Startmotor geeft geen kik
Startmotor geeft geen kik
Enige tijd geleden wilde ik mn eends starten maar bleef het onder de motorkap doodstil. Als ik de sleutel omdraaide sloegen de wijzertjes wel aan en gingen de juiste lampjes ook branden (verlichting deed het ook prima) maar de startmotor gaf geen enkele kik. Bij derde keer sleutel omdraaide sloeg de eend wel gewoon aan.
Je raadt het al, dit probleem nam toe en nu is het al zo dat ik 10 minuten bezig ben mn eend te starten. Ik heb gekeken naar de bedrading maar die lijkt in orde (want dat lijkt me het probleem; dat de startmotor geen stroom of te weinig stroom krijgt). Maar ik kan er geen touw aan vast knopen wanneer ze wel of niet start.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (ik vreed de bedrading, mn rechterkoplamp schijnt ook stukken minder fel). Please help, ik wordt af en toe knetter van mn eend.
Je raadt het al, dit probleem nam toe en nu is het al zo dat ik 10 minuten bezig ben mn eend te starten. Ik heb gekeken naar de bedrading maar die lijkt in orde (want dat lijkt me het probleem; dat de startmotor geen stroom of te weinig stroom krijgt). Maar ik kan er geen touw aan vast knopen wanneer ze wel of niet start.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (ik vreed de bedrading, mn rechterkoplamp schijnt ook stukken minder fel). Please help, ik wordt af en toe knetter van mn eend.
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
waarschijnlijk zijn de lagers en-of de koolborstels van je startmotor stuk, hij krijgt dan wel stroom, maar omdat het anker in het huis ligt ontstaat er een soort kortsluiting, en je startmotor gaat niet draaien. Je kunt proberen om met een hamer oid tegen je startmotor te tikken (mag vrij hard) terwijl iemand anders de sleutel omdraait. als ie dan nog niet wil zou ik de bedrading maar eens controleren, meten of je onder bij je contactslot spanning krijgt als je de sleutel omdraait (vaak proberen), zo ja hetzelfde herhalen bij diezelfde draad maar dan bij je startmotor.
suc6
suc6
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Aangezien ik van het weekend naar mn vriendin moest in mn eendje vrijdagsavonds al even gekeken of ik mn eend met de slinger aan de praat kon krijgen. Bleek mn eend overigens gewoon te starten… (tot 3 x toe). Maar aangeslingerd krijgen ho maar! (inmiddels in een ander topic wat aanslinger tips gekregen).
Zaterdagochtend startte eend prima, toen ik na een uur op plaats van bestemming was en de eend had geparkeerd nog een keer gestart, weer geen probleem. Vanochtend gelukkig (!!) ook geen probleem. Net in de middagpauze even geprobeerd de eend te starten: doodse stilte.
Ohoh, dat belooft wat voor zometeen 5 uur als ik naar huis wil. Was al van plan om tussen de middag naar de eendenboer te gaan, maar die is (uiteraard) ’s maandags gesloten.
Zaterdagochtend startte eend prima, toen ik na een uur op plaats van bestemming was en de eend had geparkeerd nog een keer gestart, weer geen probleem. Vanochtend gelukkig (!!) ook geen probleem. Net in de middagpauze even geprobeerd de eend te starten: doodse stilte.
Ohoh, dat belooft wat voor zometeen 5 uur als ik naar huis wil. Was al van plan om tussen de middag naar de eendenboer te gaan, maar die is (uiteraard) ’s maandags gesloten.