Wereldmeeting Salbris

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 16 aug, 2011 15:58

dyane_maniac schreef: en tsja verkrachte eenden... weet niet welke jij bedoeld natuurlijk maar ik vond alle eenden het leukst die verbouwd of laten we zeggen goed gebruikt waren vele malen leuker dan weeeeeer zo'n saaie glimmende eend. dus ja voor ieder wat wils dus. gelukkig maar
Al sinds de eend in productie is gegaan wordt ie aangepast door mensen, onderdeel van de eendcultuur imho.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 16 aug, 2011 16:23

inderdaad. en persoonlijk vind ik dat soort eenden dus het leukst. meestal vind ik ze spuuglelijk, maar wel leuk. :D

ben nu zelfs zover (na het zien van al die glimeenden op de wm) dat ik de dyane die ik aan het restaureren ben niet (al te) glimmend ga spuiten. en toch.... beschouw ik mijzelf als een grote 2cv vriend.

btw, thuis even "worldmeeting 2cv salbris" in google afbeeldingen ingetikt en tadaa!:

http://newshopper.sulekha.com/france-vi ... 919232.htm
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

outlaw1845
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
Locatie: den haag
Contacteer:

Bericht door outlaw1845 » di 16 aug, 2011 20:49


en tsja verkrachte eenden... weet niet welke jij bedoeld natuurlijk maar ik vond alle eenden het leukst die verbouwd of laten we zeggen goed gebruikt waren vele malen leuker dan weeeeeer zo'n saaie glimmende eend. dus ja voor ieder wat wils dus. gelukkig maar
Wij bedoelen met verkrachten het met 6 man op het dak zitten van een eend of met zn vele op een bumper springen. Dat brak ons eendenhart!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 16 aug, 2011 23:54

ach zolang ze het met hun eigen eenden doen. zij houden zo van hun eend. ik ben ook echt niet voorzichtig met de eend en daar hou ik ook niet van. de eend is ook nooit gemaakt om voorzichtig mee te zijn.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

wereldmeeting Salbris

Bericht door schroef » wo 17 aug, 2011 11:52

Jammer dat veel Fransen de Eenden verkrachten door ermee over het terrein te crossen. De Eend van opa of van Tante Jo zomaar uit de schuur gehaald om er even lollig mee te doen op de WM. Dit zijn geen eendenliefhebbers maar mensen die van een feestje houden ongeacht het merk auto. Ik heb me enorm gestoord aan het grote aantal vreemde merken op het veld. Dat er Citroen camperbussen staan is niet leuk, maar Nissan of Ford met caravan of autotrailer is echt niet leuk.
Verder een hele goeie meeting, al ben ik zaterdagmiddag gevlucht voor het sanitair...

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 17 aug, 2011 14:23

laat mensen toch! als het nu nog zou zijn dat ze die eenden zo afraggen dat ze na de wm op de stort komen. maar meestal zie je ze elke keer weer, dus blijkbaar worden ze ook weer opgelapt. die dingen zijn ook ontworpen om over een omgeploegd aardappelveld te rijden toch?! en gaat het stuk dan maak je het weer!

(al die jaren dat er 2cv cross was, ook zonde? alle kitcars, ook zonde? alle mensen die hun auto niet in een verwarmde garage stallen, ook zonde?)

ik zeg niet dat jij zo met je eend om moet gaan, maar bepaal dan voor een ander ook niet hoe die met z'n spulletjes om moet gaan.

en over die andersoortige auto's / campers... tsja waar je je al niet druk over kan maken zeg! als het nou alleen een parkeerplaats was waar je een citroen veld en andermerkig veld had (ala CM) ala... maar moeten mensen die er toevallig voor gekozen hebben een nissan camper te kopen dan maar van het terrein gestuurd worden??? :roll: lekker tolerant.

