aankoopadvies AK350

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
VintageSpeed
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
Locatie: Westerlo

aankoopadvies AK350

Bericht door VintageSpeed » za 20 aug, 2011 23:48

Hoi,

Ik ben nieuw hier en ben wel geïnteresseerd in een 2cv, liefst een besteleend.

In mijn buurt staat er een AK350 die eventueel weg mag, maar ééntje met véél werk.

Hier de foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het chassis is verassend helemaal hard en recht, maar zoals je kan zien is de kas stevig geroest en in povere staat, en er is stevig wat laswerk rondom

enkele vraagjes :

-De eend is zonder papieren, welk bouwjaar schatten jullie deze?
-Is het de moeite om deze op te maken, maw de kosten die je moet maken om hem terug in rijdende staat te krijgen? Zijn de stukken beschikbaar?
-Wat is de waarde in deze staat?

Alle tips welkom :D

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 21 aug, 2011 02:17

allereerst welkom!
Op de foto's lijkt de besteleend heel erg slecht.

Wat wel vaak standaard is bij een besteleend is de achterkant (achterlicht panelen) en de balk daar onder.
Ook wil de tussenbalk ook goed gaar zijn.
net als de felsranden van de binnenbak plus de panelen.
chassis kan mij niks schelen, dit is makkelijk te vervangen.
papieren vind ik vaak heel belangrijk als deze er niet bij zijn dan hoef ik hem ook niet. Zeker van een besteleend niet. Maar meschien kan je die er bij krijgen maar daar heb ik niet te veel kennis over.
Ik heb zelf al aardig wat 2cv's en besteleenden van de dood gered maar deze gaat mij (als ik van de foto's uit ga) net wat te ver.
Ik zou mooi rustig door zoeken en ja een ak350 is wel heel geweldig!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » zo 21 aug, 2011 02:23

Ik schat de AK ergens tussen 66 - 69 Normaal sluitende deuren, en nog rubberslangen bij de achterremmen.
bouwjaar kan nog beter vastgesteld worden als je weet of de auto staande of hangende pedalen heeft dit is op de foto niet te zien.

Een waarde zou ik niet echt kunnen zeggen, je zou bijna geld toe moeten krijgen als je jezelf aan dit project waagt.
Ieder plaatdeel aan de buidenzijde heeft wel rotte plekken.
De voorkant vloerplaten, dorpels voetenbak, motorkap scharnier raamkader zullen vermoedelijk allemaal vervangen moeten worden.
Draagbalken van de koets, balken aan zijkant koets, vermoedelijk zijn de raamkaders ook doorgerot als je de ruiten verwijderd.
veel bouten zullen spontaan breken als je ze wilt verwijderen.

Persoonlijk zou ik een betere basis zoeken.
Zoek je in eerste instantie een eend om mee te rijden of een eend om te restaureren ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 21 aug, 2011 08:34

Ik kan kort zijn: Niet aan beginnen !

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » zo 21 aug, 2011 09:39

als je tijd, geld en ruimte hebt......DOEN...!

als je zo'n brik weer de weg op krijgt heb je wel een wereldprestatie geleverd.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 21 aug, 2011 10:44

Wieuw wat een project!! Aan kenteken te zien een spaans exemplaar geweest en beland in nederland.

Op de vragen wat is zoiets waard kan ik kort zijn..niet veel of zelfs gratis af te halen. Als de eigenaar 100 euro of meer vraagt is het al te veel!
Zeker zonder papieren is het lastig dit weer op de weg te krijgen.
De echte doorzetter kan er weer wat moois van maken maar bedenk wel dat het veel geld en tijd kost. Misschien een andere Ak350 zoeken en deze gebruiken voor onderdelen voor zover het kan.

Als je aan dit project wil beginnen en nog inzit over de papieren heb ik nog een keihard chassis van een acadiane (1980) staan met nederlands kenteken. Doe maar PBtje dan.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
VintageSpeed
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
Locatie: Westerlo

Bericht door VintageSpeed » zo 21 aug, 2011 10:50

hey bedankt voor de info!

het probleem is dat je weinig goede basissen vind voor niet al teveel geld, maar ik ga deze laten staan denk ik :)

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » zo 21 aug, 2011 11:06

Een AK350 is een pracht auto. Maar met deze auto ben je erg veel tijd en geld kwijt.
Maar er zitten wel pracht onderdelen op die zeldzaam zijn. Volgens mij ligt er een eerste type 600 blok in met rechts langslopende uitlaat.
Die brengt echt wel geld op, en mag zeker niet verschrot worden! (zoek zelf nog onderdelen van dit blok :-( en daar is niet aan te komen.
Mocht er iets van de auto worden verkocht, heb ik zeker interesse

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 21 aug, 2011 11:44

niet doen!!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 21 aug, 2011 21:15

AK freak grijp je kans nu hij blijft staan ;)
Citroén rolls better than a Rolls!

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » zo 21 aug, 2011 22:54

Wat ik me afvraag gezien de half zichtbare kentekenplaat, is het een originele Belgische auto of is het import?

Gebruikersavatar
VintageSpeed
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
Locatie: Westerlo

Bericht door VintageSpeed » zo 21 aug, 2011 23:32

hoi auto staat inderdaad op Spaans kenteken, maar geen papieren helaas.

is ergens uit een schuur in de Costa Brava weggesleept :)

Kan ik een gewone eend gebruiken als donor voor opbouw??

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 22 aug, 2011 06:24

Hangt van de delen af. Koetswerk en ophanging verschilt wel. maar deuren en dash zijn bijvoorbeeld weer hetzelfde.
Ik vermoed als je het aantal delen wat je moet vervangen optel ik Nee moet zeggen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 22 aug, 2011 07:52

Een gewone eend is goed bruikbaar als donor voor met name het voorste deel van de ak350. Voor het chassis en papieren moet je toch echt uitwijken naar een chassis van een AK400/AK350 of acadiane.

Afhankelijk van de handigheid en beschikbare tijd kan je een dergelijk project aanvangen. Maar zou als ik een ander en beter exemplaar voorhanden is daarvoor kiezen.
Citroén rolls better than a Rolls!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 22 aug, 2011 09:19

ik heb voor onderstaande 350 euro betaald, daar zitten wel franse papieren bij:

Afbeelding

degene die jij gevonden hebt zou ik zelf 100 euro voor geven, omdat er altijd nog delen van te gebruiken zijn.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie