Greetz David

Dorpel vervangen, binnenscherm vervangen, c stijl deels vervangen.Ik had dus foto's op een nieuwe topic gezet, dat was niet de bedoeling. Nieuw hier, sorry. Maakt niet uit!
Hallo Spookeend,Spookeend schreef:ervaring met het maken van 1 koets van 2 niet bij elkaar horende delen heb ik!
En, op zich, het valt mee. Probeer alleen 2 eenden te vinden uit het zelfde bouwjaar en liefst uit dezelfde fabriek. Er zat 2 cm verschil in hoogte van het dak (82er Frankrijk en 86er Portugal) en dat was best even vouwen.
Het makkelijkste is om de c-stijl van het achterste deel wat lang te houden en daar dan een stuk staal in te steken en de andere kant er over te laten schuiven, dan heb je daar iig de maat en afstand goed. Ergens onderaan bij de mijne toen.
En dan de geribbelde "bak" deel in de breedte doorslijpen, ook weer laten overlappen, dan vallen de ribbels in elkaar, en heb je die ook goed. En dan "gewoon" het stuk boven de voordeuren, waar al een las naad zit, de ene kant net af, de andere kant lang laten, en passen maar, tot de deuren passen (pak een oude deur en hou die erin met lassen)
Bedankt David.David schreef:Dat zijdeel wordt wel getoond maar het is niet standaard leverbaar.
Maar zou je mij het linkje kunnen sturen?
Bijvoorbaat dank.
Greetz David
Mooie foto's hoor.Spookeend schreef:Theo,
hier de link naar wat oude foto's van het klusje.
Geen echte detail foto's, daar kwam het toen niet van, is pre-digi-cam-era, zeg maar.
http://www.spookeend.nl/the-rides/?album=1&gallery=3 (doorbladeren naar andere pix kan ook nog onderin)
theoenmarion schreef:Waar koop ik een nieuwe koets? Ik wat ben ik dan ongeveer kwijt?David schreef:gewoon nieuw koetsje kopen...
Greetz David
Zal goedkoper zijn dan een nieuwe. Deuren staan nog in m'n hok, ik las net dat 3 deuren nog goed waren. Voor een 4e deur kun je me een pm sturen welke je zoekt.siemen schreef:mocht het je niet lukken, dan heb ik ook nog wel een gerestaureede koets staan die weg mag. (kom er eerst toch niet aan toe een weer een 2cv 0p te bouwen)