweldig?)
-
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
Met een scheurtje in de bougiekabel slaat bij vochtig weer de motor af en toe een slag over. Dat wordt erger naarmate het natter wordt.
Heb je nooit last gehad van valse lucht in de carbu? Nu valse lucht met wat water?
Zou het niet kunnen dat er een vuiltje in de sproeier is gekomen dat er na het starten in z'n 3 weer uitgeschoten is?
Heb je nooit last gehad van valse lucht in de carbu? Nu valse lucht met wat water?
Zou het niet kunnen dat er een vuiltje in de sproeier is gekomen dat er na het starten in z'n 3 weer uitgeschoten is?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
ja klinkt als water in de carb.
zo als je al zei rijdend door de regen.
ik heb het pas ook gehad door een PLAS gereden tijdens 1 van onze zomerse monzoen buien
ik wist hem aan de praat tehouden maar hij reed voor gen meter durde een kwartier en toen ik de snel weg op kwam een paar knallen en hij was er weer.
zo als je al zei rijdend door de regen.
ik heb het pas ook gehad door een PLAS gereden tijdens 1 van onze zomerse monzoen buien

ik wist hem aan de praat tehouden maar hij reed voor gen meter durde een kwartier en toen ik de snel weg op kwam een paar knallen en hij was er weer.
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: