Wereldmeeting Salbris

Foto's en nabesprekingen van meetings.
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » za 20 aug, 2011 22:05

Hahahaha, Ik denk niet dat we ons daar zorgen over hoeven maken :lol:

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » zo 21 aug, 2011 17:25

Leuke filmpjes, Punky en Tinouck!

destroopstooker
Eenmalige poster
Contacteer:

WM 2cv-vrienden

Bericht door destroopstooker » zo 21 aug, 2011 21:09

supercees schreef:zo, vandaag teruggekomen van 3 weken frankrijk.

maandag waren we naar etampes gereden, de volgende ochtend was het nog maar anderhalf uur naar salbris, dachten we...

na 3 uur stilstaan 14 kilometer voor salbris (!) (vanaf 10:30 uur) met twee kleine kinderen zijn we omgedraaid en 30 kilometer verderop op een gemeente camping gaan staan, keurig verzorgd voor 10 euro per nacht! schone wc's, lekkere douches, elektriciteit en een zwembad. samen met een ander nederlands gezin met twee kinderen en een 2cv.

de eerste avond kwamen er nog diverse eenden uit verschillende landen de camping op, de 1 nog chagrijniger dan de ander...

toen besloten om daar drie dagen te blijven en vandaar uit de meeting te bezoeken.

dat hebben we donderdag gedaan. heel veel bijzondere eenden gezien, maar wat een mierenhoop! voor mij te druk en te dicht op elkaar. zal wel te oud worden hiervoor :oops: .

zelfs op donderdag, toen er toch al heel veel eendjes ons voor waren gegaan, ging het inschrijven nog chaotisch. monsier 1 zegt daar parkeren, monsieur 2 zegt hier mag je niet parkeren, monsieur 3 zegt neem die ingang, monsieur 4 zegt hier mag je alleen te voet in...

wel leuk weer oude bekenden van kelso gesproken te hebben, geïnterviewd voor een tv-zender en tientallen malen stil moeten staan zodat er foto's genomen konden worden.

sowieso halen de fransen de meest waanzinnige toeren uit op de snelweg om maar een foto te kunnen nemen :shock:

daarna nog naar saint-gilles-de-monts gereden en terug via trelou-sur-marne. totaal zo'n 3.500 km. nu twee nieuwe voorbanden nodig, rechter ruitenwisser werkt niet meer en m'n gas blijft regelmatig hangen... is lekker rijden in een file.

een volgende wereldmeeting weet ik nog niet, deze was in mijn ogen te slecht georganiseerd. ik weet ook dat het allemaal vrijwilligers zijn, maar als je ruim een half miljoen euro ophaalt met voorinschrijvingen kan je echt wel wat mensen met verstand van zaken inhuren.

aan de andere kant, na deze meeting zal de volgende een stuk minder goed bezocht worden... is goed voor de wachttijden.

nog een foto gevonden op www.tourdefranceen2cv6.blogspot.com:

Afbeelding

wij staan bij het verkeersbord
Thanx voor het vermelden van het blog.
We hebben een super vakantie gehad en we hebben ons niet uit het veld laten slaan door een slecht georganiseerde WM. Een werkelijke Tour de France, niet op de fiets maar in onze deudeuche. Van Bunde bij Maastricht naar Canet-plage door naar Prades, dan naar Toulouse verder naar Salbris, daarna drie rondjes om de Arc de Triomphe en weer door naar Bunde. Dik 3 weken onderweg geweest. Wil je meer lezen over onze ervaringen... www.tourdefranceen2cv6.blogspot.com

[edit NP: url gefikst]
gastronomische bourgondiër die verzot is op eend...

Teuntje
Beginner
Beginner

Bericht door Teuntje » zo 21 aug, 2011 23:19

Alles lijkt gezegd, toch wil ik ook nog wat kwijt.
@ Bij de ingang staat een groepje gendarmes een beetje uit hun neus te vreten en van de omgeving te genieten in plaats van de mensen die verkeerd staan daar weg te halen.