laten we dan over 2 jaar alle zeikerds weren... DAN ben je van het probleem af.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 17 aug, 2011 18:12

een eend is sterker dan je denkt ik heb er vroeger ook de meeste maffe dingen mee gedaan in het bos en andere cross paden, trouwens neem de sahara die is wezenlijk niet anders als een eend en die is onworpen voor een leven op onverhard terein.
2cv6 azu-b 250

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » wo 17 aug, 2011 18:20

Oké dan ben ik ook een zeikerd :lol:
Heb geen probleem met de HY bussen , ook niet wat mensen met" hun" eend doen (vind het wel zonde). Maar het is tenslotte wel hun eend.
Maar alle Audi's , mercedes en andere merken met een een megagrote camper had ik liever op een ander terrein, zodat de geitjes (eenden) bij elkander kunnen staan.
Als ik met mijn Moto Guzzi op een Harley Davidson meeting kom, mag ik de tent wel bij mijn vrienden zetten maar de motor op 'n apart terrein.
En volgende dag maar vertrokken want dit was onbewaakt ,de kl.....kken.

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » wo 17 aug, 2011 18:24

Ach Harley rijders zijn best zijkerds :-D

ik snap ook niet dat mensen een Harley kopen, voor veel minder geld koop je een Guzzi, heb je hetzelfde gelazer (uit eigen ervaring)

;-)

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » wo 17 aug, 2011 18:45

Nou dat valt best mee, heb met mijn California T3 met Le mans Onderdelen en een hete nokkenas 160000 km gereden. En geloof me , ik reed als een cowboy motor koud of warm gewoon de gas open. 1maal koppeling in stukken gereden, kreeg hem in 2 ook nog met wieltje omhoog en een cardan stuk. Toen heb ik na deze in een betonnen gracht te parkeren een convert gekocht en deze had echtig problemen met mijn rijstijl.Koppelomvormer, vliegwiel, tandwielen koppeling binnen de 5000 km volledig stuk.
Heb alles nog nieuw gevonden, maar rij nu met dit ding als een oude vent.
Voor de rest gewoon slijtage onderdelen.
En de Guzzi heeft wel een super wegligging. :D

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 17 aug, 2011 18:52

dus volgens jou (en anderen) had bijvoorbeeld bjorn (van hier) dus maar lekker op een ander veldje mogen staan omdat hij niet met z'n drieen in de bestel past, de xantia kapot ging en hij dus met de volvo die hij gelukkig mocht lenen naar de wm is gegaan???

iedereen die dat echt wenst, wens ik een (tijdelijk) defecte eend toe de eerst volgende keer dat ze naar een wm willen en dan noodgedwongen met een ander stuk blik moeten en dan maar hopen dat ze dan dat andere veldje hebben zodat je niet bij je vrienden kan staan die wel met de eend zijn.

gutgut, ik dacht dat eendrijders een vriendelijk en sociaal volkje waren
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » wo 17 aug, 2011 19:30

Had nog wel een plaatsje in de geit :)
En Bjorn had een probleem, maar sommige komen bewust met de andere wagen om de megacamper te kunnen trekken.
Dus ja wagen op een ander terrein (wel met toezicht en alle sanitaire voorzieningen) en tent bij de vrienden.

outlaw1845
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
Locatie: den haag
Contacteer:

Bericht door outlaw1845 » wo 17 aug, 2011 19:48

waar stonden al die megakampers dan?...

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » wo 17 aug, 2011 20:13

Als je alle terreinen had afgelopen waar ze iedereen uiteindelijk hebben moeten plaatsen was je ze wel tegengekomen.
En er waren ook kennissen van mij bij :oops:

outlaw1845
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
Locatie: den haag
Contacteer:

Bericht door outlaw1845 » wo 17 aug, 2011 20:19

ik heb daar toch behoorlijk wat meters gelopen maar ik denk dat ik het te druk had met het eendjes bekijken om op die dingen te letten....

Plaats reactie