Klein kachelslang vraagje

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » za 30 jul, 2011 13:40

achtpeter schreef:Inderdaad, áls de kachelklep naar buiten staat. Maar als je in de herfst moet ontwasemen, heb je een acuut probleem met de motorkoeling als die luchtslang geblokkeerd is. De kachelwarmte is niet een aparte luchtstroom. De route is toch echt: ventilatorhuis, cilinderkop, warmetewisselaar en dan afhankelijk van de stand van de kachelklep naar buiten of naar die afgeknelde slang. In het laatste geval wordt de koeling belemmerd.
Ja dan wel.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 30 jul, 2011 16:07

Maar om op het probleem van Twécévé terug te komen: Ik zou de oude gedeukte slang gebruiken om uit te vogelen of je door inkorten een gunstiger bocht kunt maken, zonder het risico van deuken of knikken. En daarna een nieuwe slang inkorten tot de gevonden lengte.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 2 aug, 2011 09:30

Check de binnenkant van de slang is.
Heb op het forum hier al meer gelezen dat de binnenkant soms los komt van de buitenkant en de doorstroming kan stoppen.

Is de slang niet gewoon te lang?
Dta ie daardoor in een vreemde bocht gewurmd is?

Er zit verschil tussen de slangen.

Succes
Greetz David

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 2 aug, 2011 10:12

Vroeger kocht je de slangen die op jouw auto paste,maar nu kan je alleen nog de universele kopen die meestal te lang zijn en dus goed passend gemaakt moeten worden.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 2 aug, 2011 14:33

Gerard, het klopt toch dat de ene langer is als de andere?

Ik denk dat de ene nog steeds te lang is.

Greetz David :P

Ger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 29 jul, 2008 18:26
Contacteer:

kachelslangen

Bericht door Ger » di 23 aug, 2011 13:07

Tijdens Citromobile heb ik bij de stand van Burton twee door hun ontworpen slangen gekocht die strak op de eend passen.
Inmiddels heb ik er behoorlijk wat kilometers mee gereden en het zit perfect.
Op de site van Burton staat een foto. (heb geen aandelen)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 23 aug, 2011 15:58

lordmaster1 schreef:
achtpeter schreef:Ik zou zo niet aan de herfst beginnen. Die vervormde slang laat zo te zien te weinig warme lucht (= koellucht) door. Oftewel: je linker cilinderkop kan te heet worden.
Je cilinderkop kan niet te heet worden, aangezien de afvoer van warme lucht al hiervoor gebeurt, namelijk bij het spruitstuk. Bovendien wordt de wagen door de ventilator gekoeld, zou niks uit moeten maken. Het is gewoon minder warme lucht in het interieur.
dat ben ik niet met je eens. als de lucht niet weg kan, kan de lucht ook niet langs de koppen stromen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie