Koudontvetter
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Koudontvetter
Ik ben bezig de motor en de versnellingsbak schoon te maken. Ik heb de beide delen van elkaar gehaald. kan ik dit rustig schoon spuiten met koudontvetter, of tast dat de keerringen oid aan? En kan ik het daarna gewoon met water schoon spuiten. ik ben bang dat ik water in de bak of de motor spuit!
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Koudontvetter is zeker geen probleem, maar keerringgen vervangen is natuurlijk altijd een goed idee als je er bij kunt.
Met water zou ik niets schoonspuiten, gewoon met koudontvetter schoonmaken en daarna droogblazen met lucht. Bak en motor kunnen wel tegen water, maar afspuiten of met veel water schoonmaken is natuurlijk wel wat anders dan wat water wat opspat.
Met water zou ik niets schoonspuiten, gewoon met koudontvetter schoonmaken en daarna droogblazen met lucht. Bak en motor kunnen wel tegen water, maar afspuiten of met veel water schoonmaken is natuurlijk wel wat anders dan wat water wat opspat.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Zat ik ook al aan te denken, om de keerringen en pakkingen te vernieuwen. Maar is dat te doen? Ik ben in feite een beginner. Wel een beetje kennis. Is er een compleet revisieset te koop voor zowel motor als versnellingsbak?backfire schreef:Koudontvetter is zeker geen probleem, maar keerringgen vervangen is natuurlijk altijd een goed idee als je er bij kunt.
Met water zou ik niets schoonspuiten, gewoon met koudontvetter schoonmaken en daarna droogblazen met lucht. Bak en motor kunnen wel tegen water, maar afspuiten of met veel water schoonmaken is natuurlijk wel wat anders dan wat water wat opspat.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Voor het motorblok zijn er setjes verkrijgbaar, bezuinig niet op de prijs, want goed spul verdiend zichzelf terug. Voor de versnellingsbak heb je niets nodig, er zitten pakking tussen de differentlieelbak en de aandrijfas, maar als deze niet lek is niet aan komen. Voor de bak kun je wel de 2 koperen ringetjes kopen voor 1 de vul/peil dop en 1 voor de aftapplug.
Als je het blok niet hoeft te splitsen dan is het zelf allemaal goed te doen van buitenaf. Zorg er wel voor dat je een goede momentsleutel hebt en lees forum en handleiding goed, dan gaat het wel lukken. Vooral vele goede gebruikerstips van Gerard.
Als je het blok niet hoeft te splitsen dan is het zelf allemaal goed te doen van buitenaf. Zorg er wel voor dat je een goede momentsleutel hebt en lees forum en handleiding goed, dan gaat het wel lukken. Vooral vele goede gebruikerstips van Gerard.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Het motorblok is erg vies van de olie! Ik denk zelf een lekke krukaskeerring. ook de bovenkant van de versnellingsbak zat onder de dikke drap. Trouwens hoe maak ik de oliekoeler het beste schoon, ook met koudontvetter en dan droog blazen?backfire schreef:Voor het motorblok zijn er setjes verkrijgbaar, bezuinig niet op de prijs, want goed spul verdiend zichzelf terug. Voor de versnellingsbak heb je niets nodig, er zitten pakking tussen de differentlieelbak en de aandrijfas, maar als deze niet lek is niet aan komen. Voor de bak kun je wel de 2 koperen ringetjes kopen voor 1 de vul/peil dop en 1 voor de aftapplug.
Als je het blok niet hoeft te splitsen dan is het zelf allemaal goed te doen van buitenaf. Zorg er wel voor dat je een goede momentsleutel hebt en lees forum en handleiding goed, dan gaat het wel lukken. Vooral vele goede gebruikerstips van Gerard.
[/img]
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Je bedoelt Dusty? Geprobeerd, en werkt idd prima. Zou ik gezien de viezigheid op het blok kunnen voldoen met alleen de krukaskeerring te vernieuwen denk je? Het lijkt dat er ook olie is gelekt lang de klepstoter. tenminste zijn dat de klepstoters, die langs de cilinderkop lopen!2cvmaarten schreef:Koudontvetter gaat prima, dasty van de wibra is ook een goed alternatief en goedkoper! De oliekoeler ontvetten en inderdaad doorspuiten met perslucht!
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Zie hier, http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10696&start=15theoenmarion schreef:Ik zat er aan te denken om alle rubbers en pakkingen te vernieuwen.AZL57 schreef:Brilrubbers en klepdeksel rubbers vernieuwen is ook geen luxe.
Maar wat zijn eigenlijk de brilrubbers? Sorry, ben nieuw!
Citroen 2cv6 special 1986