Ja dan wel.achtpeter schreef:Inderdaad, áls de kachelklep naar buiten staat. Maar als je in de herfst moet ontwasemen, heb je een acuut probleem met de motorkoeling als die luchtslang geblokkeerd is. De kachelwarmte is niet een aparte luchtstroom. De route is toch echt: ventilatorhuis, cilinderkop, warmetewisselaar en dan afhankelijk van de stand van de kachelklep naar buiten of naar die afgeknelde slang. In het laatste geval wordt de koeling belemmerd.
Klein kachelslang vraagje
-
- Regelmatige poster
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
kachelslangen
Tijdens Citromobile heb ik bij de stand van Burton twee door hun ontworpen slangen gekocht die strak op de eend passen.
Inmiddels heb ik er behoorlijk wat kilometers mee gereden en het zit perfect.
Op de site van Burton staat een foto. (heb geen aandelen)
Inmiddels heb ik er behoorlijk wat kilometers mee gereden en het zit perfect.
Op de site van Burton staat een foto. (heb geen aandelen)
-
- Heavy user
dat ben ik niet met je eens. als de lucht niet weg kan, kan de lucht ook niet langs de koppen stromen.lordmaster1 schreef:Je cilinderkop kan niet te heet worden, aangezien de afvoer van warme lucht al hiervoor gebeurt, namelijk bij het spruitstuk. Bovendien wordt de wagen door de ventilator gekoeld, zou niks uit moeten maken. Het is gewoon minder warme lucht in het interieur.achtpeter schreef:Ik zou zo niet aan de herfst beginnen. Die vervormde slang laat zo te zien te weinig warme lucht (= koellucht) door. Oftewel: je linker cilinderkop kan te heet worden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction