klinkt rauw

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
heinrich
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: do 3 jan, 2008 20:18
Locatie: nijmegen

klinkt rauw

Bericht door heinrich » za 3 sep, 2011 10:53

hallo !
ik heb ooit mijn blok gereviseerd, maar als ik mijn pruttellend eendje vergelijk met andere, klinkt de mijne rauw en maakt meer geluid.

ik rij er al een jaar of 5 probleemloos mee, maar ben toch nieuwschierig wat de oorzaak is.

grtn
Knallen met die hap!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 3 sep, 2011 13:34

moeilijk te zeggen als je er niet bij staat en wat versta je onder revisie?

Mijn ervaring is dat "rauw" lopen meestal wordt veroorzaakt door verkeerde timing van de nokkenas of gewoon versleten nokkenas

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 3 sep, 2011 19:37

ik heb het ooit ook eens gehad, toen zijn er andere cylinderkoppen opgekomen. Toen was het weg, vond het altijd maar appart.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 3 sep, 2011 23:17

rauw en rumourig kan ook komen door het ontbreken van isolatie op de koeltunnel oid.

Als ie verder goed rijdt? En geen olie verbruik, lijkt mij dat er niet heel veel ergs kan zijn?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

heinrich
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: do 3 jan, 2008 20:18
Locatie: nijmegen

Bericht door heinrich » zo 4 sep, 2011 19:41

backfire schreef:moeilijk te zeggen als je er niet bij staat en wat versta je onder revisie?

Mijn ervaring is dat "rauw" lopen meestal wordt veroorzaakt door verkeerde timing van de nokkenas of gewoon versleten nokkenas
helemaal uit elkaar da ding en nieuwe zuigerveren.
Knallen met die hap!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 4 sep, 2011 22:03

Systematisch zoeken, en daarbij ook "randverschijnselen" niet uitsluiten. Zoals daar zijn: versleten dynamolager, versnellingsbak- of toplagerellende, rafelige v-snaar, rammels in kachelpotten en remschijfkoelblikkies, gammel binnenwerk van uitlaatpot. Helemaal uit elkaar is het tweede couplet. Je rijdt probleemloos, wil dat zeggen dat je wel een behoorlijke acceleratie en topsnelheid hebt?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 4 sep, 2011 22:58

Uit elkaar en nieuwe zuigerveren is een reconditie in mijn ogen.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 4 sep, 2011 23:27

spruitstuk en uitlaat 100% goed gemonteerd?
diverse Citroens, wat anders.

heinrich
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: do 3 jan, 2008 20:18
Locatie: nijmegen

Bericht door heinrich » do 8 sep, 2011 19:38

backfire schreef:Uit elkaar en nieuwe zuigerveren is een reconditie in mijn ogen.
ja klopt :) maar hij rijdt goed, zelfs een x 140 km/h gehaald met wind mee redelijk rechte weg. maar t zal dus wel een speurtocht worden als ik eraan begin.

maar echte revisie, is dat dan ook alle lagers? hoe zit dat met de krukas?
Knallen met die hap!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 15 nov, 2011 09:18

:lol: :lol: :lol:

Als je alles gaat doen wat er in het forum wordt genoemd heb je een nieuwe motor :lol: :lol: :lol:


Greetz David :P

Plaats reactie