Ik heb een andere ervaring met de gendarme en die gun ik (bijna) niemand. Was zaterdagavond bij de grote tent, waar weinig te beleven viel en besloot terug te gaan naar de eigen tent. Bij de doorgang vroeg een van de 4 hesjesdraagster of ik Frans sprak. Een beetje spreken wel maar verstaan weinig, dus schudde ik ontkennend. Omdat verdere uitleg uitbleef liep ik door en ontweek ook de 3 andere hesjes. Ik hoorde nog iets van ‘ferme’ en zag idd dat de doorgang naar de ‘camping’ ook was afgesloten. Besloot toen maar om de net begonnen lichtshow af te wachten. Op die plek meurde het enorm van de batterij Dixies en ik liep nog iets verder en ontweek toen weer een hesje. Drie tellen later doemde een gendarme op die z’n borst breed maakte en het ‘Gendarme’ op zijn trui aanwees. Kennelijk had het dun door m’n broek moeten lopen want met mijn neutrale reactie was hij niet tevreden. Het volgende moment haalde hij de handboeien te voorschijn en samen met 3 hesjes (als dat vrienden zijn, dan heb ik geen vijanden meer nodig) werd ik hardhandig tegen de grond gewerkt, waarbij ik met veel moeite nog net m’n bril enigszins kon redden. M’n handen gingen achter de rug in de boeien. Vervolgens werd ik op m’n knieën over het grind gesleept en in het gras gegooid. Pas daarna bleek dat meneer ook Engels sprak maar dat die boeien verdomde pijn deden, dat begreep ie niet. Nu, drie weken later, nog steeds pijn en restanten van littekens! Weer later kwam ie op z’n knieën bij me ruiken en vroeg ie of ik nu kalm was. Dat was ik al die tijd al. En wat ik wou: simpel naar m’n eigen tent. Iets later ging de doorgang weer open en werd ik vrij gelaten. Er werd zelfs niet naar mijn ID gevraagd. Ik ook niet naar de zijne, na zoiets wil je maar één ding: weg! Later hoorde ik van de Eerste Hulp dat dit de gebruikelijke gang van zaken is bij de gendarmes, eerst meppen en dan praten.
Hert was m’n 13e wereldmeeting en ach als je auto niet stuk gaat moet je toch op een andere manier pech hebben.
Waarom burgerlijk ongehoorzaam zijn? Nou als je na dat gepruts met de inschrijving later bij terugkomst van een rit na 45 minuten rijden over het terrein de borden en afsluitingen respecterend gewoon weer in de nieuwbouw buiten het terrein staat, dan heb je het een keer gehad. Het is een wereldmeeting en echt Frans is geen wereldtaal meer…..
Jammer deze Franse ervaring, de 1e ervaring voor ons was Lempdes in mei 1988. Lage verwachtingen en het was een absolute topper.

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door theo-2cv » ma 22 aug, 2011 01:15

geweldige herinneringen aan de meeting. dat het lang wachten was, was van te voren bekend en wat mij betreft een heel groot feest. om half 11 's ochtends in de file het eerst biertje open getrokken en de meeting was begonnen! super gezellig met iedereen op het grote veld kunnen buurten en slechte Nederlandstalige muziek kunnen luisteren en meezingen. na nog een aantal biertjes in de zon en de daaropvolgende wetenschap dat er nog over de gendarmerie volle weg gereden moest worden, toch maar even rustig aan gedaan met de consumpties.
aangekomen op het terrein hebben we een mooie locatie gevonden waar we met de hele club konden staan.
bbq-en tot het niet meer mocht en biertjes drinken tot het niet meer ging zijn de daarop volgende 5 dagen uitgeoefend.
dat afgewisseld met een paar tochtjes boven op de mat zwarte hy bus, en wat uitstapjes in de buurt maakt het voor mij een super meeting.
foto's heb ik niet veel gemaakt. en auto's heb ik niet echt bekeken. de enige die indruk heeft gemaakt was de mooie mat grijs/blauwe pick - up langs het pad bij de 'ingang'.
het museum was zeer netjes en compleet ingericht en 3 of 4 biertappen in de feest tent was net iets te weinig voor 15.000 mensen. maar daar heb je jassen met grote zakken voor(voor de lauwe blikken bier in mee te nemen).

