peter zijn ami 8 break te koop
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik weet niet of dat kan. Zijn beide laksoorten die erg strak gezet moeten worden. Zal er dus niet mooier op worden. Als je voor veilig wilt gaan, pak dan een zijdeglans.
Ik zou eerst de roestplekken goed ontroesten tot het kale staal en dan behandelen met Fertan. Vervolgens een goede menie of primer erop. Zou zelfs Owatrol CIP kunnen zijn en dan aflakken.
Heb zelf betere ervaringen met Fertan als met Owatrol. Een van de nadelen met Owatrol is dat het na ellke spuitbeurt weer zacht wordt door de weekmakers in de lak. Gebruik je een primer over Owatrol en ga je te vroeg schuren, dan haal je dus weer de hele lak eraf. Het moet echt lang drogen. Daarnaast vind ik de werking zoals vaker omschreven vaak erg overdreven. Zo'n wondermiddel is het ook weer niet. Gebruik het zelf vaak voor hele bodemplaten. Giet het dan zo in de auto, smeer het dik uit. Doordat het op de plaat ligt trekt het er beter in en dan behandel ik het na met Tectyl190. Maar toch zie je dan roest ontstaan. Voor holle ruimte is het ook aardig. Maar onder lak????
Ik zou eerst de roestplekken goed ontroesten tot het kale staal en dan behandelen met Fertan. Vervolgens een goede menie of primer erop. Zou zelfs Owatrol CIP kunnen zijn en dan aflakken.
Heb zelf betere ervaringen met Fertan als met Owatrol. Een van de nadelen met Owatrol is dat het na ellke spuitbeurt weer zacht wordt door de weekmakers in de lak. Gebruik je een primer over Owatrol en ga je te vroeg schuren, dan haal je dus weer de hele lak eraf. Het moet echt lang drogen. Daarnaast vind ik de werking zoals vaker omschreven vaak erg overdreven. Zo'n wondermiddel is het ook weer niet. Gebruik het zelf vaak voor hele bodemplaten. Giet het dan zo in de auto, smeer het dik uit. Doordat het op de plaat ligt trekt het er beter in en dan behandel ik het na met Tectyl190. Maar toch zie je dan roest ontstaan. Voor holle ruimte is het ook aardig. Maar onder lak????

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
een watergedragen metallic lak is goed te rollen. Door de lange droogtijd hiervan krijgt het de kans goed uit te vloeien. De blanke laklaag moet echter écht gespoten worden wil je het mooi krijgen. Helaas kun je owatrol niet met blanke (1k) lak mengen, want dan wordt het een beetje troebel... dat vloeit zo mooi.
Spuitbussen motip blanke lak met een nozzle die verstelbaar is (van een te laten mengen bus!) levert goede resultaten, maar het is natuurlijk niet professioneel.
Wel van belang is dat je rolrichting goed naar een kant houd, want anders dan zie je het terug in de metaaldeeltjes in de lak.
Spuitbussen motip blanke lak met een nozzle die verstelbaar is (van een te laten mengen bus!) levert goede resultaten, maar het is natuurlijk niet professioneel.
Wel van belang is dat je rolrichting goed naar een kant houd, want anders dan zie je het terug in de metaaldeeltjes in de lak.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Gister weer verder gegaan met het opknappen. Ik heb de voorstoelen er nu uit en de vloerbedekking. NU viel het me op de het isolatiemateriaal erg nat was. Deze is er nu dus ook helemaal uit. Ik weet alleen niet waarom het nat is. Er is nergens een lek te vinden. Het enige wat ik kon vinden was een gat waar volgens mij de super versnellingspook doorgaat. Moet hier niet een dop op?
Er zit ook nog een paar bitumen matjes op de bodem. Dit is een leuk klusje om dit er af te halen. Weet iemand wat daar weer op moet/kan?
In voetbak zitten een paar gaten die in een holle ruimte komen, kan dat kloppen? Dan is het raadzaam denk om ook tectil in te spuiten?
Weet iemand ook wat je het beste kan gebruiken als geluidsisolatie voordat ik de vloerbedekking er op doe?
Er zit ook nog een paar bitumen matjes op de bodem. Dit is een leuk klusje om dit er af te halen. Weet iemand wat daar weer op moet/kan?
In voetbak zitten een paar gaten die in een holle ruimte komen, kan dat kloppen? Dan is het raadzaam denk om ook tectil in te spuiten?
Weet iemand ook wat je het beste kan gebruiken als geluidsisolatie voordat ik de vloerbedekking er op doe?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik zou die bitumenmatten laten zitten als ze nog goed zijn. Zaten er bij mij ook op. Als je ze vervangt dan zou ik weer bitumen terugplakken. Kost wel wat.
Gaten in de holle ruimte kunnen er door de vorige eigenaar al in zijn gemaakt. Ik zou zeggen volspuiten met ML. Die 2 rubber doppen zijn ervoor om de bouten van de versnellingsbak los te maken trouwens.
Lekkaga kan overal vandaan komen. Laten drogen en dan met de tuinslang op de buitenkant proberen te achterhalen waar de lekkage zit. Zou zelfs de ruitenwisseras al kunnen zijn.
Gaten in de holle ruimte kunnen er door de vorige eigenaar al in zijn gemaakt. Ik zou zeggen volspuiten met ML. Die 2 rubber doppen zijn ervoor om de bouten van de versnellingsbak los te maken trouwens.
Lekkaga kan overal vandaan komen. Laten drogen en dan met de tuinslang op de buitenkant proberen te achterhalen waar de lekkage zit. Zou zelfs de ruitenwisseras al kunnen zijn.
PuNk RoCK LosEr
-
- Regelmatige poster
Ik ben al bezig met het weghalen van de bitumen matten want ze lieten wat los. Die aan de achterkant zijn nog wel goed. Dan laat ik die maar zitten.
De gaten zijn volgens mij wel af fabriek omdat ze ovaal zijn. Ze zitten niet aan de meest schuine zijde maar meer aan de wat vlakkere kant.
Is het normaal dat de koets is voorbereid op een super motor?
De gaten zijn volgens mij wel af fabriek omdat ze ovaal zijn. Ze zitten niet aan de meest schuine zijde maar meer aan de wat vlakkere kant.
Is het normaal dat de koets is voorbereid op een super motor?
-
- Gebruiker
Ami Supers zijn tussen februari 1973 en eind 1975 geleverd , gezien het bouwjaar kan dit inderdaad goed een ami super koets zijn die op een 2 cylinder chassis geplaatst is , mijn Ami 8 berline uit 1974 had indertijd ook een Ami super koets. Vooral de laatste periode kochten de klanten een Gs ipv een Ami Super. Op de totale productie van de Ami 8 en Ami Super was circa 5 % een 4 cylinder.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Gisteravond weer even bezig geweest. Helaas kwam ik een scheur tegen aan de passagierszijde in de voeten bak. Precies waar de wielkast ophoud. Wel te repareren gelukkig. Ik kan zelf niet lassen maar heb wel iemand gevonden die wil helpen.

Foto vanuit de motorruimte.

Verder alle oppervlakte roest weggehaald en in de fertan gezet.

Volgende week weer verder
P.S. ik ben vergeten om een foto te makeb van het schakelgat 'a la super

Foto vanuit de motorruimte.

Verder alle oppervlakte roest weggehaald en in de fertan gezet.

Volgende week weer verder
P.S. ik ben vergeten om een foto te makeb van het schakelgat 'a la super
-
- Regelmatige poster