te warme motor of kapotte kachel?
-
- Beginner
te warme motor of kapotte kachel?
In mijn 2cv6 wordt het al snel heel warm; om niet te zeggen heet. Dat komt helaas niet alleen van het mooie weer. Het lijkt wel of de kachel niet goed werkt. De vloer (voetenbak) wordt ook behoorlijk warm. Op stand koud wordt er toch veel warme lucht via de onderste inlaat de auto ingeblazen. De bediening werkt op het oog gewoon (de kabel beweegt), net als de ventilator. Die draait lekker mee. Iemand enig idee wat er mis kan zijn.
-
- Veelvuldig poster
- André Post
- Heavy user
-
- Beginner
De hitte in de auto is echt niet normaal.... Tot voor een paar weken had ik er geen last van, dus lijkt het mij niet tot de standaardeigenschappen van de 2cv6 te behoren. De voetenbak wordt erg warm. Daarom zoek ik het meer in een mankement in de motor. Wat ik trouwens helemaal niet weet is of als de olie te heet wordt dit dmv een waarschuwingslampje wordt aangegeven.
- Bluespirit
- Beginner
-
- Addicted user
- Contacteer:
De kachel zal wel perfect werken (hey hij wordt tenminste warm, veel klagen dat ie net juist niet warm wordt) maar je moet je kleppen van de kachelpot eens controlleren en kijken of heet schuimrubber nog goed is. Zo niet de klinknagels doorboren, plaat er uit halen, schoonmaken en nieuw stukkie schuim er op plakken. Plaat weer terugschuiven en gewoon met boutje en moertje (m4 of m5) weer vastzetten.
-
- Beginner
Nee, het was niet de oliekoeler of de koelvin. Het was simpelweg een verkeerde afstelling. Hierdoor kwam er onverbrande benzine in de uitlaat. Ik vond het ook al raar dat de motor slecht startte als ik net een stukje gereden had. (gewoon verzopen...) Na afstelling loopt de motor veel rustiger en is een stuk zuiniger geworden (dank aan Hans).
2CV6 1984 (wit)
AZU 250 1976 (geel)
AZU 250 1976 (geel)
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: