aankoopadvies AK350
- VintageSpeed
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
- Locatie: Westerlo
aankoopadvies AK350
Hoi,
Ik ben nieuw hier en ben wel geïnteresseerd in een 2cv, liefst een besteleend.
In mijn buurt staat er een AK350 die eventueel weg mag, maar ééntje met véél werk.
Hier de foto's :
Het chassis is verassend helemaal hard en recht, maar zoals je kan zien is de kas stevig geroest en in povere staat, en er is stevig wat laswerk rondom
enkele vraagjes :
-De eend is zonder papieren, welk bouwjaar schatten jullie deze?
-Is het de moeite om deze op te maken, maw de kosten die je moet maken om hem terug in rijdende staat te krijgen? Zijn de stukken beschikbaar?
-Wat is de waarde in deze staat?
Alle tips welkom
Ik ben nieuw hier en ben wel geïnteresseerd in een 2cv, liefst een besteleend.
In mijn buurt staat er een AK350 die eventueel weg mag, maar ééntje met véél werk.
Hier de foto's :
Het chassis is verassend helemaal hard en recht, maar zoals je kan zien is de kas stevig geroest en in povere staat, en er is stevig wat laswerk rondom
enkele vraagjes :
-De eend is zonder papieren, welk bouwjaar schatten jullie deze?
-Is het de moeite om deze op te maken, maw de kosten die je moet maken om hem terug in rijdende staat te krijgen? Zijn de stukken beschikbaar?
-Wat is de waarde in deze staat?
Alle tips welkom
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
allereerst welkom!
Op de foto's lijkt de besteleend heel erg slecht.
Wat wel vaak standaard is bij een besteleend is de achterkant (achterlicht panelen) en de balk daar onder.
Ook wil de tussenbalk ook goed gaar zijn.
net als de felsranden van de binnenbak plus de panelen.
chassis kan mij niks schelen, dit is makkelijk te vervangen.
papieren vind ik vaak heel belangrijk als deze er niet bij zijn dan hoef ik hem ook niet. Zeker van een besteleend niet. Maar meschien kan je die er bij krijgen maar daar heb ik niet te veel kennis over.
Ik heb zelf al aardig wat 2cv's en besteleenden van de dood gered maar deze gaat mij (als ik van de foto's uit ga) net wat te ver.
Ik zou mooi rustig door zoeken en ja een ak350 is wel heel geweldig!
Op de foto's lijkt de besteleend heel erg slecht.
Wat wel vaak standaard is bij een besteleend is de achterkant (achterlicht panelen) en de balk daar onder.
Ook wil de tussenbalk ook goed gaar zijn.
net als de felsranden van de binnenbak plus de panelen.
chassis kan mij niks schelen, dit is makkelijk te vervangen.
papieren vind ik vaak heel belangrijk als deze er niet bij zijn dan hoef ik hem ook niet. Zeker van een besteleend niet. Maar meschien kan je die er bij krijgen maar daar heb ik niet te veel kennis over.
Ik heb zelf al aardig wat 2cv's en besteleenden van de dood gered maar deze gaat mij (als ik van de foto's uit ga) net wat te ver.
Ik zou mooi rustig door zoeken en ja een ak350 is wel heel geweldig!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Ik schat de AK ergens tussen 66 - 69 Normaal sluitende deuren, en nog rubberslangen bij de achterremmen.
bouwjaar kan nog beter vastgesteld worden als je weet of de auto staande of hangende pedalen heeft dit is op de foto niet te zien.
Een waarde zou ik niet echt kunnen zeggen, je zou bijna geld toe moeten krijgen als je jezelf aan dit project waagt.
Ieder plaatdeel aan de buidenzijde heeft wel rotte plekken.
De voorkant vloerplaten, dorpels voetenbak, motorkap scharnier raamkader zullen vermoedelijk allemaal vervangen moeten worden.
Draagbalken van de koets, balken aan zijkant koets, vermoedelijk zijn de raamkaders ook doorgerot als je de ruiten verwijderd.
veel bouten zullen spontaan breken als je ze wilt verwijderen.