na de meeting nog een mooi reisje naar zuid- Frankrijk , Italië, alpen, Zwitserland en Duitsland gemaakt. en na 4200 km was ik weer terug in het Brabantse land

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 28 aug, 2011 21:02

eindelijk mijn foto's ook klaar. vrijdagavond de film ontwikkeld en gister en vandaag ingescand.

een selectie op:

http://www.flickr.com/photos/dyanemaniac/
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » zo 4 sep, 2011 23:22

theo-2cv schreef:dat afgewisseld met een paar tochtjes boven op de mat zwarte hy bus,
Ik heb jullie een paar keer voorbij zien komen. Ik dacht, leuk dat de HY zo een beetje van het voor sommigen stoffige imago afkomt :D
theo-2cv schreef:3 of 4 biertappen in de feesttent was net iets te weinig voor 15.000 mensen.
Ik vond het raar dat die hele feesttent leeg was, geen tafels en banken zoals b.v. in Zweden. Als die er gestaan hadden hadden wij er zowel overdag als 'savonds veel vaker gezeten met het eten en drinken dat je daar kon kopen.
Laatst gewijzigd door SPOTeend op zo 4 sep, 2011 23:35, 3 keer totaal gewijzigd.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

SPOTeend
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door SPOTeend » zo 4 sep, 2011 23:27

Teuntje schreef:Was zaterdagavond bij de grote tent, waar weinig te beleven viel en besloot terug te gaan naar de eigen tent. Bij de doorgang vroeg een van de 4 hesjesdraagster of ik Frans sprak. Een beetje spreken wel maar verstaan weinig, dus schudde ik ontkennend. Omdat verdere uitleg uitbleef liep ik door en ontweek ook de 3 andere hesjes. Ik hoorde nog iets van ‘ferme’ en zag idd dat de doorgang naar de ‘camping’ ook was afgesloten. Besloot toen maar om de net begonnen lichtshow af te wachten.
Ik hoorde het ook. Kennelijk was de muziek voor velen zo slecht dat ze op deze manier het publiek binnen wilden houden...
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Leen » ma 5 sep, 2011 11:38

Het is vast al vaak genoemd en uitgekauwd, maar:

Ik vergeet nooit meer hoe ontzettend onverantwoord de inschrijving is verlopen! Diep schamen moeten ze zich!

Ook het gebrek aan organisatie rondom de vuurwerkshow was iid belachelijk. Doordat eea onduidelijk georganiseerd was, zijn er zelfs mensen in de boeien geslagen. Het getuigd van slechte voorbereiding.

Ze hadden zich moeten laten adviseren door een evenementenburo (OID). Beetje concert doet in 1.5 uur 35.000 man inschrijven.

Ik heb me trouwens wel goed vermaakt. Prachtig feestje verder!

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 7 sep, 2011 08:33

Eminence Grise schreef:..Geweldig...geniet steeds weer van elk filmpje.
't was toch een geweldige happening..!

wat ik nog mis zijn luchtfoto's van het terrein....
Zo dan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 7 sep, 2011 09:30

He, ik zie mijn eend (grijs puntje na een rood puntje) staan.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 7 sep, 2011 09:46

En daarachter het groene puntje van Anne ;)
2003 Audi A2 1.4i

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » wo 7 sep, 2011 12:53

yeah.....een een zekere party-tent... :lol:

waar heb je die gevonden...?
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 7 sep, 2011 13:13

Facebook :)
2003 Audi A2 1.4i

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » do 8 sep, 2011 20:12

Tom Duckpower schreef:En daarachter het groene puntje van Anne ;)
En daarnaast een oranje puntje (onze tent) en een wit puntje (de Transat) :D

Plaats reactie