Persoonlijk zou ik een betere basis zoeken.
Zoek je in eerste instantie een eend om mee te rijden of een eend om te restaureren ?
bouwjaar kan nog beter vastgesteld worden als je weet of de auto staande of hangende pedalen heeft dit is op de foto niet te zien.
Een waarde zou ik niet echt kunnen zeggen, je zou bijna geld toe moeten krijgen als je jezelf aan dit project waagt.
Ieder plaatdeel aan de buidenzijde heeft wel rotte plekken.
De voorkant vloerplaten, dorpels voetenbak, motorkap scharnier raamkader zullen vermoedelijk allemaal vervangen moeten worden.
Draagbalken van de koets, balken aan zijkant koets, vermoedelijk zijn de raamkaders ook doorgerot als je de ruiten verwijderd.
veel bouten zullen spontaan breken als je ze wilt verwijderen.
Persoonlijk zou ik een betere basis zoeken.
Zoek je in eerste instantie een eend om mee te rijden of een eend om te restaureren ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Wieuw wat een project!! Aan kenteken te zien een spaans exemplaar geweest en beland in nederland.
Op de vragen wat is zoiets waard kan ik kort zijn..niet veel of zelfs gratis af te halen. Als de eigenaar 100 euro of meer vraagt is het al te veel!
Zeker zonder papieren is het lastig dit weer op de weg te krijgen.
De echte doorzetter kan er weer wat moois van maken maar bedenk wel dat het veel geld en tijd kost. Misschien een andere Ak350 zoeken en deze gebruiken voor onderdelen voor zover het kan.
Als je aan dit project wil beginnen en nog inzit over de papieren heb ik nog een keihard chassis van een acadiane (1980) staan met nederlands kenteken. Doe maar PBtje dan.
Op de vragen wat is zoiets waard kan ik kort zijn..niet veel of zelfs gratis af te halen. Als de eigenaar 100 euro of meer vraagt is het al te veel!
Zeker zonder papieren is het lastig dit weer op de weg te krijgen.
De echte doorzetter kan er weer wat moois van maken maar bedenk wel dat het veel geld en tijd kost. Misschien een andere Ak350 zoeken en deze gebruiken voor onderdelen voor zover het kan.
Als je aan dit project wil beginnen en nog inzit over de papieren heb ik nog een keihard chassis van een acadiane (1980) staan met nederlands kenteken. Doe maar PBtje dan.
Citroén rolls better than a Rolls!
- VintageSpeed
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
- Locatie: Westerlo
Een AK350 is een pracht auto. Maar met deze auto ben je erg veel tijd en geld kwijt.
Maar er zitten wel pracht onderdelen op die zeldzaam zijn. Volgens mij ligt er een eerste type 600 blok in met rechts langslopende uitlaat.
Die brengt echt wel geld op, en mag zeker niet verschrot worden! (zoek zelf nog onderdelen van dit blok en daar is niet aan te komen.
Mocht er iets van de auto worden verkocht, heb ik zeker interesse
Maar er zitten wel pracht onderdelen op die zeldzaam zijn. Volgens mij ligt er een eerste type 600 blok in met rechts langslopende uitlaat.
Die brengt echt wel geld op, en mag zeker niet verschrot worden! (zoek zelf nog onderdelen van dit blok en daar is niet aan te komen.
Mocht er iets van de auto worden verkocht, heb ik zeker interesse
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- VintageSpeed
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: za 20 aug, 2011 15:51
- Locatie: Westerlo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Een gewone eend is goed bruikbaar als donor voor met name het voorste deel van de ak350. Voor het chassis en papieren moet je toch echt uitwijken naar een chassis van een AK400/AK350 of acadiane.
Afhankelijk van de handigheid en beschikbare tijd kan je een dergelijk project aanvangen. Maar zou als ik een ander en beter exemplaar voorhanden is daarvoor kiezen.
Afhankelijk van de handigheid en beschikbare tijd kan je een dergelijk project aanvangen. Maar zou als ik een ander en beter exemplaar voorhanden is daarvoor kiezen.
Citroén rolls better than a Rolls!